Du har en offermentalitet om du påstår det vara svårare för dig att vara hungrig, än vad det är för mig
Har du tänkt på att vissa former av avskalad kommunikation inte tas upp alldeles positivt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har en offermentalitet om du påstår det vara svårare för dig att vara hungrig, än vad det är för mig
Hunger upplevs olika för olika människor.Du har en offermentalitet om du påstår det vara svårare för dig att vara hungrig, än vad det är för mig
Måste verkligen sluta prata om fart och säga hastighet istället. Blir ju jättepinsamt på engelska.
Det är inte många som går runt och är proppmättanär dom går på diet
Om en inte äter en massa broccoli
Det handlar om vilja
Ingen gillar att vara småhungrig
Områdets storlek avgörs inte av yta utan av antalet invånare.Men finns ingen som säger att jag ska till Götaland eller Svealand. Ofta (alltid)specifierar man området betydligt bättre. Även om det är betydligt mindre områden.
Områdets storlek avgörs inte av yta utan av antalet invånare.
Jo.Fast nog är det en väldigt stor skillnad på att åka till Östersund eller till Kiruna?
Nja, Kusten motsvaras nog bäst av Fjällen.Enda grejen som är i närheten av "jag ska till Norrland" är väl "jag ska till kusten"...
Men finns ingen som säger att jag ska till Götaland eller Svealand. Ofta (alltid)specifierar man området betydligt bättre. Även om det är betydligt mindre områden.
Sen är kunskapen om den norra delen av Sverige många gånger pinsamt dålig. Kan få de mest underliga frågor.
Fast så är det. Folk upplever hunger olika.Jepp
Annars lyckas en inte med sina mål
Som tex viktnedgång
Vad jag inte fattar är hur du kan påstå att det är jobbigare för dig att vara hungrig än vad det är för mig
Det är förmätet
Min mormor bor i Vindeln (och är uppvuxen där) men Jag tror hon har vänner från Sorsele för den dialekten känner jag igen som fan. Min mormor själv har grov dialekt men jag antar att det inte är bondska. Hennes sambo talade nog bondska från början, uppvuxen utanför Kiruna tror jag i början på 1900 talet.
Nej. Jag skriver och pratar Pitemål.Områdets storlek avgörs inte av yta utan av antalet invånare.
Någon man säkert vet med en person som pratar Norrländska är att det inte låter varken som Skånska eller Stockholmska.
Vet du om att du t.o.m. skriver på Norrländska?
Men precis!Fast nog är det en väldigt stor skillnad på att åka till Östersund eller till Kiruna?
eller skillnad mellan Luleå och Malmberget?
Precis som det är skillnad på om jag ska till Göteborg eller till Mellerud.
Enda grejen som är i närheten av "jag ska till Norrland" är väl "jag ska till kusten"...
Man brukar ju kunna känna igen norrländska dialekter på att de kapar orden på slutet med sisådär en tredjedel i värsta fall, men Sorseleborna tar nog ändå priset, för det är ungefär så mycket de lämnar kvar.Min mormor bor i Vindeln (och är uppvuxen där) men Jag tror hon har vänner från Sorsele för den dialekten känner jag igen som fan. Min mormor själv har grov dialekt men jag antar att det inte är bondska. Hennes sambo talade nog bondska från början, uppvuxen utanför Kiruna tror jag i början på 1900 talet.
Fast så är det. Folk upplever hunger olika.
Jag är har helt normal vikt men jag får ONT när jag är hungrig. Efter fyra timmar är jag rejält hungrig. Efter åtta timmar utan mat kan det kännas som det är knivar i magen.
Min partner kan lätt gå en hel dag utan att komma ihåg att äta. Enda tecknet på att han inte ätit är att han blir korkad. Fast det tycker han mest är rätt skönt *s*
Gissa vem som hade haft det jobbigast om vi var tvungna att gå på diet? Tack ock lov slipper vi sånt.
Jag förstår mycket väl
Det är ner synd om vissa som går hungriga...än andra
Varför är det så tror du?
Tillägger att just nu är jag lite småhungrig och grinig, jag går på diet
Ingen tycker det är direkt KUL att gå på diet
OT.
Snälla kan ni flytta den här diskussionen till en egen tråd!