Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast vem i Kiruna säger "jag ska till Götaland" om de ska till Skåne?
Det är att bete sig illa, att generalisera halva Sverige till en sammanklumpning.
Jag säger gladeligen "Norrland" fastän jag vet exakt vilken ort jag ska till såväl som namnet på en himla massa andra orter. Dels tror jag att lyssnaren lite snabbare får en uppfattning om i vilken ritning jag tänker bege mig än om jag säger "Pello", och dels så sa både mormor och morfar just "Norrland" om vårt lantställe trots att morfar är född där och mycket väl vet namnet på byn. Vill lyssnaren däremot ha mer exakta detaljer om namnet och läget kan denne såklart få det.
Nu blir jag halshuggen, men jag blir irriterad på att folk skriver bäbis och bebis hela tiden.
Bebis har ätit
Jag har stickat åt bebis
Bebis på insidan, bebis på utsidan
Bebis ska rapa
Det låter som nåt djur. Som aldrig skrivs om i bestämd form.
Nu blir jag halshuggen, men jag blir irriterad på att folk skriver bäbis och bebis hela tiden.
Bebis har ätit
Jag har stickat åt bebis
Bebis på insidan, bebis på utsidan
Bebis ska rapa
Det låter som nåt djur. Som aldrig skrivs om i bestämd form.
Jag kan skicka flaskpost till dig när jag är i Norrland/Tornedalen
Det tycker jag. Vi är mitt i älven, så det blir lätt att fånga!
-människor som går långsamt UR VÄGEN SNIGEL
Kanske inte alla Skånes städer men skulle nog säga att gemene man i Kiruna kan mer om geografin söder om dalälven även vad din medelskåning kan om detsamma norr om dalälven.Men att vara dålig på geografi är inte att bete sig illa.
Det är bara att vara dålig på geografi.
Varken mer eller mindre.
Vem i Kiruna håller reda på Skånes alla städer t.ex.?
Jag tycker det är orimligt att varför måste det snöa en hel massa på tvären
och blåsa
Samtidigt dessutom
Det är ju liksom egentligen vår - så det är indeed ORIMLIGT att det är mer vinter än på typ nästan hela vintern just nu
( egentligen skulle jag postat detta nån dag sedan för nu börjar det redan smälta bort -men ändå!!)
ja vad fan håller kung Bore på medDessutom blir det jobbigt att köra på söndag.
Bil och släp, alltså.
Om inte snön har runnit bort då.
ja vad fan håller kung Bore på med
Det är liksom läge att abdikera nu och låta sol och värme få ta över - right?
Tja varje bil är väl i det stora hela att betrakta som en varmluftsfläktDu kanske kan göra en insats med sopen längs vägarna?
Jag menar, lite service kan man väl räkna med?
Typ, varmluftsfläkt som du drar efter bilen?