Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart att tanter inte ska bli påkörda. Men jag har mycket större tolerans för när barn gör fel än när vuxna gör det.Fast nej. Självklart skulle jag aldrig ställa mig och skälla ut en unge men en affär är ingen lekplats oavsett vad en del föräldrar verkar tro. Hade den där tanten blir påkörd och ramlat hade det kunnat gå riktigt illa.
Klart att tanter inte ska bli påkörda. Men jag har mycket större tolerans för när barn gör fel än när vuxna gör det.
Jag stör mig inte på någonting och det stör mig nog lite.
Allt. Just nu stör jag mig på allt.
Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om? Jag till exempel stör ihjäl mig på dumma facebookkommentarer. Inte elaka kommentarer, de ska man ju ogilla, utan bara enfaldiga. Typ som när KLM uppdaterar på FB och det står typ "Res med oss till Valencia i sommar!" och nån Gunnel i Vetlanda svarar "Nej, vi åker alltid till Grekland så det ska vi verkligen inte!". Eller när Elgiganten har reklam för en mixer och nån Gunnar i Åmål svarar "mixer? vad ska det vara bra för? här mosar vi minsann med gaffel".
Såna kommentarer gör mig oproportionerligt irriterad och det kliar i fingrarna att vrålskriva "MEN INGEN TVINGAR DIG TROR DU NÅN SITTER OCH LÄSER DIN KOMMENTAR OCH BARA NÄHÄ DÅ SKA VI INTE SÄLJA MIXRAR LÄNGRE FÖR GUNNAR I ÅMÅL ANVÄNDER MINSANN GAFFEL?!?"
Nån annan som har saker ni stör er på som ni vet att ni är tokiga som ens irriterar er på?
HmmAh, du stör dig på dig själv
Haha vad fan?Kom på min värsta här. Det var i väntrummet hos min osteopat, vi var bara två där, den andra var uppenbarligen handläggare på någon myndighet, hon ringde upp en kollega PÅ HÖGTALARTELEFON och en bit in i samtalet sa hon: "var försiktig med detaljerna nu för jag är inte ensam".
Då höll jag på att börja gråta. Åh om det bara hade framgått var hon jobbade
Isåfall borde den här handläggarens arbetsgivare dra in tjänstemobilen för henne.Haha vad fan?
Visserligen kan det finnas en anledning, om jag får vara så hemsk.
Har nämligen en brutalt oteknisk vän, till den grad att hon en gång gett mig telefon med beskrivningen "den funkar inte". Vid frågan om vad det var som inte funkade fick jag svaret "telefonen"
Hon fick en gång problemet att hon inte hörde personen i andra änden vid normala samtal, utan enbart med högtalartelefon på... Jag "lagade" dock telefonen åt henne ganska snabbt, med hjälp av en omstart. Men ja, för otekniska människor är det inte alltid så lätt.
Och tusen personer svarar -Finns!På facebooktemat: folk som skriver statusar som liksom talar om att något hänt, att hen mår dåligt över något etc utan att berätta vad. När typ 20 personer frågat vad som hänt svarar personen "vill inte skriva ut det här".
Stör mig på annonser om omplaceringshundar där folk skriver: Åh vad söt, synd att jag inte kan ta hand om den.
Men ge fan i att svara då!
De som inte lägger upp kundpinnen efter sig. Jag kan inte ens Blänga Argt längre, sedan jag läst en intervju med en kassörska som berättade att hon brukade fnissa i smyg åt de veritabla krig hon såg utspela sig kring kundpinnen.
Haha, vad muttrar du?Jag brukar demonstrativt smälla ner pinnen bakom dennes varor och muttra lite surt
Haha, vad muttrar du?
Haha, det var jag också inne på att ta upp "Om jag inte redan hade tolv katter skulle jag SJÄLVKLART ta hand om lille oförsäkrade trebente Putte".
Det finns en väldigt vanlig variant här på Buke också, när någon ts lever i en rövhattsrelation. "Om du inte bott 120 mil från mig hade självklart både du, hästarna och barnen FÅTT BO HÄR!"