Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev helt odräglig när jag lärde mig att det uttalas brusketta (typ förra året :angel:) och rättar sedan dess alla andra! :D

Dessutom kan jag njocki.

Inga jävla servitriser ska snorka sig mot oss, eller hur? :D

Eftersom det ändå är så få som uttalar entrecôte rätt så funderar jag på att starta en rörelse som snorkigt hävdar att det uttalas med é på slutet och se det totala kaoset som uppstår. :angel:

OK, lite samma tema som förut.

Text där skribenten inte kan skillnaden mellan VAR och VART är irriterande.

Eller när man använder ord vars betydelse man inte kan - välj ett ord du förstår!
Om stavningen är för svår: välj en synonym du kan stava till.

Härmed har jag etablerat min plats som språkpolis...
Väldigt OT, men tänker att det är ok ifall det kan minska din irritation ;) Jag är nämligen en av de som inte kan regeln för var/vart, och har en förkärlek för "vart" så använder det garanterat fel. Vill du förklara? :D

Ja, har du nåt du stör dig på som du vet att du verkligen inte borde bry dig en sekund om? Jag till exempel stör ihjäl mig på dumma facebookkommentarer. Inte elaka kommentarer, de ska man ju ogilla, utan bara enfaldiga. Typ som när KLM uppdaterar på FB och det står typ "Res med oss till Valencia i sommar!" och nån Gunnel i Vetlanda svarar "Nej, vi åker alltid till Grekland så det ska vi verkligen inte!". Eller när Elgiganten har reklam för en mixer och nån Gunnar i Åmål svarar "mixer? vad ska det vara bra för? här mosar vi minsann med gaffel".

Såna kommentarer gör mig oproportionerligt irriterad och det kliar i fingrarna att vrålskriva "MEN INGEN TVINGAR DIG TROR DU NÅN SITTER OCH LÄSER DIN KOMMENTAR OCH BARA NÄHÄ DÅ SKA VI INTE SÄLJA MIXRAR LÄNGRE FÖR GUNNAR I ÅMÅL ANVÄNDER MINSANN GAFFEL?!?"

Nån annan som har saker ni stör er på som ni vet att ni är tokiga som ens irriterar er på? :D

Företagen vill ju ha ett personligt förhållande till oss, så golit tycker gunnar och gunnels komentarer är både rimliga och roliga.

golit borde inte störa sig på aftonbladets sport. han borde kunna stå ut med att läsa om att zlatan knutit skon, att hockeyfesten fortsätter till midsommar, innan han kommer ner tilll handbollen

Jag nöjeskollar en del på Hemnet och stör mig orimligt mycket på folk som i budgivningar höjer med 1000 kronor.
Första gången trodde jag det var nåt fel och fnissade lite, men har även sett höjningar med 500 kronor och nåt nylle som höjde med 999 spänn. Sluta snålbuda, era snikon!! :rage:

Får även plötsligt håravfall och tuggar på närmsta möbel när Buhu-personligheterna på FB gör kryptiska stackars-inlägg och bara fiskar sympatier utan att vilja berätta vad som gjort att deras värld rasat.
Eller de som skickar spelförfrågningar.
Eller de som delar skitlänkar av alla de slag; "du kommer inte tro vad som händer härnäst", eller "du är 99% attraktiv" osv i all jävla jag-vill-köra-en gaffel-i-ögat-evighet.

VAD betyder det??

Aja, såklart. Det var ju det jag klagade på. :D
Eller, aja-aja, närmare bestämt. Det är som en superpeppad heja-heja!!!-fras på koreanska, så när folk skriver "aja" som ska låta uttråkat och "skiter väl jag i" typ så blir det kaos i min stackars hjärna. :rage:

@sthu
Exakt sånt! Nu måste jag gräva en grop i trädgården och begå harakiri medelst slö smörkniv. :arghh:
Farväl, du grymma värld.

Stör mig på språkmisshandel. Mycket är redan nämnt: särskrivningar, de/dem och var/vart och chevré(:rage:) men har någon nämnt apostrofgenitiv än? Alltså Biggan's salong, Göran's snickeri. Vafan ska det vara bra för, i svenskan räcker det med -s. Biggans, Görans. Hur svårt kan det vara?:rage::rage::rage:

Väldigt OT, men tänker att det är ok ifall det kan minska din irritation ;) Jag är nämligen en av de som inte kan regeln för var/vart, och har en förkärlek för "vart" så använder det garanterat fel. Vill du förklara? :D
Var är någonstans man är
Vart är någonstans man färdas mot

Tror jag?

Var är du? På buke och skriver
Vart ska du? ingenstans

(edit, råkade visst posta innan jag skrivit klart så nu blev det halvkassa exempel...)

Folk som tar blinkersen med sig när de svänger och jag står i en korsning och väntar på att få köra, det gör mig så orimligt arg att jag liksom vrålar lite random könsord och hytter med näven. (Vilket sambon säger att man inte får för på den här ön känner alla varandra - vilket innebär att jag vilken dag som helst kommer bli igenkänd som "hon den där som pekar finger åt okänt folk") :rage:O_o

Folk som är långsamma när jag har bråttom. Orimligt irriterande!

Människor som liksom tar sats med sin överfyllda kundvagn mot kassan när jag kommer gående med en cola och en påse morötter. DYKER in framför mig och sedan liksom ser sådär överjävla nöjda ut med sin prestation. Och jag tvingas stå och vänta medan de ska ha alla frukter vägda separat och fråga om pris på sjuttioelva varor och gnälla på att FÖRRA veckan så kostade apelsinerna faktiskt 14,90, så VARFÖR kostar de nu 17,90? Wääääh! Jag blir galen!:banghead::rage:

Människor som hoppar över bokstäver... "Ida ska ja sola, men på tisda ska jag lata mej hela dan!" ÄR G EN FÖRBJUDEN BOKSTAV?! :yuck::rage:

Jag måste bara.
Annars så kommer jag att störa mig.

Hunger upplevs olika för olika människor.
Vissa har dessutom inte utrustats med förmågan att känna mättnad.
Detta är en egenskap som fungerar dåligt i dagens samhälle vilket ger många överviktiga som inte klarar av att hantera sitt ätande.
De är hungriga hela tiden och aldrig mätta.
Den mentala energi som skulle behövas för att kontrollera detta med viljan är så stor att det skulle uppta personens hela tillvara att lyckas.
Så kan man inte leva.

GBP åtgärdar det problemet på kirurgisk väg och ger dessa personer möjlighet att leva ett liv som inte bara upptas av viktkontroll.

Jag är en av de lyckligt lottade som har egen mättnadskänsla och inte störs nämnvärt av att vara hungrig alldeles på egen hand.
Och jag skulle aldrig döma.
Det är värre för många andra att vara hungrig än vad det är för mig.
:bow::bow::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka