Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
De som inte lägger upp kundpinnen efter sig. Jag kan inte ens Blänga Argt längre, sedan jag läst en intervju med en kassörska som berättade att hon brukade fnissa i smyg åt de veritabla krig hon såg utspela sig kring kundpinnen.
Ett av mitt livs bättre stunder utspelade sig kring denna kundpinne... Jag hade lagt upp alla mina varor på bandet och hade ingen bakom mig i kön, så jag la inte upp någon pinne. Då kommer det en tjej rusande och ska lägga upp sina varor bakom mig. Jag ser i ögonvrån att hon blänger jättesurt omväxlande på bandet och på mig, och misstänker att hon vill att jag ska lägga ut den där jäkla pinnen, men jag låtsas inte se henne - nyfiken på hur hon tänker lösa situationen. Då lägger hon sina varor demonstrativt på bandet, puttar upp dom så att dom ligger ihop med mina varor och ler slugt. Jag konstaterar i ögonvrån att det hon har lagt upp är ett paket ägg, några liter mjölk, lite smör och något mer och tänker att "ja ja det går väl alltid åt". Så kassörskan blippar igenom alla varor, tjejen bakom mig står med illa dold förtjusning och väntar på att jag ska protestera, men jag betalar lugnt och går och börjar packa ner. Kassörskan vänder sig mot nästa tjej och frågar vad hon ska ha, tjejens leende börjar stelna och hon säger "det där var mina varor!" och pekar mot det jag har börjat packa ner. "Näää, det kan det väl inte vara, jag har ju betalat för dom så dom måste vara mina" säger jag och spelar oförstående... :devil:
Så där står tjejen utan varor, skitförbannad, men inser att hon inte har något att komma med längre. Hon blir tvungen att vända på klacken och gå tillbaks in i affären för att hämta nya varor.

Man kanske ska tänka till några gånger vem det är som egentligen blir lidande, innan man försöker jävlas!... :angel:

Som jag skrattade när jag kom ut!!! :rofl:

Alltså efter den här tråden känner jag mig helt superharmonisk. :D

Apropå att @mandalaki skrev att man har kundvagnen framför sig så kan man ju tycka det. Igår när jag handlade stod jag däremot bakom en kvinna som hade vagnen bakom sig. Genom hela proceduren. Alltså dels är det ju extremt opraktiskt för oss andra bakom, men det måste ha varit omständligt för henne också. Hon plockade upp en vara i taget från kortsidan av vagnen vilket ju blev till ett litet bryderi när hon inte nådde de längst bak i vagnen. Sedan betalade hon med vagnen bakom sig - vilket innebar ett glapp på typ 8 meter (nåja) med tomt band till mina varor. Sedan packade hon ner sitt kort i sitt rätta fack i sin plånbok och sedan sin plånbok i sitt rätta fack i väskan och sedan stängde hon väskan extremt omsorgsfullt vilket då betydde att vi fick stå och vänta allihopa eftersom jag inte kunde betala för där stod ju fortfarande både en kvinna och en vagn. När det äntligen var dags för henne att packa ner sina varor hade hon fortfarande vagnen kvar BAKOM sig i själva gången och stod själv där man ställer kassarna och packade ner i sina påsar. När jag bad om att få komma fram till mina varor på andra sidan tittade hon på mig och min gravida buk som om jag var det mest udda hon någonsin upplevt.

Åh, kom på ytterligare en anti-favorit (kanske redan nämnd i tråden)! Sådana där meddelanden som sprids på Facebook, typ "Skriv ett C som statusuppdatering om du bryr dig om alla som får cancer. Jag slår vad om att bara 5% av mina vänner kommer att göra detta." eller "Dela det här om du också har en vacker dotter!". Men för fan, tänk på alla med fula döttrar, vad utanför och kränkta de måste känna sig! .

På en arbetsplats där jag jobbade så hyste jag ett orimligt och högt (dock ej uttalat, lite vett har jag ;) ) aggressionspåslag på en av mina medarbetare för två saker:

1) När vi åt lunch så la han ner besticken TYST på tallriken!!!! Han la alltså inte bara ner dem som vilken vanlig människa som helst, utan han liksom gjorde en slowmotionrörelse så det inte skulle höras nått :rage:!!!

2) När vi jobbade vid datorerna så TÄCKTE HAN DATORMUSEN MED HELA HANDEN :rage:!!! Inte som vanligt att hålla på musen så toppen av fingrarna låg på knapparna, neeeeej då han typ tryckte på knappen med Viksidan av knogen/första delen av fingret!!!

The HORROR och HATET :arghh::arghh::rage:!!

... på tal om att bli orimligt arg över saker eller arg över orimliga saker :angel:

Haha! Jag var riktigt arg över att min sovmorgon slutade med att jag vaknade 06:30 och inte kunde somna om! Men nu hittade jag den här tråden och vart nästan glad över att jag vaknat :p

För att spinna vidare på fb:
- Jag stör mig fruktansvärt mycket på par som ska ha ett gemensamt Facebook konto!
Tex: Berit och Gösta Andersson
Asså varför?! :rage:

En annan grej är folk som i slutet av varje kommentar på Facebook skriver /namn. Vi ser juh vem fan det är som kommenterat på namnet! Inte behöver du skriva under efter varenda kommentar du skriver, speciellt inte på det eget konto och på varje svar du ger!! :rage::rage:

:D:p

Eller dom som skriver kram efter varje svar...de måste ha det på auto för det blir ju tvärfel ibland.

Nänänä, det där är inte den jag menar! Glädjande att de bytt ut den, det där provocerar mig inre så värst. Men tack för fotot! Den jag pratar om är också lite tjock.

Är det en sån här? :D

kort%20buss_zps4qwf0j4w.jpg

@julgrisen Bussen finns kvar! Jag ser den då och då på lite olika linjer, men med risk för att bli kölhalad måste jag erkänna att jag tycker den är ganska söt.

Nåt som INTE är sött är människor i kollektivtrafiken som inte fattat grejen med att låta folk gå av innan de tränger sig på, inte fattar att man ska trycka på "öppna"-knappen när man vill öppna dörrarna, inte fattar att mittdörrarna inte kommer att öppnas för att de stirrar på dem, utan att man går på längst fram på bussen, och den icke sällsynta skaran som kan stå och se på en "Ur funktion, tag nästa dörr"-skylt i en kvart när de åker och sen bli skvatt galna när de inte kan dra/putta/karatesparka upp dörren när de ska av...

@julgrisen Bussen finns kvar! Jag ser den då och då på lite olika linjer, men med risk för att bli kölhalad måste jag erkänna att jag tycker den är ganska söt.

Nåt som INTE är sött är människor i kollektivtrafiken som inte fattat grejen med att låta folk gå av innan de tränger sig på, inte fattar att man ska trycka på "öppna"-knappen när man vill öppna dörrarna, inte fattar att mittdörrarna inte kommer att öppnas för att de stirrar på dem, utan att man går på längst fram på bussen, och den icke sällsynta skaran som kan stå och se på en "Ur funktion, tag nästa dörr"-skylt i en kvart när de åker och sen bli skvatt galna när de inte kan dra/putta/karatesparka upp dörren när de ska av...

TACK! Äntligen någon som bekräftar mina uppgifter. Då håller jag inte på att bli galen. Söt kan ju diskuteras dock, genomful och VIDRIG är mer passande. Kan du ta kort på den nästa gång du ser den?

Isåfall borde den här handläggarens arbetsgivare dra in tjänstemobilen för henne.
Inte riktigt samma sak men apropå högtalartelefonen.
Jobbar inom hemtjänsten, hade kommit hem till en vårdtagare för att fixa lite mat. Precis Då ringer han till KF för att ta reda på hur mycket "en närstående" har i skuld.och bla,bla,bla....med högtalartelefonen på!!
Inte snälla ord sades om denna person, riktigt olustigt!! Kunde han inte ha slagit av högtalaren eller åtminstone väntat tills jag hade gått igen?
:confused:

På facebooktemat: folk som skriver statusar som liksom talar om att något hänt, att hen mår dåligt över något etc utan att berätta vad. När typ 20 personer frågat vad som hänt svarar personen "vill inte skriva ut det här".
:banghead:
Åh det är såå pinsamt, ofta gör dessa människor det gång på gång med, samma människor =D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka