Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om?

Massor med saker :o Jag är rätt hemsk och försöker att inte bry mig men det gååår ju inte. Jag har bland annat följande störningsmoment i min vardag:

- Folk sopar in yttepyttelite smuts i min box när de sopar stallgången.
- På jobbet packas det inte iordning efter turen innan det äts lunch, spelar absolut ingen roll eftersom det inte påverkar mig men känns för mig som att vänta med att plocka av sadel och träns efter ridturen.
- När folk gör smileys "åt andra hållet". (= är för mig väldigt svårtolkat jämfört med =)
- Att bekanta som jag knappt har kontakt med mer än ytterst sporadiskt kallar mig "gumman" och skickar hjärtan till mig i en del konversationer. O_o
- Om folk inte sätter punkt efter en mening. SMS inräknat.
- Någon i stallet vindar upp vattenslangen osmart (det är JÄTTELÄTT att vinda upp den så eventuella droppar hamnar i hinken under istället för på golvet, jag lovar!).
- När sambon dricker mjölk men inte sköljer ur glaset efteråt utan mjölken hinner torka innan glaset diskas.

Jag stör mig asmycket på en viss buss i Göteborg som går typ i Örgryte och ser ut som en vanlig buss men är liksom kortare. Jag blir så PROVOCERAD när jag ser den! Ryser bara jag skriver det här för att jag blir så irriterad på att den ens får finnas när den är så ful och KORT.

Jag stör mig asmycket på en viss buss i Göteborg som går typ i Örgryte och ser ut som en vanlig buss men är liksom kortare. Jag blir så PROVOCERAD när jag ser den! Ryser bara jag skriver det här för att jag blir så irriterad på att den ens får finnas när den är så ful och KORT.
Flexlinjen??

:rofl: :rofl: :rofl:

Du vinner tror jag! Fantastiskt märklig underbar sak att störa sig på :D

Jag måste börja göra det!
Gört! Det är guld! Om än väldigt enerverande.

Hahahaha! Du vill kräkas på människor som tycker om dig :D. :rofl:

(obs får lite dåligt samvete över stackars gunnel om det är så att hon gjorde som din lilla mamma! ska försöka att inte döma i framtiden)
Haha ja vad faaan! Jag har som tur är bara en person som gör det men det är tamefan femtielva gånger om dagen när hon är igång. Just nu har jag dock semester då hon för miljonte gången raderat sin facebook och inte lagt till mig på sin nya :D

För övrigt tror jag faktiskt att Gunnel oftast skriver med flit :angel:

Just nu har jag dock semester då hon för miljonte gången raderat sin facebook och inte lagt till mig på sin nya :D
Undrar varför :angel: ;)

För övrigt tror jag faktiskt att Gunnel oftast skriver med flit :angel:
Tack, det var snällt sagt! Nu kan jag fortsätta störa mig :D.

KL

Andra saker som stör: När folk skriver "nomnomnom", "gotte" eller snask".

Jag blir oresonligt galen på "alla är vi olika och tur är väl det!" på diskussionsforum eller i fb-grupper. Ja, smartskalle, såna här ställen är till för olika åsikter och VARFÖR ÄR DET SÅ JÄVLA FARLIGT? :banghead:

Åherregud det råkade jag ut för på facebook häromveckan! En person postade en lätt kontroversiell länk, ganska omgående började ett antal personer kommentera. Alla var väl egentligen mot själva ämnet i länken men på lite olika principnivåer. Från "aldrig vill inte ens tänka på det" till "varför inte i teorin åtminstone". Det mynnade ut i en ganska lång tråd med några sidospår men ingen var arg eller elak även om en person fick en liten feministisk åthutning. Då tar länkpostaren bort hela tråden för att DET BLEV FÖR AGGRESSIVT :banghead: :grin:

På fb temat:
Blir sjukt provocerad när folk sitter och är kränkta i kommentarerna till tidningsartiklar. Tex nu när nya prinsen är född. "JAHA MEN INGEN SKREV ARTIKLAR OM MIG NÄR JAG FICK BARN!!!" Nej det fattar du väl varför din jävla idiot.. (Vare sig man är för monarki eller inte vore det väl inte omöjligt att lista ut varför det är en stor grej i media.)

Blir även provocerad av folk som lägger upp arga meddelanden om att alla är dumma o att det är dålig stämning innan de går ur en grupp. Men gå ur då om du inte trivs, är för fan inget tvång att vara med.

Sitter som mod i en stor twitch chatt med. Är så nära att gå loss och perm banna idioter var och varannan dag.

Stackars missförstådda Gunnel, hon retade sig ju bara på att bli dikterad åt av ett flygbolag! :(

Jag blir oresonligt galen på "alla är vi olika och tur är väl det!" på diskussionsforum eller i fb-grupper. Ja, smartskalle, såna här ställen är till för olika åsikter och VARFÖR ÄR DET SÅ JÄVLA FARLIGT? :banghead:

- När folk gör smileys "åt andra hållet". (= är för mig väldigt svårtolkat jämfört med =)
- Att bekanta som jag knappt har kontakt med mer än ytterst sporadiskt kallar mig "gumman" och skickar hjärtan till mig i en del konversationer. O_o
- Om folk inte sätter punkt efter en mening. SMS inräknat.

Ogiltigförklarat! Dessa är fullständigt rimliga saker att reta sig något enormt på.

Enkelt, jag stör mig på alla som gör saker på fel sätt :angel:

Jag stör mig enormt mycket på slarv och ren lathet, folk som går runt med konstant offerkofta, stereotypiskt manliga män och stereotypiskt kvinnliga kvinnor, reklam på tv och radio... Det mesta kan jag vifta bort ganska bra ändå, det är mest om sådana saker ska diskuteras med någon som jag tänker till och irriterar mig. Det som alltid får mig på uselt humör däremot, det är respektlöst beteende. Ok att folk är idioter, men när de låter idiotin påverka andra negativt.. gah!

Och justja, när det gäller facebook, då stör jag mig på inlägg/kommentarer som enbart består av en rad smileys. SKRIV något för sjutton, inte bara lägg ut en lång rad med olika smileys så att eventuella läsare måste gissa vad som menas med kommentaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka