Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast vem i Kiruna säger "jag ska till Götaland" om de ska till Skåne?
Det är att bete sig illa, att generalisera halva Sverige till en sammanklumpning.

Kan svaret! Det är : ingen!

Jag som numera bor i Svealand säger åt mina vänner att jag ska till Norrbotten, Lappaland eller Tornedalen när jag åker uppåt landet och ska "hem". Ja alla tre platserna är hemma så även Svelaland nu.

Jag säger gladeligen "Norrland" fastän jag vet exakt vilken ort jag ska till såväl som namnet på en himla massa andra orter. Dels tror jag att lyssnaren lite snabbare får en uppfattning om i vilken ritning jag tänker bege mig än om jag säger "Pello", och dels så sa både mormor och morfar just "Norrland" om vårt lantställe trots att morfar är född där och mycket väl vet namnet på byn. Vill lyssnaren däremot ha mer exakta detaljer om namnet och läget kan denne såklart få det.

Jag kan skicka flaskpost till dig när jag är i Norrland/Tornedalen :angel:

Jag stör mig på "aja", inte bara för att det är fult (och hur svårt är det med ett j till? :angel:) utan för att jag "hör" 아자 아자 när jag ser det och blir minst sagt förvirrad i sammanhangen. :D

Jag älskar den här tråden. I'm not alone!! :banana:

Några av mina hangups som jag inte borde bry mig om:

-kändisar och även andra som ska vara så "naturliga" och skriver grejer som "var dig själv" och lägger ut bilder där de håller in magen (ping Molly och BlondinBella m fl) och är mejkade men liiite mindre än vanligt. Helvete, gå all in eller sluta hyckla.

-kundpinnen, facebook-gråtaren m fl redan flitigt avhandlade grejer

-människor som går långsamt :nailbiting: UR VÄGEN SNIGEL

-att granntanten tvättar jämt. Nog för att det gör det lite svårare för mig att få tid men hon tvättar ofta på morgonen när jag ändå inte kan (och det är därför jag ser det, ser tvättstugan på väg till jobbet). Hur kan man behöva tvätta flera gånger i veckan?? Vad tvättar man då??

-människor som kommenterar under artiklar utan att ha läst dem

-människor som kommenterar när Elgiganten har "nattöppet" om att det minsann inte är natt vid 22. Gode gud hur orkar man! What the hell! När jag kollade sist hade de galet många kommentarer om just att det inte är natt när de har öppet.. (Och där sitter Lenis som en kuf och klickar in på kommentarerna bara för att se o störa sig :angel:)

-människor som går långsamt :nailbiting: UR VÄGEN SNIGEL

och precis här kommer jag ihåg ett starkt skäl till att jag inte deltar i "Vårruset" (lathet och träningsbrist kan ju vara bidragande faktorer men jag kan nog fortfarande ta mig runt den där halvmilen på bara vilja):

de där dumbommarna som startar i "springa" eller "springa fort" och går omkring och förstör med stavar och barnvagnar. Dessutom i bredd så de som faktiskt tänkt "springa" inte har en chans att ta sig förbi.

Jag tycker det är orimligt att varför måste det snöa en hel massa på tvären :confused:
och blåsa O_o
Samtidigt dessutom:mad:
Det är ju liksom egentligen vår - så det är indeed ORIMLIGT att det är mer vinter än på typ nästan hela vintern just nu
( egentligen skulle jag postat detta nån dag sedan för nu börjar det redan smälta bort -men ändå!!)

Jag tycker det är orimligt att varför måste det snöa en hel massa på tvären :confused:
och blåsa O_o
Samtidigt dessutom:mad:
Det är ju liksom egentligen vår - så det är indeed ORIMLIGT att det är mer vinter än på typ nästan hela vintern just nu
( egentligen skulle jag postat detta nån dag sedan för nu börjar det redan smälta bort -men ändå!!)

Dessutom blir det jobbigt att köra på söndag.
Bil och släp, alltså.
Om inte snön har runnit bort då.

Just ja. Jag blir helt orimligt arg om en hörlur, eller ve och fasa båda hörlurarna rycks ut ur öronen på mig när jag lyssnar på musik. Egentligen är det inget problem, det gör inte ont och dom går väldigt sällan sönder. Men det är så irriterande, hela stämningen förstörs. Jag har en ovana att lyssna på musik i ena örat när jag är ute med hundarna. Ibland när jag ska koppla dem är nåhon ohyfsad nog att vifta med sitt huvud och fastna i sladden. Det gör mig rasande!

Mannen köpte mig därför ett par hela hörlurar (inte in ear) men har jag de hör jag inte trafiken så de hänger oanvända.

Blir arg bara jag tänker på det. Rör inte mina hörlurar!

OK, lite samma tema som förut.

Text där skribenten inte kan skillnaden mellan VAR och VART är irriterande.

Eller när man använder ord vars betydelse man inte kan - välj ett ord du förstår!
Om stavningen är för svår: välj en synonym du kan stava till.

Härmed har jag etablerat min plats som språkpolis...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka