Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära tråd, förlåt om jag är en glädjedödare nu men...
I höstas fick vi ett stort, fint akvarie i vår entré. I början tyckte jag att det var jättebra, det var roligt att stanna till och titta på fiskarna en stund när man skulle ut ur huset, men sedan började problemet. En fiskjävel vägrar simma normalt, istället för att simma runt vågrätt som normala fiskar gör simmar han lodrätt, med munnen neråt. Först trodde jag att den var döende men nejdå, han har fortsatt simma runt sådär i flera månader. :rage: Jag blir så fruktansvärt irriterad på honom och när jag har en dålig dag får jag lust att skaka runt akvariet och skrika åt honom att han får för helvete simma normalt! Än så länge har jag dock lyckats hålla mig och håller mig till att muttra "fiskjävel" när jag ser honom. :angel:
Du har möjligtvis inte under dessa månaders irritation ägnat en tanke åt att den där fisken helt uppenbart är sjuk och att du kanske faktiskt behöver göra nånting åt det, annat än att muttra fiskjävel när du ser den?

Kära tråd, förlåt om jag är en glädjedödare nu men...

Du har möjligtvis inte under dessa månaders irritation ägnat en tanke åt att den där fisken helt uppenbart är sjuk och att du kanske faktiskt behöver göra nånting åt det, annat än att muttra fiskjävel när du ser den?
Fisken är enligt flera experter fullt frisk så det behöver du inte oroa dig över.

På tal om företagsidor... någon som kollat in Netflixs sida?
Fullt av " AHHH varför har ni tagit bort *insert valfri serie*?! Den var ju orsaken till att jag skaffade Netflix, ni suger bananskal och det är bara så jämrans dyrt" (typ fast värre). MEN HEJ. Jo, jag fattar att det är väldigt irriterande och att det är ett jäkla bök med rättigheter men ingen tar liksom bort era serier för att det är roligt.
-" Mhm, nu SVEN-ÅKE så kör vi bortplockningshjulet igen! MOHAHAHAHAHA.
Japp. Det stör mig litegrann. Typ en smula...

Jag stör mig på hyllplaceringen av jordnötssmör i butiker. De står alltid bredvid sylt och marmelad. Som om penaut butter jelly sandwich är det enda sättet att använda jordnötssmör!? Som om det ens är vanligt över huvud taget i sverige!? :rage: Irriterar mig på det varje gång jag köper det.

Jag stör mig på hyllplaceringen av jordnötssmör i butiker. De står alltid bredvid sylt och marmelad. Som om penaut butter jelly sandwich är det enda sättet att använda jordnötssmör!? Som om det ens är vanligt över huvud taget i sverige!? :rage: Irriterar mig på det varje gång jag köper det.

Ja! Jättekonstigt att mandelsmöret står på en plats och jordnötssmöret på en annan :confused:.

I höstas fick vi ett stort, fint akvarie i vår entré. I början tyckte jag att det var jättebra, det var roligt att stanna till och titta på fiskarna en stund när man skulle ut ur huset, men sedan började problemet. En fiskjävel vägrar simma normalt, istället för att simma runt vågrätt som normala fiskar gör simmar han lodrätt, med munnen neråt. Först trodde jag att den var döende men nejdå, han har fortsatt simma runt sådär i flera månader. :rage: Jag blir så fruktansvärt irriterad på honom och när jag har en dålig dag får jag lust att skaka runt akvariet och skrika åt honom att han får för helvete simma normalt! Än så länge har jag dock lyckats hålla mig och håller mig till att muttra "fiskjävel" när jag ser honom. :angel:

Skrattar så jag skakar!

Jag stör mig asmycket på en viss buss i Göteborg som går typ i Örgryte och ser ut som en vanlig buss men är liksom kortare. Jag blir så PROVOCERAD när jag ser den! Ryser bara jag skriver det här för att jag blir så irriterad på att den ens får finnas när den är så ful och KORT.

Snälla, fotografera den och dela med dig av din vrede! :D Man kan ju inte låta bli att fundera över vad det är för en sadist som skapat ett sådant missfoster och släppt ut det på vägarna, med ett så stötande resultat?

Haha! Jag var riktigt arg över att min sovmorgon slutade med att jag vaknade 06:30 och inte kunde somna om! Men nu hittade jag den här tråden och vart nästan glad över att jag vaknat :p

För att spinna vidare på fb:
- Jag stör mig fruktansvärt mycket på par som ska ha ett gemensamt Facebook konto!
Tex: Berit och Gösta Andersson
Asså varför?! :rage:

En annan grej är folk som i slutet av varje kommentar på Facebook skriver /namn. Vi ser juh vem fan det är som kommenterat på namnet! Inte behöver du skriva under efter varenda kommentar du skriver, speciellt inte på det eget konto och på varje svar du ger!! :rage::rage:

:D:p

Stör mig nåt grymt på när folk inte stänger toalettlocket när dom varit på toa!!! Vad är anledningen till att det finns ett lock tror folk?! Prydnad? :rage::grin:

Att en del män är dåliga på att fälla ner både sits och lock vet ju alla men detta gäller även kvinnor och det stör mig nästan ännu mer!

Jag stör mig orimligt mycket pp personer som i ett helt stycke/längre text har koll på de/dem och sedan helt plötsligt inte längre har det. Och jag menar inte ett stavfel utan verkligen som att det bytts författare mitt i texten.

Just det, bussen. Jag brukar cykla men senaste veckorna har jag åkt buss några gånger. Blir helt jävla galen på folk som kliver på bussen och inte är redo att betala på något sätt. Trots att de stått och väntat ett bra tag har de inte kunnat leta upp sitt busskort/kontokort/mobil innan de kliver på.

Jag hatar det där, men i mataffären. Man kan sätta in kortet redan när första varan scannas!!

Jag jobbar som städare. Jag stör mig på alla jävla äckliga personer som kissar på golv/väggar, slänger päckel på golvet och VARFÖR är det massor med TÅLUDD i herrarnas dusch men ej i damernas? Vidrigt. Blir orimligt förbannad ala vill spränga en bomb varje dag.
Sen lugnar jag ner mig lite :angel:

Eller varför det är så svårt att använda toaborsten efter :turd:! Och slänga papper i papperskorgen och inte utanför :rage:

På facebooktemat: folk som skriver statusar som liksom talar om att något hänt, att hen mår dåligt över något etc utan att berätta vad. När typ 20 personer frågat vad som hänt svarar personen "vill inte skriva ut det här".
:banghead:
Mitt i prick! Sjukt störande!!! Varför??? Gaaah! Jag får "hela jorden snurrar runt mig" vibbar av sånt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka