Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det ju inte orimligt, utan fullt rimligt, men jag nämner det ändå: Jag stör mig något vansinnigt på gubbiga gubbar! Ålder är irrelevant, gubbighet är en personlig egenskap. Gubbar som är dumdryga besserwissrar. Värst är det när de är i maktposition, tex på jobbet, men det är vidrigt var än de dyker upp.

Just det, bussen. Jag brukar cykla men senaste veckorna har jag åkt buss några gånger. Blir helt jävla galen på folk som kliver på bussen och inte är redo att betala på något sätt. Trots att de stått och väntat ett bra tag har de inte kunnat leta upp sitt busskort/kontokort/mobil innan de kliver på.

Trådens ämne är utmärkt förutom att jag har svårt att komma på vad som är orimligt att störa sig på. Jag tänker lite som @Monstermom : vore det orimligt så skulle jag inte störa mig. Det innebär att om jag stör mig så är det rimligt. Solklart.

Vem läser INTE kommentarerna på företagssidor?!
TACK för att du får mig att känna mig mindre kufisk :bow: :D.

Underbart att få vädra det här faktiskt. Det är inte varje dag man får tillfälle till det minsann! :up:
:up: Det är inte varje dag nån undrar vad för onödiga saker man stör sig på :D. Som stackars Gunnel, och nån förvirrad typ i en rondel :D.

En sak som stör mig enormt är folk som skriver facebook-statusar om att de t.ex. ska gå och lägga sig, att de precis vaknat, att de nyss duschat osv, som om det är något som alla inte gör dagligen... Ska fan i mig börja skriva på facebook när jag varit och skitit så har de något att läsa. "Nyss bajsat lite, riktigt fin avföring idag faktiskt, mjukt och lätt att krysta ut, behövde bara torka två gånger."

Stör mig även på folk som inte orkar stava korrekt. Ser det hela tiden, vuxna människor som inte lider av någon typ av läs- eller skrivsvårighet men som stavar och bygger meningar som om de var 8 år för att de "inte orkar" skriva korrekt.

Stör mig också på folk som inte orkar använda google eller någon annan sökmotor för att söka reda på fakta utan förväntar sig att folk i deras omgivning ska agera uppslagsverk hela tiden.

Folk som inte fattar systemet med att fortsätta bakåt i bussen när det börjar fyllas på framtill. Är alltid någon jävla kotte som står och blockerar vid mittdörrarna. Sen står folk packade som sillar ända upp i knät på föraren medan kotten står med en sjö av luft och utrymme framför sig och tja... "tänker" kan hen ju knappast göra :banghead::mad:

Jag har varit nära på att kliva av bussen i ren frustration :rage:

... för att gå fram och peta på personen, det gör man ju inte :angel:

Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om? Jag till exempel stör ihjäl mig på dumma facebookkommentarer. Inte elaka kommentarer, de ska man ju ogilla, utan bara enfaldiga. Typ som när KLM uppdaterar på FB och det står typ "Res med oss till Valencia i sommar!" och nån Gunnel i Vetlanda svarar "Nej, vi åker alltid till Grekland så det ska vi verkligen inte!". Eller när Elgiganten har reklam för en mixer och nån Gunnar i Åmål svarar "mixer? vad ska det vara bra för? här mosar vi minsann med gaffel".

Såna kommentarer gör mig oproportionerligt irriterad och det kliar i fingrarna att vrålskriva "MEN INGEN TVINGAR DIG TROR DU NÅN SITTER OCH LÄSER DIN KOMMENTAR OCH BARA NÄHÄ DÅ SKA VI INTE SÄLJA MIXRAR LÄNGRE FÖR GUNNAR I ÅMÅL ANVÄNDER MINSANN GAFFEL?!?"

Nån annan som har saker ni stör er på som ni vet att ni är tokiga som ens irriterar er på? :D

Folk som svarar samma sak som redan skrivits, oftast på fb. Typ där det liksom bara finns ett svar på frågan "vilket datum är.." ex. När så sjuttielfte idioten svarar vill jag banka dom i huvudet och får sitta på händerna för att inte skriva något elakt. Jag tror den som frågade fattat nu..

Jag jobbar som städare. Jag stör mig på alla jävla äckliga personer som kissar på golv/väggar, slänger päckel på golvet och VARFÖR är det massor med TÅLUDD i herrarnas dusch men ej i damernas? Vidrigt. Blir orimligt förbannad ala vill spränga en bomb varje dag.
Sen lugnar jag ner mig lite :angel:

I höstas fick vi ett stort, fint akvarie i vår entré. I början tyckte jag att det var jättebra, det var roligt att stanna till och titta på fiskarna en stund när man skulle ut ur huset, men sedan började problemet. En fiskjävel vägrar simma normalt, istället för att simma runt vågrätt som normala fiskar gör simmar han lodrätt, med munnen neråt. Först trodde jag att den var döende men nejdå, han har fortsatt simma runt sådär i flera månader. :rage: Jag blir så fruktansvärt irriterad på honom och när jag har en dålig dag får jag lust att skaka runt akvariet och skrika åt honom att han får för helvete simma normalt! Än så länge har jag dock lyckats hålla mig och håller mig till att muttra "fiskjävel" när jag ser honom. :angel:

-Folk som inte kan passa in ett träns vilket gör att hästen ser helt efterbliven ut. Dvs pannbandet sitter snett och nosgrimman sitter minst två hål för långt ner. Stör mig så sjukt mycket!
-Gäster på jobbet som slänger allt på brickan utom "brickpappret". Nej, vi diskar inte det!
-När man inte skriver . (punkt) utan ,,,,,, Vad är det och varför gör man så?! :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka