Ett av mitt livs bättre stunder utspelade sig kring denna kundpinne... Jag hade lagt upp alla mina varor på bandet och hade ingen bakom mig i kön, så jag la inte upp någon pinne. Då kommer det en tjej rusande och ska lägga upp sina varor bakom mig. Jag ser i ögonvrån att hon blänger jättesurt omväxlande på bandet och på mig, och misstänker att hon vill att jag ska lägga ut den där jäkla pinnen, men jag låtsas inte se henne - nyfiken på hur hon tänker lösa situationen. Då lägger hon sina varor demonstrativt på bandet, puttar upp dom så att dom ligger ihop med mina varor och ler slugt. Jag konstaterar i ögonvrån att det hon har lagt upp är ett paket ägg, några liter mjölk, lite smör och något mer och tänker att "ja ja det går väl alltid åt". Så kassörskan blippar igenom alla varor, tjejen bakom mig står med illa dold förtjusning och väntar på att jag ska protestera, men jag betalar lugnt och går och börjar packa ner. Kassörskan vänder sig mot nästa tjej och frågar vad hon ska ha, tjejens leende börjar stelna och hon säger "det där var mina varor!" och pekar mot det jag har börjat packa ner. "Näää, det kan det väl inte vara, jag har ju betalat för dom så dom måste vara mina" säger jag och spelar oförstående...
Så där står tjejen utan varor, skitförbannad, men inser att hon inte har något att komma med längre. Hon blir tvungen att vända på klacken och gå tillbaks in i affären för att hämta nya varor.
Man kanske ska tänka till några gånger vem det är som egentligen blir lidande, innan man försöker jävlas!...
Som jag skrattade när jag kom ut!!!