Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min orimligaste irritation just nu är min grannes dygnsrytm. Halva anledningen till att jag inte kan sova när hon låter på natten är för att jag blir SÅ JÄVLA PROVOCERAD över att hon inte sover! :rage: Alltså hon har haft flera fester på vardagsnätter men det jag blir riktigt arg över är när hon bara pratar med kompisar i normal samtalston klockan fyra på natten. Inte vinfnittrar utan typ fikapratar. Mitt i natten! VEM FAN GÖR DET??? Det är inte ens ovanligt lyhört, snarare tvärtom, men när jag väl vaknat och hör det ligger jag och retar upp mig själv tills jag inte kan somna om :rage:

En annan som togs upp i början av tråden: kassa selfies med massa gulliga kommentarer. OH MY GAWD vad dåliga, rent av fula selfies folk lägger upp. De borde ha raderats sekunderna efter de togs! Ta en ny selfie tills den blir bra istället för att lägga upp en bild där du ser ut som en bajskorv!!! Och sen ska folk hålla på och skriva hur HIIIMLA VACKRA de är på bilden :grin: Kan de inte skita i att kommentera eller ser de inte att kompisen ser ut som en jävla blobfish? :confused:

Åhhh kom på en till. Alla som använder Livets hårda skola som yrke/utbildning på Facebook. Jag avskyr det verkligen! Har inte vi alla gått igenom livets hårda skola? Det känns som en ursäkt för att sitta fast i beroende/hoppat av skolan/vara arbetslös.
Jag kräks på alla jävla "livets hårda skola" typer.

Fast det är väl Facebook som lägger dit det automatiskt om man inte fyller i något i det fältet? (Stör mig dock också som fan på själva uttrycket. :devil: )

De förbannade jävla idioterna på "min" parkering i stan. Det är av högst outgrundlig anledning inga ritade platser vilket innebär att folk parkerar som vilda västern. Gärna med ett par meter mellan bilarna. Det är nackskott på det. Hade jag kunnat utvisa stolpskotten från Malmö så hade jag gärna gjort det.
Hur jävla svårt är det att fatta att man börjar parkera från ena ytterkanten och sen står med normala avstånd mellan bilarna. Då hade det lätt fått plats 15-20 bilar till. Minst!
Som läget är nu så är det hopplöst om vi börjar 9 eller senare. Börjar vi 8.30 kan det bli spännande. Finns det ingen plats får jag vackert ställa mig på någon gata för typ 130 kronor per dag :banghead:

Just det, en grej till! Vid rödljus så lägger folk inte i växeln förrän det blivit grönt. Gärna med fördröjning också. Det kanske funkar vid Knäckebrödhults enda rödljus men knappast i Malmö eftersom det där finns något som heter rusningstrafik och köer.
Det är liksom inte svårt att "läsa" de flesta korsningar och då lägga i lilla växeln när ljuset före ens ljus i turordningen precis fått rött. (Briljant förklaring. Jag vet.) Då flyter trafiken liiiite bättre och jag slipper svära i bilen.

Det har nämligen pågått så länge att om jag svär i bilen så konstaterar det arma barnet i baksätet att man egentligen inte får säga så men att det antagligen var någon som var i vägen :o Sen avrundar hon med att lugnt säga att det finns gott om idioter i trafiken.

Stör mig på att fårfiolen som ligger och tinar i kylen inte kommer att rymmas in i ugnen, saknas 5 cm på längden (vår spis är en sådan med bara två spisplattor, dvs väldigt långsmal)

Ja, och mammor måste muta pappor och barn med Toffifee (toffee-avgift) för att de ska kunna tänka sig att umgås.
Der var nog Toffifee jag menade. Men Werthers är hemsk den med.
Vi får inte heller glömma de som hittar ditt ideala hotell. Ideala, säger man ens så på Svenska???

Der var nog Toffifee jag menade. Men Werthers är hemsk den med.
Vi får inte heller glömma de som hittar ditt ideala hotell. Ideala, säger man ens så på Svenska???
Nu fick du mig att tänka på något som verkligen, verkligen får rök att spruta ur mina öron: Reklamen för Merci! :rage::arghh: Det kan inte vara bra reklam när den väcker sådan ilska! Nog för att jag kommer ihåg den, men jag blir för tusan arg när jag ser chokladfanskapet i affären.

- Personer som rapar (självfallet förstår jag att det är nödvändigt ibland, men man kan ju be om ursäkt..)

Åh, det har jag präntat in i huvudet på mitt stackars barn. Det innebär att hon numera ber om ursäkt för både pruttar och rapar. Väldigt roande när vi står i en kö i någon affär och unga fröken klart och tydligt säger "Ursäkta att jag pruttade.". Väcker också visst uppseende när vi handlar mat och barnet, med egen vagn som hon kör ordentligt!, hojtar till mig när jag står nerböjd i en frys "Mamma, mamma, MAMMA! Ursäkta att jag rapade." I stallet kan hon vara ute på egen hand och sen komma in för att be om ursäkt för en prutt.

Jag tänker mig mer att på sådana ställen smyger man ut sin fis eller sin rap och ursäkt ber man om när man är i en situation där de runtomvarande faktiskt noterar kroppsljudet. Men jag kanske bara är rysligt ouppfostrad?

Ordet 'krispigt' när det används om andra ting än tex konsistensen på bakverk.
Häromdagen skulle någon förklara för mig att ett kommande möte skulle innehålla information om hur något rent konkret ska komma att gå till och använde följande formulering:
"Det kommer inte att vara på molnfri höjd, utan lite mer krispigt"

Vadå krispigt??!! Smular informationen lätt och faller i bitar eller hvad?! :rage::rage::rage:
Jag kan inte radera följande beskrivning av en persons kön som "hård och frasig -som ett knäckebröd" det var över femton år sedan men minnet består. Tyvärr.

Att man inte kan skriva en kommentar om varför man vill bli vän med någon på Facebook, heter man som jag Johanna Olsson så finns det många sådana och då är det så praktiskt att kunna skriva vem man är, alla har man inte telefonummer till.
De som skickar vänförfrågningar till alla sina vänners vänner ( typ " förslag på vänner")

Jag stör mig på hyllplaceringen av jordnötssmör i butiker. De står alltid bredvid sylt och marmelad. Som om penaut butter jelly sandwich är det enda sättet att använda jordnötssmör!? Som om det ens är vanligt över huvud taget i sverige!? :rage: Irriterar mig på det varje gång jag köper det.

Jag stör mig på att det finns jordnötssmör, Nutella och hela raddan men jag vill bre chokladkräm på mackan. Varför kan inte det finnas?! Haha. Typ ren Marabou mjölkchoklad skulle fungera. Vadsomhelst som inte är nöt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka