Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visste inte att hunger var nyckeln till att gå ner i vikt.
Ja då är det ju verkligen omöjligt för mig som i stort sett saknar hungerskänslor då. Attans! Jag som jobbat stenhårt på att äta mer och oftare fast jag mår fysiskt illa av att äta när jag inte är hungrig, helt i onödan tydligen.
Fast jag vill ju gå ner i vikt, alltså ska jag kunna. Hmm. Moment 22 här :confused:

(Sorry @Lumos_Nox jag ska inte mata trollet mer nu, hen går trots allt på diet :angel:)

Jag var mycket sällan hungrig när jag gick ner 36 kg. För vissa, t.ex. för mig, handlar det inte om problem att hantera hunger utan om helt andra saker.
När jag har inflammation, infektion i kroppen så äter jag choklad och godis. Kolhydrater helt enkelt . i min egen teori är det för att orka. Inga inflammationer - smalmat. Vid varenda inflammation, infektion - godis.

Nu till något helt annat.. Jag irriterar mig så sjukt på detta.... Hjälp, hjälp helt enkelt... Det är sjukligt att irritera sig på en facebookuppdatering så det irriterar mig också.

En person i bekantskapskretsen, en kvinna, sitter på ett fik.

"Försöker dricka en kaffekopp på fiket men en man pratar så mycket skit att jag knappt pallar. Kvinnor är aggressiva men bra om de är snygga ... säger han och tror Gud gillar snälla flickor i nästa andetag. Han och han. Jag försöker känna mig nöjd med kaffet. Skit nu tittar han hitåt viftar med snus och vakttornet. Ser åt ett annat håll...... osv "

Berätta för mig varför kvinnan anser att hennes "hat" är legitimt men inte det som en annan kunds, en man, redovisar öppet. Båda redovisar sina ståndpunkter öppet. Allting sker på en offentlig plats. Jag är feminist, det vet ni som debatterat med mig, men detta sker regelbundet med den kvinnan. Vad ska jag göra ? Det är så obehagligt. Varför anser hon att hennes hat är finare, liksom.

Vad missar jag, vad fattar jag inte ? Är det otydligt, ja kanske lite jag skriver inte ut hela dialogen, inte min text. Varför bräker hon ur sig hat hela tiden men har noll koll på att det är hat ?

Men finns ingen som säger att jag ska till Götaland eller Svealand. Ofta (alltid)specifierar man området betydligt bättre. Även om det är betydligt mindre områden.
Sen är kunskapen om den norra delen av Sverige många gånger pinsamt dålig. Kan få de mest underliga frågor.:meh:

Nej, men olika uttryck används inte lika ofta. Jämför Asien med Afrika. Det är sällan man hör någon tala om Asien som en helhet, "Åh, jag skulle vilja bo på något fint hotell vid stranden i Asien i vinter," medan Afrika mycket oftare används som ett samlingsnamn på hela kontinenten, "Någon gång skulle jag vilja åka på safari i Afrika," tex.

Nej, men olika uttryck används inte lika ofta. Jämför Asien med Afrika. Det är sällan man hör någon tala om Asien som en helhet, "Åh, jag skulle vilja bo på något fint hotell vid stranden i Asien i vinter," medan Afrika mycket oftare används som ett samlingsnamn på hela kontinenten, "Någon gång skulle jag vilja åka på safari i Afrika," tex.
Två fel gör inte ett rätt.

Jag stör mig något vansinnigt på på p3 nyheter (pulsen gick upp bara av att skriva det :rage:). Vad är GREJEN???
Jag ser ofta på Lilla aktuellt som är riktat till BARN och det är ett sansat program med lagom ton.
Men p3 nyheter. Vilken är målgruppen???!! Vilka vill lyssna på det där???!!! "Bada bom bada boom bom disch. Helt sjuuuukt många dog i ett bombdåd i.... bla bla bla" Fruktansvärt :arghh:. Jag måste kasta mig fram och byta kanal. Nästan så att jag har hivat bebban över axeln för att nå fram till radion...:o

Jag stör mej nått så in i norden på folk som äter. 95% av befolkningen sitter och smackar och smaskar så man vill spy. Tuggar med öppen mun måste dom prompt göra också. Sen skiter jag i om det är vuxna eller små barn. När jag började på dagis vid tre fyra års ålder så fick man fan I mej lära sig att tugga med stängd mun. Undviker numera att äta ihop med andra.
Jag retar mig sällan på hur folk äter men jag tvingades sitta i lunchrum med en person en gång som var helt otrolig på att smaska. Personen tuggade prydligt med stängd mun men smaskade så förbannat trots det, oavsett vad för mat det gällde. Det var helt otroligt! Jag kan tänka mig att jag mest satt och gapade när jag bevittnade det första gången (jag är mycket dålig på att dölja den typen av reaktioner även när jag försöker :angel: ). Jag var övertygad om att det var någon slags jävelskap eller nåt men nä.

Och ja, det störde mig enormt :p

Ojoj... Var ska man börja, har plöjt igenom de 43 tidigare sidorna o fnissat igenkännande mer än en gång :o

Jag stör ihjäl mig på långsamma människor. Sånna som kör bil långsamt, inte bara att de kör långt under begränsning utan de som verkligen kryyyyyyper i korsningarna o sånna som tvekar.
Att folk verkligen går utstuderat långsamt över gatan, övertygad om att de bara måste demonstrera att de har företräde. Då vill jag bita i ratten o skrika högt!

De som vänder o vrider på varorna för att få streckkoden åt rätt håll när de ska ha upp dem vid kassan, alltså, det tar sjukt mycket längre tid för dig att göra det än vad det tar för kassapersonalen.

Folk som inte flyttar på sig, sånna som står kvar o fipplar vid kassan efter betalning :banghead:

Ljud :crazy:. Människoljud får mig att vilja fly till skogs. Snörvel, för hög andning, tuggande. Sväljljud! Gaaaaah!

/Account - stör sig på allt :laugh:

Ojoj... Var ska man börja, har plöjt igenom de 43 tidigare sidorna o fnissat igenkännande mer än en gång :o

Jag stör ihjäl mig på långsamma människor. Sånna som kör bil långsamt, inte bara att de kör långt under begränsning utan de som verkligen kryyyyyyper i korsningarna o sånna som tvekar.
Att folk verkligen går utstuderat långsamt över gatan, övertygad om att de bara måste demonstrera att de har företräde. Då vill jag bita i ratten o skrika högt!

De som vänder o vrider på varorna för att få streckkoden åt rätt håll när de ska ha upp dem vid kassan, alltså, det tar sjukt mycket längre tid för dig att göra det än vad det tar för kassapersonalen.

Folk som inte flyttar på sig, sånna som står kvar o fipplar vid kassan efter betalning :banghead:

Ljud :crazy:. Människoljud får mig att vilja fly till skogs. Snörvel, för hög andning, tuggande. Sväljljud! Gaaaaah!

Fast det handlar inte om snabbhet med koden på varorna. Det är för att uderlätta för kassapersonal som får vrida och vända tusentals varor om dagen, vilket måste vara enormt tungt för händerna.

p3 är rätt bra på att göra irriterande program. Som Lilla Al-Fadji *ryyyys*. Mer irriterande radiokaraktär finns väl knappast? Där förstår jag inte heller målgruppen alls.

Skriver under!
Och Tankesmedjan, P3 spel, Fredag i P3. P3 Dokumentär kan väl vara intressant i sig, men rösten?! :eek::crazy: måste man prata som om man vore döende?

Varför skannar du inte dina egna varor i affären när du handlar, istället för att störa dig på andra

Jag stör mig på människor som inte tycks vilja lösa "problem" utan tycker det är upp till andra att åtgärda

Fast det handlar inte om snabbhet med koden på varorna. Det är för att uderlätta för kassapersonal som får vrida och vända tusentals varor om dagen, vilket måste vara enormt tungt för händerna.

Absolut, men fnatta på lite, det är sjuuuukt störande att stå o vänta medan någon ska vrida o vända på varenda grej. Lägg tex alla varor åt rätt håll redan i korgen/vagnen så är det bara att lägga upp dem sen :idea:

Kom på att jag under en längre tid stört mig på en kvinnlig nyhetsuppläsare på P4 som inte kan säga/förstår innebörden av "Eld upphör/Eldupphör". Hon uttalar det snabbt som el-dupp'-ör. DET gör mig irriterad. "Överrenskommelsen om att el-dupp'-ör.."

Stör mig också på att det finns en enormt stor del människor som inte förstår kalori in-kalori ut. Har man invändningar mot det så har man helt enkelt inte förstått grejen. Helt orimligt att störa sig på egentligen, kan ju lika fortsätta mitt liv så får andra göra som dom vill. Ändå gnisslar det när veckans "Nya superdiet" åter igen går ut på samma princip, fast i olika former. :banghead:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka