Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom på två saker som får mig att brinna mer än något annat:

* människor som pratar i mobilen på bussen eller i väntrum. JAG VILL INTE HÖRA! Om två pratar med varann, helt okej, då finns både sändare och mottagare. Men när sändaren sitter och babblar rakt ut i luften så måste jag liksom lyssna och jag blir vansinnig.

* folk som säger "Ja bah han bah å ja bah å då han bah". Prata som folk, SNORUNGAR!

Den dag de här två kombineras - alltså att någon sitter och ja bah-ar i mobilen på bussen - då hamnar jag på strokeenheten.
Kom på min värsta här. Det var i väntrummet hos min osteopat, vi var bara två där, den andra var uppenbarligen handläggare på någon myndighet, hon ringde upp en kollega PÅ HÖGTALARTELEFON och en bit in i samtalet sa hon: "var försiktig med detaljerna nu för jag är inte ensam".

Då höll jag på att börja gråta. Åh om det bara hade framgått var hon jobbade :devil:

Jag kan spinna vidare. Folk som lägger upp sitt mjölkpaket på bandet, och sen står kvar i början av bandet fast framförvarande människa betalat färdigt och är på väg bort!! Istället för att gå fram en meter så att nästa kan börja lägga upp på bandet. :rage:
JAAAA! Jag hatar det där! Försökte förklara men lyckades inte så jag tog bort det. Där gör mig snorförbannad, trots att det inte borde spela nån roll alls.

@mandalaki @athena_arabians Jag är inte en lika bra människa som er så jag brukar alltid "råka" dra till med armen lite och liksom peta till dem med korgen :angel:. Samma strategi som jag har med manspreaders, jag råkar knuffa till dem med min väska.

Inget större problem med folk som pratar högt i telefonen - sålänge jag inte hör den som svarar!!! :rage: HUR kan man få för sig att använda högtalarfunktionen i kollektivtrafiken?! Samma med musik, du HAR JU HÖRLURAR!! :mad::meh:

Åh @YorkWann det där får mig att tänka på mina absoluta hatobjekt när jag jobbade skift för hundra år sen:

* Idioterna med KNAPPLJUD på telefonerna :banghead:. Verkar bara åka buss klockan fem på morgonen och sitter de och blippar och man hör varenda jävla knapptryckning. Gjorde mig mordisk på en daglig basis förut.

* ÄCKELPÄCKLEN som klippte NAGLARNA på bussen :yuck:. Har sett flera män som sitter och på fullaste allvar klipper naglarna på bussen sådär vid femrycket på morgonen.

Haha! Ica är rena krigszonen, kommer den här tråden att visa :D

JA! Den som uppfann de där jävla vagnarna för barn borde ställas upp mot en vägg och skjutas! :rage:

Ska ungen nu få ha den där vagnen HÅLL DÅ ORDNING PÅ ERA JÄKLA AVKOMMOR! Jag vill ha kvar mina hälsenor och bensköra tanten vill inte bli vält (seriöst, jag har sett det vara på väg att hända och högg tag i det där handtaget på vagnen. Tanten såg livrädd ut).

JA! Den som uppfann de där jävla vagnarna för barn borde ställas upp mot en vägg och skjutas! :rage:

Ska ungen nu få ha den där vagnen HÅLL DÅ ORDNING PÅ ERA JÄKLA AVKOMMOR! Jag vill ha kvar mina hälsenor och bensköra tanten vill inte bli vält (seriöst, jag har sett det vara på väg att hända och högg tag i det där handtaget på vagnen. Tanten såg livrädd ut).
Barn = helt okej. Det är värre med vuxna för mig.

Ja! Stäng av ljudet på telefonen!! Hur svårt kan det vara!
Rakar sig, klipper tånaglar (?!) Borstar tänderna (spottar i skräppåsen)
Eller när man försöker förklara för extremt hundrädda (djurrädda) att de sitter i djurkupén, och att jag INTE FÅR FLYTTA PÅ MIG MED MIN HUND!!!

* Idioterna med KNAPPLJUD på telefonerna :banghead:. Verkar bara åka buss klockan fem på morgonen och sitter de och blippar och man hör varenda jävla knapptryckning. Gjorde mig mordisk på en daglig basis förut

Det första man gör med en ny dator och en ny telefon är att stänga av alla irrelevanta ljud. Något annat borde det vara spöstraff på.

En fd chef hade fan alla Windowsljud på så jag började lyssna på musik med hörlurar när jag jobbade. Det gick inte att jobba annars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka