Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nej. Självklart skulle jag aldrig ställa mig och skälla ut en unge men en affär är ingen lekplats oavsett vad en del föräldrar verkar tro. Hade den där tanten blir påkörd och ramlat hade det kunnat gå riktigt illa.
Klart att tanter inte ska bli påkörda. Men jag har mycket större tolerans för när barn gör fel än när vuxna gör det.

Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om? Jag till exempel stör ihjäl mig på dumma facebookkommentarer. Inte elaka kommentarer, de ska man ju ogilla, utan bara enfaldiga. Typ som när KLM uppdaterar på FB och det står typ "Res med oss till Valencia i sommar!" och nån Gunnel i Vetlanda svarar "Nej, vi åker alltid till Grekland så det ska vi verkligen inte!". Eller när Elgiganten har reklam för en mixer och nån Gunnar i Åmål svarar "mixer? vad ska det vara bra för? här mosar vi minsann med gaffel".

Såna kommentarer gör mig oproportionerligt irriterad och det kliar i fingrarna att vrålskriva "MEN INGEN TVINGAR DIG TROR DU NÅN SITTER OCH LÄSER DIN KOMMENTAR OCH BARA NÄHÄ DÅ SKA VI INTE SÄLJA MIXRAR LÄNGRE FÖR GUNNAR I ÅMÅL ANVÄNDER MINSANN GAFFEL?!?"

Nån annan som har saker ni stör er på som ni vet att ni är tokiga som ens irriterar er på? :D

Alltså jag stör mig på SÅ mycket saker. Kommer inte på allt nu, men tur är väl det.
Men det här med Facebook( och instagram)
Är ju så mycket dumma folk.. Jag har en bekant, 26 år gammal, som lägger upp statusuppdateringar som man gjorde när man var typ 14 (då på typ Lunarstorm eller MSN), typ en svart bild och texten "vill bara ligga och gråta" "glömmer dig aldrig..." "du krossade mig" eller något citat ut en lame låt. Vafan, det är sociala medier, inte nån terapistund. Naturligtvis berättar personen aldrig vad det är som är så hemskt.

Jag kan störa mig mycket på fula bilar... Alltså jag är verkligen inte bilintresserad för fem öre, men jag kan typ dömma en person efter vad personen har för bil.

Sen alla kommentarer till typ stora bloggare/instagrammare... "vart kommer byxorna ifrån?" "jag skulle verkligen vilja ha ditt råd..." alltså på riktigt, det är typ flera hundra kommentarer, varfööör tror folk att personen kan svara på just deras frågor?

Kom på min värsta här. Det var i väntrummet hos min osteopat, vi var bara två där, den andra var uppenbarligen handläggare på någon myndighet, hon ringde upp en kollega PÅ HÖGTALARTELEFON och en bit in i samtalet sa hon: "var försiktig med detaljerna nu för jag är inte ensam".

Då höll jag på att börja gråta. Åh om det bara hade framgått var hon jobbade :devil:
Haha vad fan?

Visserligen kan det finnas en anledning, om jag får vara så hemsk.

Har nämligen en brutalt oteknisk vän, till den grad att hon en gång gett mig telefon med beskrivningen "den funkar inte". Vid frågan om vad det var som inte funkade fick jag svaret "telefonen" :angel:

Hon fick en gång problemet att hon inte hörde personen i andra änden vid normala samtal, utan enbart med högtalartelefon på... Jag "lagade" dock telefonen åt henne ganska snabbt, med hjälp av en omstart. ;) Men ja, för otekniska människor är det inte alltid så lätt. :D

Folk som tuggar tuggummi så det låter..... Jag har suttit på en längre flygresa intill en person som smaskade oavbrutet. Ok om det var nödvändigt att tugga för öronens skull, men TUGGA TYST, DÅ!! En annan gång satt jag i stolen snett bakom en man som tillbringade hela flygresan (3 timmar) med att stryka med handen genom håret. Oavbrutet. Till slut tvingades jag blunda för att inte ge honom en smocka.

Stör mig på annonser om omplaceringshundar där folk skriver: Åh vad söt, synd att jag inte kan ta hand om den.

Men ge fan i att svara då!

Eller folk som skrver ända när det ska vara enda! En jävla skillnad!

Eller alla dessa jäkla: Jag älskar dig Kalle, nu har jag och barnen lagat mat och väntar på att du ska komma hem så vi kan mysa. Skicka ett SMS, måste hela världen se eran konversation?

Eller dom där inläggen där dom skriver: Det är så tomt hemma Tommy, saknar dig, hoppas ni har roligt på festen. Pst väck mig inte när du kommer hem inatt. Återigen, skicka ett SMS :banghead:

Haha vad fan?

Visserligen kan det finnas en anledning, om jag får vara så hemsk.

Har nämligen en brutalt oteknisk vän, till den grad att hon en gång gett mig telefon med beskrivningen "den funkar inte". Vid frågan om vad det var som inte funkade fick jag svaret "telefonen" :angel:

Hon fick en gång problemet att hon inte hörde personen i andra änden vid normala samtal, utan enbart med högtalartelefon på... Jag "lagade" dock telefonen åt henne ganska snabbt, med hjälp av en omstart. ;) Men ja, för otekniska människor är det inte alltid så lätt. :D
Isåfall borde den här handläggarens arbetsgivare dra in tjänstemobilen för henne.

Jag stör mig på folk som sätter toalettrullarna åt fel håll, som någon redan nämnt. Låt hellre bli att byta rulle om du inte ens tänker anstränga dig för att kolla så att den sitter rätt! :rage:

Folk som inte fattar mina skämt. Så att jag måste FÖRKLARA skämten. Vet ni hur värdelöst ett skämt blir när man måste FÖRKLARA det för någon? Och när personen sen fattar och säger "ja, det var roligt". ÄR ETT SKÄMT ROLIGT SÅ SKRATTAR MAN, FÖRSÖK INTE ATT RÄDDA DET FAKTUM ATT DU FÖRSTÖRDE SKÄMTET GENOM ATT INTE FÖRSTÅ FRÅN BÖRJAN :arghh:

Stör mig på annonser om omplaceringshundar där folk skriver: Åh vad söt, synd att jag inte kan ta hand om den.

Men ge fan i att svara då!

Haha, det var jag också inne på att ta upp :D "Om jag inte redan hade tolv katter skulle jag SJÄLVKLART ta hand om lille oförsäkrade trebente Putte".

Det finns en väldigt vanlig variant här på Buke också, när någon ts lever i en rövhattsrelation. "Om du inte bott 120 mil från mig hade självklart både du, hästarna och barnen FÅTT BO HÄR!"

Haha, det var jag också inne på att ta upp :D "Om jag inte redan hade tolv katter skulle jag SJÄLVKLART ta hand om lille oförsäkrade trebente Putte".

Det finns en väldigt vanlig variant här på Buke också, när någon ts lever i en rövhattsrelation. "Om du inte bott 120 mil från mig hade självklart både du, hästarna och barnen FÅTT BO HÄR!"

Jaaaa! De flesta av oss tar ju glatt emot vilt främmande människor och dennes barn och djur på obestämd tid i vårt hem.

Eller "åhhhh, vad jag önskar att jag kunde göra något:( :( :( "

Jamen GÖR det då.

Jag tänkte precis igår på att jag blir så orimligt irriterad på folk som inte kan sköta sig i kassakön. Det var en kvinna som lämnade sin korg på den lilla hyllan där jag ska ställa min korg och min irritationsnivå var lika hög som ifall hon hade vänt sig om och spottat på mig.
Detsamma gäller alla som bygger varuberg, de som inte lägger ut pinnen efter sig och de som står för nära mig för att inte tala om dom som kör på mig med vagnen :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka