Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såå. Kort sammanfattat stör jag mig på de som försöker förminska andras framgångar genom att säga att de hade tur/har bra gener eller liknande.
Men du skämtar? Beter sig folk så? Det är sjukt, SJUKT! Inte konstigt att jag inte gillar folk generellt.Nu tycker jag iofs inte att det här är orimligt att bli irriterad över men jag blir helt vansinnigt, brinner-i-huvudet-arg, av folk som inte står still tills jag och barnen har korsat gatan. Jag och sonen (3 år) går över gatan och när det finns tillräckligt mycket plats för att klämma sig förbi så gör de det trots att vi fortfarande är på vägen. Huuuuuuur svårt är det att ge oss ytterligare typ 10 sekunder att komma över till trottoaren?! Sist gick jag dessutom och bar på en stor kartong och sonen fick gå utan att hålla mig handen (under sträng övervakning från mig) men tänk om han vänt på en 5-öring? Bilen som körde trots att vi var på övergångsstället hade kört på honom. Idioter!
Edit: Detta gäller alltså obevakade övergångsställen, inte så att vi kutar ut i körbanan till höger och vänster.
När jag inte har lyckats med tex viktnedgång har det varit för att jag har haft svårt att gå från tanke till handling. Jag behöver tex otroligt mkt stöd för att komma igång många ggr. Jag är inte frisk/normalstörd/neurotypisk så jag är väl dåligt exempel jag tar alltså hjälp från psykiatrin med att få tummen ur röva
Tex för att ändra i kosten så behöver jag inspiration, motivation, kunskap, stöd, praktisk hjälp att handla maten, stöd/hjälp att laga den (bra mat kräver mer tid/energi), skriva matsedel, skriva inköpslistor etc (i huvudet är allt detta betydligt enklare att få ihop än i verkligheten )... Sen behövs uthållighet som du nämnde, få till vana/rutin... Och så energi, ork... Balans...
Vad jag vill ha fram är att det är så mkt mer än bara viljan som behövs för mig (och säkerligen fler än mig).
Vad fick dig att sluta röka?Jag slutade röka fastän jag inte ville så det går alldeles utmärkt. Jag tror inte alls viljan alltid är största ingrediensen. Däremot är självrespekt en stor nyckel tror jag. Samt stöd och motivation, inspiration... Gemenskap kan säkert också vara viktig nyckel. Samma med kunskap och nyfikenhet, envishet, energi, ork... Att bara prata om viljan tycker jag iaf är märkligt. Ibland är det ju så att viljan inte finns... Och att fokusera på att möta massa behov är nyckeln till förändring...
Men du skämtar? Beter sig folk så? Det är sjukt, SJUKT! Inte konstigt att jag inte gillar folk generellt.
De som gör så bör få alla loppor från all världens kameler på kroppen. Att de ens kan komma på tanken att riskera ett barn, eller någon för den delen, på ett sånt sätt. Jag sympatistör mig på dem med dig.Ja! Det händer oss några gånger i veckan! Jag blir så arg!
Vad skulle hända om du använde den där järnviljan till att hitta punkten på tangentbordet?Vad fick dig att sluta röka?
Jag behöver inte stöd från andra när jag ska gå ner i vikt eller när jag har bestämt mig för att göra en förändring Andra människor kan inte motivera mig att sluta äta godis (tex) Tvärtom blir jag irriterad om någon annan lägger sig i min beslut
Peppen får jag från resultatet jag uppnår
Vad skulle hända om du använde den där järnviljan till att hitta punkten på tangentbordet?
Jag har en bekant som är vegan men som dessutom inte äter svamp i någon form för att hon tycker det är äckligt. Har haft väldigt roligt när hon om och om igen har försökt svara på frågan MEN VAAAAD ÄTER DU DÅÅÅÅ?Nu kom jag faktiskt på en till sak som får mig alldeles rosenrasande: när det kommer på tal en person i ett sällskap äter vegetarisk/vegansk kost, och en annan person i sällskapet reagerar med "Men vaaa, äter du inte kött, inte ägg och sånt heller?? Vad äter du då??? ". Som om de aldrig har hört talas om konceptet förut, och även om de till äventyrs inte har hört talas om att äta vegetariskt/veganskt så har väl inte de att göra med vad andra äter och inte äter! Jag själv äter allt, men jag blir förbannad å vegetarianens vägnar och vill bara skrika MEN SKIT I DET DU!
Kassörer som trots jag ställt allt på prydlig rad åt TT håll bara tar varan utan att titta på den och snurrar på den planlöst för att få fram streckkoden när den för tusan är åt rätt håll
Jag blir fan irriterad bara av att tänka på det
Det händer mig och den lilla, något halta(men smärtfria, om någon nu undrar) och långsamma varelse jag är ute och går med HELA tiden och jag blir så upprörd! Dessutom vägrar bilisterna vara tydliga med att de sett oss och gasar mot övergångsstället. Så fan heller att jag tänker kasta mig ut i gatan när bilarna axar! Då står vi och väntar på trottoaren och bilarna blir tvungna att stanna helt istället för att i god tid släppa gasen och låta oss gå över. Hur svårt kan det vara att släppa gasen lite tidigare eller att vänta tills vi hunnit över helt? Varför, varför försöker de klippa svansen på mitt sällskap? Jäkla puckon!Nu tycker jag iofs inte att det här är orimligt att bli irriterad över men jag blir helt vansinnigt, brinner-i-huvudet-arg, av folk som inte står still tills jag och barnen har korsat gatan. Jag och sonen (3 år) går över gatan och när det finns tillräckligt mycket plats för att klämma sig förbi så gör de det trots att vi fortfarande är på vägen. Huuuuuuur svårt är det att ge oss ytterligare typ 10 sekunder att komma över till trottoaren?! Sist gick jag dessutom och bar på en stor kartong och sonen fick gå utan att hålla mig handen (under sträng övervakning från mig) men tänk om han vänt på en 5-öring? Bilen som körde trots att vi var på övergångsstället hade kört på honom. Idioter!
Edit: Detta gäller alltså obevakade övergångsställen, inte så att vi kutar ut i körbanan till höger och vänster.
Det händer mig och den lilla, något halta(men smärtfria, om någon nu undrar) och långsamma varelse jag är ute och går med HELA tiden och jag blir så upprörd! Dessutom vägrar bilisterna vara tydliga med att de sett oss och gasar mot övergångsstället. Så fan heller att jag tänker kasta mig ut i gatan när bilarna axar! Då står vi och väntar på trottoaren och bilarna blir tvungna att stanna helt istället för att i god tid släppa gasen och låta oss gå över. Hur svårt kan det vara att släppa gasen lite tidigare eller att vänta tills vi hunnit över helt? Varför, varför försöker de klippa svansen på mitt sällskap? Jäkla puckon!
...
På tal om knasiga uttal, har träffat flera 55+ som säger ajtomatisk...
Det händer mig och den lilla, något halta(men smärtfria, om någon nu undrar) och långsamma varelse jag är ute och går med HELA tiden och jag blir så upprörd! Dessutom vägrar bilisterna vara tydliga med att de sett oss och gasar mot övergångsstället. Så fan heller att jag tänker kasta mig ut i gatan när bilarna axar! Då står vi och väntar på trottoaren och bilarna blir tvungna att stanna helt istället för att i god tid släppa gasen och låta oss gå över. Hur svårt kan det vara att släppa gasen lite tidigare eller att vänta tills vi hunnit över helt? Varför, varför försöker de klippa svansen på mitt sällskap? Jäkla puckon!