Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ägnade helt orimligt lång tid åt att googla efter dels "buss 62 Göteborg" och dels "kort buss västtrafik" igår men fick inte fram den. Jag återkommer när jag lyckas se den.

åh nej jag åkte den senast idag!!!! Har ett skriande behov av att sova middag i typ 10 h nu, annars hade jag kunnat gå ner och fota den nästa gång den svänger förbi min hållplats! tar på mig det här.

Men hur kan man inte gilla antikrundan?! Underhållande plugg brukar jag kalla det (utbildar mig till antikvarie :P )

- Personer som tuggar med öppen mun.
- Personer som rapar (självfallet förstår jag att det är nödvändigt ibland, men man kan ju be om ursäkt..).
- Personer som inte talar sanning/kan kommunicera/vara ärliga.
- Kassörskor som inte skjuter ned kassa-pinnarna så att man når dom..

Jag stör mig orimligt mycket på tysta människors ljud :confused: Alltså är det en allmänt högljud människa som rent naturligt tar plats så är ljuden inga problem(om dom inte smaskar otroligt mycket), men så kommer dom här tysta, försiktiga människorna och varenda ljud dom gör blir liksom :rage::rage: deras andning, ät-ljud osv, det bara stör mig nått fruktansvärt!

Stör mig nåt grymt på när folk inte stänger toalettlocket när dom varit på toa!!! Vad är anledningen till att det finns ett lock tror folk?! Prydnad? :rage::grin:

Att en del män är dåliga på att fälla ner både sits och lock vet ju alla men detta gäller även kvinnor och det stör mig nästan ännu mer!
Jag med!!!!!! folk som liksom spolar utan att fälla ner locket innan, så himla vidrigt.

Oj. Vad ska man välja?

* När kärlekspar lägger upp kärleksförklaringar på facebook som status eller på partners vägg. Enligt mig är det bara par som har problem i sitt förhållande som måste skylta med det på sociala medier. Om man har det bra tillsammans behöver väll inte hela världen se hur mycket man saknar den andre för att den är borta en heeeeeel kväll?

* De som inte kan göra något utan att prata med partnern först. Slutar man vara en egen människa bara för att man är ihop med någon?

* När företag lägger ut jobbannonser på fb och någon svarar "Jag söker.", "Jag vill.", "Jag kan.". Varför inte bara läsa annonsen och skicka in en ansökan istället för att hoppas på att företaget ska anställa någon som inte ens orkar läsa statusen?

*Liknande som ovan, men där personerna istället lägger ut egna jobbannonser på jobbsökarforum som lyder i stil med: "Söker jobb. 32 år. Någon som har ett?" VARFÖR SKULLE MÅGON ERBJUDA JOBB PÅ DEN INFORMATIONEN???

*Annonser på fb. Speciellt när det kommer upp annonser med till exempel blandrasvalpar för 5000 kr styck och någon svarar "Jag har inte råd med 5000 kr.". Nähä?

*Folk som tuggar högt.

*Folk som bresar med benen när de åker kollektivtrafik.

*Folk som går långsamt (och som går snabbare än mig).

*Folk som gnäller på allt (så jag ska nog sluta skriva nu :o)

Jag stör mig på folk som lånar saker och inte lämnar igen, alternativt lämnar igen i ruttet skick. När vi inte fick igen en sak av några som lånat så hette det att den var minsann deras för dom hade haft den jätteLÄNGE. Jatack, vi vet det, just därför är det dags att lämna tillbaka den. Jamen vi har haft den HUR länge som helst....

Men hur kan man inte gilla antikrundan?! Underhållande plugg brukar jag kalla det (utbildar mig till antikvarie :P )

Don't get me started! :rage:

Tanter/gubbar som kommer med en, uppenbart dyrbar sak, typ en påfågel i massivt silver prydd med blå safirer och äkta pärlor (OBS! Exempel ur verkligheten!). Sen ska de gissa vad den är värd, och säger 1500 kr. Och jag VET, att DE vet, att den är värd så mycket mer, men de vill inte verka giriga, så de säger något jättelågt värde, helst ihop med "men värdet spelar iiiiiiingen roll, den har BARA affektionsvärde för mig!". Jo men VISST, varför tog du dig och din påfågel till antikrundan för att få den värderad om den BARA har affektionsvärde. Och sen säger värderaren "Nä den är värd 20 000 kr" och tanten/gubben svarar "OJ det trodde jag ALDRIG!" fast man ser på dem att de visst trodde det, fast de kanske bara trodde 15 000 men fan inte 1500. :rage::rage::rage:

Tanter/gubbar som kommer med en, uppenbart dyrbar sak, typ en påfågel i massivt silver prydd med blå safirer och äkta pärlor (OBS! Exempel ur verkligheten!). Sen ska de gissa vad den är värd, och säger 1500 kr. Och jag VET, att DE vet, att den är värd så mycket mer, men de vill inte verka giriga, så de säger något jättelågt värde, helst ihop med "men värdet spelar iiiiiiingen roll, den har BARA affektionsvärde för mig!". Jo men VISST, varför tog du dig och din påfågel till antikrundan för att få den värderad om den BARA har affektionsvärde. Och sen säger värderaren "Nä den är värd 20 000 kr" och tanten/gubben svarar "OJ det trodde jag ALDRIG!" fast man ser på dem att de visst trodde det, fast de kanske bara trodde 15 000 men fan inte 1500. :rage::rage::rage:

Jamen BRA TV för fan!

Det stör mig också - oavsett om det är dokusåpa eller antikrundan - same shit different name

Jamen BRA TV för fan!

Det stör mig också - oavsett om det är dokusåpa eller antikrundan - same shit different name

Jag blir inte ens skadeglad längre åt dem som gissar högre än det verkliga värdet är, och blir jättesnopna, för att jag blir så irriterad överlag på det andra :mad:

Ett av mitt livs bättre stunder utspelade sig kring denna kundpinne... Jag hade lagt upp alla mina varor på bandet och hade ingen bakom mig i kön, så jag la inte upp någon pinne. Då kommer det en tjej rusande och ska lägga upp sina varor bakom mig. Jag ser i ögonvrån att hon blänger jättesurt omväxlande på bandet och på mig, och misstänker att hon vill att jag ska lägga ut den där jäkla pinnen, men jag låtsas inte se henne - nyfiken på hur hon tänker lösa situationen. Då lägger hon sina varor demonstrativt på bandet, puttar upp dom så att dom ligger ihop med mina varor och ler slugt. Jag konstaterar i ögonvrån att det hon har lagt upp är ett paket ägg, några liter mjölk, lite smör och något mer och tänker att "ja ja det går väl alltid åt". Så kassörskan blippar igenom alla varor, tjejen bakom mig står med illa dold förtjusning och väntar på att jag ska protestera, men jag betalar lugnt och går och börjar packa ner. Kassörskan vänder sig mot nästa tjej och frågar vad hon ska ha, tjejens leende börjar stelna och hon säger "det där var mina varor!" och pekar mot det jag har börjat packa ner. "Näää, det kan det väl inte vara, jag har ju betalat för dom så dom måste vara mina" säger jag och spelar oförstående... :devil:
Så där står tjejen utan varor, skitförbannad, men inser att hon inte har något att komma med längre. Hon blir tvungen att vända på klacken och gå tillbaks in i affären för att hämta nya varor.

Man kanske ska tänka till några gånger vem det är som egentligen blir lidande, innan man försöker jävlas!... :angel:

Som jag skrattade när jag kom ut!!! :rofl:

Detta gjorde min dag!!!! :laugh: :laugh:

Menar du att du vill låsa bilen medan den liksom går på tomgång?
Eller vad menar du?

Ja exakt. Jag vill kunna låsa bilen när den står på tomgång men det går inte eftersom den inte går att låsa när den är startad mer än inifrån. Det är inte ens som att jag någonsin skulle göra det, men det är fruktansvärt irriterande att det inte går.

Jag vill skriva: Vem fan är denna mannen du skriver om jämt och ständigt :wtf:?

Eller när EN och SIG används. "Nu tar man sig en grogg av rang. En måste ju få ha lite roligt!"

(:banghead::banghead::banghead:)

Jag stör mig betydligt mycket mer på "grogg av rang"! :laugh:

Arrrh, mateys! The Captain be drinking the finest grog tonight, yarrr!
1sm264pirate%5B1%5D.gif

Eller en dryg och självgod jävla gubbe som mycket väl vet att han har en extremt dyr målad skärm med rävmotiv (också exempel ur verkligheten) :rage:

Ja exakt. Jag vill kunna låsa bilen när den står på tomgång men det går inte eftersom den inte går att låsa när den är startad mer än inifrån. Det är inte ens som att jag någonsin skulle göra det, men det är fruktansvärt irriterande att det inte går.

Oj!
Tar nog - faktiskt - priset över att irritera sig på onödiga saker. ;)

I höstas fick vi ett stort, fint akvarie i vår entré. I början tyckte jag att det var jättebra, det var roligt att stanna till och titta på fiskarna en stund när man skulle ut ur huset, men sedan började problemet. En fiskjävel vägrar simma normalt, istället för att simma runt vågrätt som normala fiskar gör simmar han lodrätt, med munnen neråt. Först trodde jag att den var döende men nejdå, han har fortsatt simma runt sådär i flera månader. :rage: Jag blir så fruktansvärt irriterad på honom och när jag har en dålig dag får jag lust att skaka runt akvariet och skrika åt honom att han får för helvete simma normalt! Än så länge har jag dock lyckats hålla mig och håller mig till att muttra "fiskjävel" när jag ser honom. :angel:

Jag har haft exakt samma problem, fast en annan slags efterbliven fisk! Akvarie i entrén på jobbet, jättetrevligt. Fick en dag syn på en fisk som inte såg ut som dom andra. Stjärtfenan är liksom böjd uppåt, antar att den är missbildad på något sätt. Den störde mig något så enormt, helt orimligt. Kände nästan hat mot den stackars fisken.

En dag så sades leasingkontraktet upp. Fisk med akvarium försvann kort därefter. Saknar nu fisken något enormt och tänker på den, undrar vart den är idag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka