Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på kassörer som i sin iver att vara trevliga och se mig blir övertrevliga. Jag vill inte ha uppmärksamhet och bli igenkänd, jag önskar alla inom handeln var ansiktsblinda:meh:
Har inte läst hela tråden, men kan bidra med vad som retar mig. När jag går in på jobbtoaletten och någon annan har bajsat!!!!Oftast är lukten kombinerad med slarv med handfatet - vatten är skvätt på golv och det där pappret man rivet av är fuktigt nertill :meh:.

Här har jag två val, vända snabbt eller gå in och kissa och torka ordning efter den andra mindre ordningssamma :turd:, annars kommer ju nästa kollega som jag kanske möter i dörren tro att jag orsakat både lukt och svineri.

Visst får folk bajsa, men man kan ju sköta det snyggt liksom!

Fullmakten i Lyxfällan stör mig. "Kom ihåg att vi har fullmakt att ta ekonomiska beslut åt dig.", säger de ibland. Fullmakter kan man alltid ta tillbaka på stående fot, det är liksom grunden i fullmaktsläran. Men det skulle väl inte bli så bra tv om man belyste det faktumet.

EW6iC0y.jpg

Du.
HAHAHAHAHA :rofl: :rofl:

Shaddap.

När jag har radion på och det är sportsändning. Gillar inte det alls egentligen men en sak som stör mig är kommentatorerna tjat om " numerärt underläge" Det upprepas hela tiden, så störande!:banghead::meh:

Kom på att jag störde mig på Specsavers reklam, hon som pratade sa alltid: Gratis synundesökning.

Blev så galen på det så jag bytte alltid kanal när den reklamen började.

Folk som säger att de ska åka till norrland. Men vad fn - det är rätt så stort. Säger inte så mycket.
Eller norrländska. Norrländska är inte EN dialekt. Jag pratar inte det minsta likt en från Sundsvall. Jag har längre till Sundsvall än en från Stockholm.

Jag bor i en stad där alla älskar hockey. Och alla förväntas gilla hockey, hålla koll, gå på matcher osv. Jag stör mig helt orimligt mycket på att jag förväntas ha koll på ställning i ligan (?!), spelare och när matcher är. Enda som är bra är att jag får ha matvarubutiken ifred när det är hockey.

Folk som säger att de ska åka till norrland. Men vad fn - det är rätt så stort. Säger inte så mycket.
Eller norrländska. Norrländska är inte EN dialekt. Jag pratar inte det minsta likt en från Sundsvall. Jag har längre till Sundsvall än en från Stockholm.

Jag håller med dig! Jämför Piteåmål med Kirunamål. Det enda dom har gemensamt är det är svenska!

Ekonomiekot på radion! Jag blir vansinnig! Till viss del beror min ilska på en allmän aversion mot kapitalism, till viss del på att det är så erbarmligt tråkigt.

Kom på nu att när det är klartext på radion så får jag (och mamma) horn och skriker typ på radion att dom kan prata lite snabbare fast att det ska vara tydligt.
Det är verkligen Hej...... Och..... Välkommen........ Till......... Klartext....
Samma med den jävla "nyhetsprataren" på Expressen/Aftonbladet som pratar så jävla långsamt och monotont så att man stänger av videon/klippet av ren ilska.

@sweep Jag tycker att det är skitbra att de i Klartext pratar långsamt. Det är många SFI-elever som använder det programmet för att kunna hänga med i svenska nyheter även innan de har blivit haj på svenska, och då är det faktiskt helt rätt att det går långsamt :)

Om man inte har behov av lätt svenska finns det ju egentligen ingen anledning att lyssna på program på just lätt svenska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka