Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på hyllplaceringen av jordnötssmör i butiker. De står alltid bredvid sylt och marmelad. Som om penaut butter jelly sandwich är det enda sättet att använda jordnötssmör!? Som om det ens är vanligt över huvud taget i sverige!? :rage: Irriterar mig på det varje gång jag köper det.
Inte på "mitt" Willys. Här står det bland baksakerna (heter det så??).

Inte på "mitt" Willys. Här står det bland baksakerna (heter det så??).

Jag letar varje gång bland baksakerna i varenda affär jag ska köpa det från. Det står alltid, alltid i sylthyllan. Inte okej. Ska flytta till närheten av ditt willys. Nutellasug är inte att leka med.

På tal om störande skrift retar jag mig väldigt på att min annars så korrekta och välformulerade mamma skriver någon sorts talspråk i sms. "Ja e på bibl. Var e du?" Jag blir glödgande vansinnig på ett så där riktigt tonårigt vis. Varför skriver hon, som annars är så noga med språket så slarviga sms, varför?:arghh:

@Koltrast Åh då ska du se mina sms till min partner :o. "U home? im up but will be in bed in 5 mins ,call if u wanna but not too late porfa".

Gräsligt illa.

Å andra sidan kompenserar jag när jag skriver på spanska och allt är högst styltigt och korrekt :up:.

@Koltrast Åh då ska du se mina sms till min partner :o. "U home? im up but will be in bed in 5 mins ,call if u wanna but not too late porfa".

Gräsligt illa.

Å andra sidan kompenserar jag när jag skriver på spanska och allt är högst styltigt och korrekt :up:.
Ja, jag skriver också slarvigt till vissa kompisar, men mamma är en sån jäkla besserwisser och perfektionist att det retar gallfeber på mig. Eller också är det bara för att hon är min mamma och jag är hämmad i min utveckling och fast i puberteten?:D

EW6iC0y.jpg

Du.

Gräsligt illa.

Åh det påminner mig om att det STÖR mig att jag har blivit en "lol"/"lmfao"/"jk"/"U"/"wyd"-person efter bara en månad i USA. Har liksom alltid använt lol för att vara sarkastisk tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka