Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en kollega som har helt otroligt hög ljudnivå på sin röst när hen pratar. Blir skitirriterad. Hörs i hela korridoren.

Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om? Jag till exempel stör ihjäl mig på dumma facebookkommentarer. Inte elaka kommentarer, de ska man ju ogilla, utan bara enfaldiga. Typ som när KLM uppdaterar på FB och det står typ "Res med oss till Valencia i sommar!" och nån Gunnel i Vetlanda svarar "Nej, vi åker alltid till Grekland så det ska vi verkligen inte!". Eller när Elgiganten har reklam för en mixer och nån Gunnar i Åmål svarar "mixer? vad ska det vara bra för? här mosar vi minsann med gaffel".

Såna kommentarer gör mig oproportionerligt irriterad och det kliar i fingrarna att vrålskriva "MEN INGEN TVINGAR DIG TROR DU NÅN SITTER OCH LÄSER DIN KOMMENTAR OCH BARA NÄHÄ DÅ SKA VI INTE SÄLJA MIXRAR LÄNGRE FÖR GUNNAR I ÅMÅL ANVÄNDER MINSANN GAFFEL?!?"

Nån annan som har saker ni stör er på som ni vet att ni är tokiga som ens irriterar er på? :D

1. Någon här på Buke stavade prinsessa med "c" (princessa) och det drev mig nästan till vansinne. Jag hittade flera liknande stavfel där man bytt ut "s" mot "c". Under en period när jag prokrastinerade en del så satt jag och letade efter stavningar med "c" som jag sedan kunde sitta och irritera mig över. Men det var några år sedan och jag har nog slutat irritera mig på det nu. Faktum är att svara i denna tråd känns som ett bra avslut! :)

2. Folk som tar jättestora kliv när de springer.

Åh, jag kom på en till grej! Jag pendlar till jobbet och VARJE DAG går samma person framför mig hela vägen från tåget till jobbet där han verkar jobba på en annan våning. Jag stör mig så sjukt mycket på honom pga att han alltid har samma byxor (eller likadana) och spretar så med fingrarna när han går! Han går liksom med händerna neråt och spretar ut med alla fingrar hela vägen varje dag. Jag har sett honom stå still och då gör han inte så så det är ingen fysisk åkomma vad jag förstår.
Jag har försökt gå av tåget först av alla för att slippa gå bakom honom men han är ändå alltid där, fem steg framför. Jag fattar inte hur det går till.

Åh, kom på en till sak (det är nog mest min man som blir irriterad på det, men han har smittat mig lite). Alltså:

"Gjorde inte klart arbetet pga trött"
"Har ingen utbildning pga lat"

eller engelska versionen "because tired"

Skjut mig.

Folk som taggar mig när dom kommenterar min bild på insta. JAG FÅR REDAN EN NOTIFIKATION OM ATT NÅGON SKRIVIT NÅGOT OM MIN BILD!!! :rage:
Eller ännu värre, folk som kommenterar min bild, GLÖMMER att tagga mig och gör det då i EN NY KOMMENTAR!!!! :rage: :rage: :arghh:

Don't get me started! :rage:

Tanter/gubbar som kommer med en, uppenbart dyrbar sak, typ en påfågel i massivt silver prydd med blå safirer och äkta pärlor (OBS! Exempel ur verkligheten!). Sen ska de gissa vad den är värd, och säger 1500 kr. Och jag VET, att DE vet, att den är värd så mycket mer, men de vill inte verka giriga, så de säger något jättelågt värde, helst ihop med "men värdet spelar iiiiiiingen roll, den har BARA affektionsvärde för mig!". Jo men VISST, varför tog du dig och din påfågel till antikrundan för att få den värderad om den BARA har affektionsvärde. Och sen säger värderaren "Nä den är värd 20 000 kr" och tanten/gubben svarar "OJ det trodde jag ALDRIG!" fast man ser på dem att de visst trodde det, fast de kanske bara trodde 15 000 men fan inte 1500. :rage::rage::rage:

Fast jag kan faktiskt hålla med om att det här med värdering är ett stort problem i Antikrundan. De nämner aldrig om det är ett försäkringsvärde de pratar om eller kanske ett utropspris. Det är så mycket som kan påverka värdet vid tillexempel en auktion, "rätt" köpare kanske hamnade i trafik-kö, en konstnär med rötter i Värmland säljs oftare för högre pris just där osv. Så ja, lite på skam kan de få!

---
Sen måste jag börja läsa rätt så att jag inte tror att ni pratar om antikvarier i era receptioner utan akvarier... *arbetsskadad*

Åh, kom på en till sak (det är nog mest min man som blir irriterad på det, men han har smittat mig lite). Alltså:

"Gjorde inte klart arbetet pga trött"
"Har ingen utbildning pga lat"

eller engelska versionen "because tired"

Skjut mig.

Åh, det här hatade jag också förut, sedan började jag använda det på skämt för att det var så provocerande och nu har jag börjat skriva det på allvar! Det är hemskt.

Okej nu kom jag på en sak till. JAG HATAR GUNDE SVAN!!!!!!! :rage::rage::rage:
Alltså för det första, hur kan en ens heta Gunde Svan? Hur kan det vara tillåtet att heta Gunde Svan och ha den där satans dialekten?
För det andra, alltså hans ordförråd består av "arbeta SYSTEMATISKT" och "kämpa!".

Ja och så hatar jag fångarna på fortet. Jävla skit vad arg jag blev nu.

Reklam där de säger priset på nånting och säger det helt jävla skitkorkat. Typ 1499 kr, " bara fjorton nittionio!" KÄFT PÅ DIG DET HETER ETTUSENFYRAHUNDRANITTIONIO ELLER FJORTONHUNDRANITTIONIO och det är rimligtvis KRONOR eller SPÄNN eller vad fan som helst efter. Är så jävla sugen på att köpa nån sån grej och betala med grus så de lär sig veta hut! :rage:

Folk som skriver "pga av" vill jag bara smälla till, typ.

I höstas fick vi ett stort, fint akvarie i vår entré. I början tyckte jag att det var jättebra, det var roligt att stanna till och titta på fiskarna en stund när man skulle ut ur huset, men sedan började problemet. En fiskjävel vägrar simma normalt, istället för att simma runt vågrätt som normala fiskar gör simmar han lodrätt, med munnen neråt. Först trodde jag att den var döende men nejdå, han har fortsatt simma runt sådär i flera månader. :rage: Jag blir så fruktansvärt irriterad på honom och när jag har en dålig dag får jag lust att skaka runt akvariet och skrika åt honom att han får för helvete simma normalt! Än så länge har jag dock lyckats hålla mig och håller mig till att muttra "fiskjävel" när jag ser honom. :angel:
Fast det är väl ett rätt så vanligt tecken på att fisken är sjuk? T.ex. börjar simma upp och ner eller lodrätt.

Har hänt mig, rätt som det var började alla fiskar simma konstigt och bli krokiga. De var sjuka, då var det inte lika roligt längre.

Min pappa signerar alla sina sms till mig med "Pappa". Innan jag avaktiverade mobilsvaret så brukade han tala in meddelanden som alltid följde mönstret "Hej, det är pappa... Klockan är 17.40... fredagen den fjärde mars. Du kan väl ringa mig när du hör det här. Hej." Jag försökte förklara att jag ringer upp på alla missade samtal med det gick aldrig in. Han berättade aldrig vad det gällde heller så till slut förtjänade han inte att använda telsvaret mer.

Kom på en sak Till!
När personen före i kassakön efter att de betalat står och fipplar med kort och mynt och gud vet vad utan att flytta på sig så att jag kan betala för mina grejer som kassören börjat med :rage: då har jag lust att trycka min fot i personens knäveck :devil:

Ordet 'krispigt' när det används om andra ting än tex konsistensen på bakverk.
Häromdagen skulle någon förklara för mig att ett kommande möte skulle innehålla information om hur något rent konkret ska komma att gå till och använde följande formulering:
"Det kommer inte att vara på molnfri höjd, utan lite mer krispigt"

Vadå krispigt??!! Smular informationen lätt och faller i bitar eller hvad?! :rage::rage::rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka