Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Facebook: "gillat och delat". ARRGH! Slå på aviseringar för inlägget, för bövelen!
Fasiken, en sak till man stör sig på. Håller med.
Dessutom emot FB:s regler. Om man som företag ber sina gillare att gilla och dela blir man avstängd även om man betalar hundratusentals kronor i annonskostnader.
Men vissa företag kommer undan hela tiden. Och besudlar väggen med skräp.

Det finns en reklam för ett företag som heter Rolf Ericson bil som jag hör ibland. Där säger de hemsideadressen, rebil.se och jag får rysningar över att de säger rebil som ett ord i stället för att läsa ut bokstäverna; r e bil. Jag VET att de säger rebil men min hjärna hör reabil. Varenda jäkla gång.

Det finns en reklam för ett företag som heter Rolf Ericson bil som jag hör ibland. Där säger de hemsideadressen, rebil.se och jag får rysningar över att de säger rebil som ett ord i stället för att läsa ut bokstäverna; r e bil. Jag VET att de säger rebil men min hjärna hör reabil. Varenda jäkla gång.

Tro mig, du vill inte köpa bil där ändå. De är ökända för att inte direkt vara ärliga mot sina kunder :grin:

Jag blir upprörd på alla inkompetenta idioter i trafiken. De som inte kan blinka när de ska svänga in på den väg som jag väntar på att köra ut ifrån. De som inte fattar hur man kör i en tvåfilig rondell. Rent generellt de som inte lärt sig hur blinkers fungerar. De som kör för sakta, de som är livrädda i trafiken och de som är odödliga i trafiken. Cyklister som cyklar i bredd. Jag stör mig på alla medtrafikanter som avviker från det naturliga flödet.

Jag stör mig enormt på folk som ska vara så satans nervösa. Typ om jag av någon anledning hamnar ensam med en människa i vilken situation som helst, då ska det harklas och hostas och småpratas och så ser man blicken flacka och underläppen darra... Är det något jävla fel på att bara ta det lugnt? Är det något konstigt med att sitta två människor som inte känner varandra/känner varandra ytligt i ett rum utan att säga något när artighetsfraserna är avklarade? Måste man bli så satans NERVÖS OCH BESVÄRAD?

Och sen gamlingar på vårdcentralen som man inte känner som bara: "Jaha, vad är du här för då?" Då får man lust att svara att man fått en svår släng av klamydia och nu har man fått analklåda uppepå det och fortsätta med ett "vill du se?". Dom vill ju bara bara snälla men nääääääe.

För att fortsätta på det spåret så hatar jag receptioner på sjukhus/vårdcentral/apotek där man seriöst sitter bakom en VÄGG AV JÄVLA PAPPER och tyst försöker viska fram sina (givetvis pinsamma) problem när ett helt väntrum vässar öronen utanför och personen som sitter där är helt okänslig och brölar ut diverse privat och känslig information i princip hur högt som helst.

Just nu är jag orimligt irriterad över grävarbetet utanför min lägenhet. Hörs egentligen inte så mycket av det men sen jag flyttade in har det grävts eller renoverats minst under tre månader en gång i halvåret så jag har ledsnat totalt på irriterande grävskopor, byggarbetare som ställer sina grejer i trappuppgången, backande och tutande lastbilar och andra störande ljud. Helt klart dags att börja leta efter boende någonstans tystare och lugnare!

Då stör du dig kraftigt på mig. Jag använder notoriskt mig, dig, sig, ned o.s.v.
Alltid vår - inte våran, er och inte eran.
Eller menar du att man talar om sig själv i tredje person,samt dessutom skriver på dialekt?
Det låter konstigt, håller med om det.

Nu kom jag på att jag stör mig på de som säger "vårat kalas", "eran tur" och "ejengklien" istället för egentligen...
Väldiga I-landsproblem man har! Jag är en lycklig själ ;)
mvh
Och jag är en jäkel på att skriva om mig själv i tredje person. :D

Lite kort är den faktiskt.

sPf6k9w.jpg

Nänänä, det där är inte den jag menar! Glädjande att de bytt ut den, det där provocerar mig inre så värst. Men tack för fotot! Den jag pratar om är också lite tjock.

Kan man ta en fisk till veterinären? :confused:

I mitt fall har jag frågat min granne som var den som ordnade att vi fick akvariet (han är väldigt intresserad av fiskar), dessutom har jag frågat dem som hyr ut akvariet (vi matar fiskarna men minst en gång i månaden kommer de ut och kontrollerar att allt är som de ska med akvariet). :)

Blir också orimligt irriterad över att jag inte kan starta min nya bil och låsa den och gå ifrån den. Har haft körkort i sju år och aldrig någonsin gjort det med någon av de tidigare bilarna heller, men nu när det inte går så är jag så himla irriterad över att det inte går! Vad är det för stil?!

Blir också orimligt irriterad över att jag inte kan starta min nya bil och låsa den och gå ifrån den. Har haft körkort i sju år och aldrig någonsin gjort det med någon av de tidigare bilarna heller, men nu när det inte går så är jag så himla irriterad över att det inte går! Vad är det för stil?!

Menar du att du vill låsa bilen medan den liksom går på tomgång?
Eller vad menar du?

Jag stör mej på folk som skriver "Känslan när" eller "Känslan av" om allt på Facebook.. Retar ihjäl mej!!!

Kan se ut såhär:

"Känslan när båda barnen kaskadspyr"

"Känslan av att kunna gå i morgonrock hela dagen"

:yuck::yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama