Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det är bra men det är lite för långsamt för att man ska ha en chans att kunna få ett sammanhang på vad dom pratar om.
Nu så lyssnar inte vi på detta för att vi vill utan för att de kommer igång på radion när vi åker i bilen.
Och för mig som har en hjärnskada (efter en ridolycka), så är det de enda program där jag förstår sammanhanget helt. Så alltså är Klartext för dig vad de vanliga programmen är för mig, svårförståeliga :idea:

Kom på en till grej jag irriterar mej på. Dålig musik på radio när jag sitter i bilen påväg till eller från jobbet. Är det för mycket begärt att få höra lite bra musik och inte samma skitlåtar om och om igen.. Imorse blev jag irriterad på en sångare för han hade så störigt engelskt uttal.

Aja, såklart. Det var ju det jag klagade på. :D
Eller, aja-aja, närmare bestämt. Det är som en superpeppad heja-heja!!!-fras på koreanska, så när folk skriver "aja" som ska låta uttråkat och "skiter väl jag i" typ så blir det kaos i min stackars hjärna. :rage:
Haha, då har jag lärt mig nått nytt! Läckra tecken var det med :)

Var är någonstans man är
Vart är någonstans man färdas mot

Tror jag?

Var är du? På buke och skriver
Vart ska du? ingenstans

(edit, råkade visst posta innan jag skrivit klart så nu blev det halvkassa exempel...)
Det finns en ypperlig Magnus , Brasse och Eva låt om det ( inte samma ord men översättningsbart! ) :)
hittade bara en dålig ljudupptagning av det - men ändå ;)

Exakt! Men: varför har de alltid konstruerats så utan att någon talat om hur man ska göra?

Jag kommer att bli galet beskäftig på Ica när jag ska visa alla andra :laugh:
Det bästa är att det funkar på alla typer av plastpåsar, inte bara dem med handtag. Bara ryck lite i hörnen och de är plättlätta att öppna sedan. :D

Har ett till störningsmoment. Urusel lokalradio! Värmlands cityradio eller vad sjutton kanalen heter som brukar stå på när jag kommer till stallet. :yuck::yuck::yuck:

På tal om dialekter. Värmländska. Jag hatar värmländska. (Alltså bor jag på fel plats). :o

Just nu stör jag mig på min tillvaro. Först rasar bilen ihop - generatorbyte. Jag bor på landet, finns ingen buss, så jag har fått vara parasit på vänner en vecka.

Sen nu idag skulle jag tvätta. Ja då kan man tydligen hoppa över att sätta avloppsslangen i något avlopp så får man en finfin översvämning i hela jävla badrummet.
Skjut mig.

Eftersom det ändå är så få som uttalar entrecôte rätt så funderar jag på att starta en rörelse som snorkigt hävdar att det uttalas med é på slutet och se det totala kaoset som uppstår. :angel:
Just entrecôte vet jag väl hur det uttalas men skulle aldrig drömma om att uttala det korrekt, känns så himla fel bara på nåt vis. Som att folk skulle tro att man antingen rättar dem eller att man själv är den som säger fel. Väldigt länge hakade jag på hur folk uttalar paella/Mallorca/Sevilla också men nuförtiden bara kan jag inte med att uttala det fel, hur dumt det än känns att typ indirekt "rätta" folk.

Hur uttalas satin? Minns hur jag började skratta hysteriskt på hemtex när en i personalen visade upp satäääääängsängkläderna, satääääng hit och satääääng dit.

... När jag ser här i tråden börjar jag misstänka att det kanske är jag som är ute och cyklar :D:angel:

/fd. Mammadutt

Ligger och kollar på längdskidor på Eurosport och snart slänger jag in teven i väggen, kommentatorns uttal av åkarnas namn är så in åt h*****e fel!! :rage:

Bondläppar i traktorer som liksom sitter och lurpassar bakom buskage bara för att sådär lagom nesligt svänga ut PRECIS framför en när man kommer som enda bil på kilometers håll. Så att man sedan tvingas ligga och puttra bakom den jäkeln i tvåochenhalvevighet - allt medan han sitter och småmyser och skumpar fram i sin förbannade traktor och känner sig nöjd med sitt påhitt - innan det kommer en raksträcka så att man kan köra om.
... OCH PRECIS DÅ får man MÖTE! Fastän att man inte sett till en annan bilist på säkert en och en halv timme så kommer den där förbannade gubben i keps puttrandes i sin fula lilla röda bil just då och liksom saktar in lite extra bara för att vinka till Bondläpps-Rune som ju kör den där förbannade traktorn som man tvingats puttra bakom i tvåochenhalvevighet - vilket naturligtvis innebär att man inte kommer om då heller och tvingas invänta NÄSTA ställe där det går att köra om.:banghead:
.. Ehm ja.. Jag får rage alltså. Herregud vad jag svär och gormar och hytter med näven och vrålar ett "JAMEN BRAAAAA! KLART DU SKA UT OCH PUTTRA NU GÖSTA, SJÄLVKLART! MEN KÖÖÖÖR DÅ DEN JÄVLA BILEN SÅ ATT EN ANNAN KOMMER FRAM INNAN VI GÅR I PENSION!!" :wtf::rage::D:o:angel:

Det är så illa att jag liksom blänger in på varje bondgård jag kör förbi och svär en radda i som förebyggande syfte... Och finner mig själv med att sitta och bli förbannad över tanken på att nån jäkel skulle kunna komma och puttra i sin traktor.. :oO_o

Oh, jag kom på en till! :o
Sportkommentatorer som inte ens försöker lära sig uttala namn rätt. Speciellt svårt verkar det vara med finska namn :crazy: helst ska dom lägga till en massa extra bokstäver i namnen :confused: som om det inte redan är nog många bokstäver i finska namn :D
Rautio tillexempel, väldigt många uttalar det namnet Rautsio. O_o var kommer S ifrån ?!!! :devil::devil::devil::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka