Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sweep Jag tycker att det är skitbra att de i Klartext pratar långsamt. Det är många SFI-elever som använder det programmet för att kunna hänga med i svenska nyheter även innan de har blivit haj på svenska, och då är det faktiskt helt rätt att det går långsamt :)

Om man inte har behov av lätt svenska finns det ju egentligen ingen anledning att lyssna på program på just lätt svenska.

Jo det är bra men det är lite för långsamt för att man ska ha en chans att kunna få ett sammanhang på vad dom pratar om.
Nu så lyssnar inte vi på detta för att vi vill utan för att de kommer igång på radion när vi åker i bilen.

Folk som påstår sig ha en massa sjukdomar och ställer egna diagnoser på sig själv OCH andra.

Folk som är "allergiska" mot något och när man frågar vad som händer om personen äter det blir svaret "det vill vi inte veta"... Nähä? Och hur vet du att du är allergisk??

Ordet "hen". Klarar.inte.av.det.

Mansförkylningar. Jag är säkert världens elakaste men jag vill typ slå min man när han är förkyld, men beter sig som om han vore döende.

Besserwissrar. Dom som gjort allt det man har gjort, Fast hundra resor värre.

Kaffeandedräkt.

Just nu även min mobil. Ångrar IHJÄL mig att jag gick ifrån iPhone.

En reklambild som ska göra reklam för hästfoder, men har bild på en naken överkropp tillhörande en vältränad man.
Jag fattar verkligen inte, varför kan dom inte använda hästar i reklam för hästfoder? Äter muskelkillen hästfodret för att se ut som han gör? Försöker företaget med någon slags "sälj en grej med en vältränad karl" och anser att målgruppen består av heterokvinnor och homomän?
Ju mer jag tänker på det, ju mer irriterad blir jag. Aldrig i livet att min (ickeexisterande) häst skulle få foder från det företaget. Precis lika lite som jag skulle köpa något från ett företag som använder lättklädda tjejer för att sälja något annat än just kvinnounderkläder.

Länk till bilden (klicka och invänta att den skiftar bild)

När jag har radion på och det är sportsändning. Gillar inte det alls egentligen men en sak som stör mig är kommentatorerna tjat om " numerärt underläge" Det upprepas hela tiden, så störande!:banghead::meh:
Fast vad skulle du kalla just den spelsituationen annars?

Cad gäller sportradion, tror jag det var iaf, så intervjuade de förbundskaptenen för småkronorna (där namnet är ett irritationsmoment i sig) och puckot åratade om att de skulle foka och ha fok på nyckelspelarna i nästa motståndarlag. Att jag knte slängde något hårt på radion då.

Och vad gäller idrott. Arenorna heter FORTFARANDE Nya Ullevi och Gamla Ulöevi. Inte Nya Ullevi och Nya gamla Ullevi. :mad:

Retar mig på smala människor som försöker tipsa om jättebra tvprogram om viktminskning där dom låtsas argumentera för att jag skulle bli friskare om jag gick ner i vikt. Väääääldigt många av dessa människor är sjukskrivna för diverse saker mest hela tiden. Operationer av skador, utbrändhet, järnbrist, extremt infektionskänsliga - dvs dom är sjuka. Många av dom röker o dricker alkohol. Jag är frisk o fet. Låt mig slippa era tips. Jag vet att det är bättre vara smal men gnäller inte om att dom slarvar med sin hälsa.

Åh, åh, jag har en till! Folk som argumenterar mot hen med "Hallå, det betyder faktiskt HÖNA på engelska" och man bara "Men är det SANT!? Nej nu jävlar ska jag sluta säga barn och gå över till det korrekta "pojkar och flickor". Så PINSAMT att jag använt ett ord som kan betyda lada på ett annat språk".

Åh, åh, jag har en till! Folk som argumenterar mot hen med "Hallå, det betyder faktiskt HÖNA på engelska" och man bara "Men är det SANT!? Nej nu jävlar ska jag sluta säga barn och gå över till det korrekta "pojkar och flickor". Så PINSAMT att jag använt ett ord som kan betyda lada på ett annat språk".
Måste verkligen sluta prata om fart och säga hastighet istället. Blir ju jättepinsamt på engelska. :o

Jo tack, jag känner till problemet. :confused:
Har det själv. :(
Tyckte jag skrev i stort sett det du skrev.

Du angav hypothyreos som en anledning till fetma. Jag menar att endast obehandlad underfunktion orsakar viktuppgång. Vid behandling (vilket jag antar att de flesta som känner till sin sjukdom får) återgår ämnesomsättningen till det normala och förklarar inte längre eventuell övervikt.

Jag har hashimoto. Anledningen till att jag i perioder varit överviktig (om än inte fet) har varit oförmåga att anpassa mitt kaloriintag till fysisk aktivitet.

Senast ändrad:
När jag har radion på och det är sportsändning. Gillar inte det alls egentligen men en sak som stör mig är kommentatorerna tjat om " numerärt underläge" Det upprepas hela tiden, så störande!:banghead::meh:

Åh! Jag och den RINGMÄRKTE lyssnar ofta på radio. Nån gång på eftermiddagen blir det finsk radio och finska sånger. Vi kan ingen finska. Alls.
Det tar alltid minst en timme innan någon av oss lyckas byta kanal. Varför gör inte den RINGMÄRKTE det direkt istället?

Det är ju flera som sport redan, men jag blir orimligt arg av sportsändningar, särskilt när sportkommentatorn fullkomligt skriker när något jag gör mål. Ahhh, jag får hjärnblödning!

Värst är det när jag lyssnar på radion när jag cyklar, och de slänger in sporten och de fullkomligt SKRIKER in i min hjärna att nått jävla lag har gjort mål i nån jävla sport. Då vill jag bara kasta mig i diket för att få tyst på skiten. :arghh:

Varför skriker de? Varför varför varför?

Du angav hypothyreos som en anledning till fetma jag menar att endast obehandlad underfunktion orsakar viktuppgång. Vid behandling (vilket jag antar att de flesta som känner till sin sjukdom får) återgår ämnesomsättningen till det normala och förklarar inte längre eventuell övervikt.

Även jag har hashimoto. Anledningen till att jag i perioder varit överviktig (om än inte fet) har varit oförmåga att anpassa mitt kaloriintag till fysisk aktivitet.
Jo, det var det jag menade, dvs obehandlad.
Jag har inte fått behandling för min hypothyreos eftersom det har ansetts vara sekundär pga en läkemedelsbiverkan.
Alltså har jag gått upp i vikt + att det läkemedlet även ökar sötsuget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka