Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lägger alltid upp mina varor noga på bandet, så att streckkoden hamnar åt rätt håll och personen i kassan slipper vända och vrida på allt. Ibland kommer det dock någon bakom och föser fram mina prydligt uppradade varor med kundpinnen så att de hamnar huller om buller för att få plats med sitt eget berg av varor. Detta gör mig vansinnig. Vad fan, tror de att det går snabbare om kassapersonen ska vända, vrida och gräva i ett varuberg? Tror hen att jag vill ha mina bär under mjölkpaketen? Morr, mutter, dubbelmorr. Jag föser alltid demonstrativt tillbaka bakomvarandes varor och rättar till mina egna(denna gång med extra luft emellan:angel:) så att ordningen är återställd.

Det var tålmodigt av dig. jag var med om det en gång och jag fullständigt exploderade. Jag hade lagt upp varorna fint, inplastad lax i sånt där plasttråg, grönsaker, mejerier mm och stod helt lugnt och skulle betala när tanten bakom tar sin arm och skyfflar fram alla mina saker i en stor hög. Det såg ut ungefär som när norrlandspilen plöjer in i en grupp renar. Varor ramlade ner på golvet, vällde över pinnen ner bland hennes varor, plasten runt fisken gick sönder och jag minns att jag blev så jävla arg. Så här i efterhand var det rätt skönt att få leva ut det. Vill minnas att några av mina varor som hamnade bland hennes blev betalda av henne och sedan gav kassörskan tillbaka dem till mig, "De här var nog dina" och jag slapp betala för dem. He-he.

Men det ser man ju när man går in på profilen, eftersom man kan fylla i sitt yrke där. Dessutom vet man ju inte om den där gamle vännen Nisse skolat om sig om man inte träffat honom på många år.

Det är en sak att ha en företagssida där man heter Frisör Jenny Jansson, det är ju logiskt eftersom det ju gäller ens yrke. Men som privatperson på sin privata facebook, och med yrket inlagt som ett mellannamn? (man får ju inte ha fler konton, så för lärare som vill ha fb-kontakt med sina elever känns det rimligare att starta en fb-grupp för klassen eller låta dom sköta kontakt öga mot öga, via mail eller skolans egen onlinelösning, det låter jättejobbigt att ha nuvarande elever som ser allt man skriver och att inte kunna koppla bort jobbet på fritiden)
Alltså, det är mkt lättare för eleverna att hitta ens lärare om det står lärare i titeln... Vidare kan man ha ämnes/klassgrupper inom profilen. Har fungerat kanon när jag har haft det! Eleverna har ju inte tillgång till ens privata profil, på lärarprofilen som är länkad till ens lärarmail är ju endast för elever! Sen kan eleverna ta bort en när kursen är avslutad.

Du behöver verkligen inte googla speciellt länge för att se att det finns tämligen stora samband mellan övervikt och psykisk ohälsa, du ska i stort sett behöva leva utan uppkoppling under en sten för att inte kunna se det.
Själv försöker jag gå ner i vikt men det är en sjujäkla berg- och dalbana på vägen neråt mycket pga att jag brottas med känsloätande och medföljande katastroftänk. Det är verkligen inte lätt att gå ner i vikt i ett samhälle där man inte ens kan motionera utan att folk hånskrattar åt en under tiden. Vilja är inte en mirakelmedicin.
Jag har skrivit att självklart finns undantag från regeln (det gäller allt)
Dom flesta överviktiga är inte psykiskt sjuka
Eller menar du att den psykiska ohälsan har ökat i samma takt som fetman har?

......eh, psykisk sjukdom?

......psykisk sjukdom? :confused:
Hört talas om hypothyreos? Det är låg sköldkörtelfunktion som ger låg ämnesomsättning = man går upp i vikt. Det handlar om sköldkörtlar och hypofysen.
Finns flera fysiska åkommor, men men jag är så mållös så jag kommer inte på fler nu. :confused:
Menar du att hälften av befolkningen har blivit sjuka mentalt eller fysiskt?

:confused:

OMG då har vi verkligen problem...

......eh, psykisk sjukdom?

......psykisk sjukdom? :confused:
Hört talas om hypothyreos? Det är låg sköldkörtelfunktion som ger låg ämnesomsättning = man går upp i vikt. Det handlar om sköldkörtlar och hypofysen.
Finns flera fysiska åkommor, men men jag är så mållös så jag kommer inte på fler nu. :confused:

Vid underfunktion av sköldkörteln äter man det hormon som kroppen inte kan producera själv i form av tabletter. Obehandlad hypothyreos ger viktökning, behandlad hypothyreos återställer ämnesomsättningen.

Alltså efter den här tråden känner jag mig helt superharmonisk. :D

Apropå att @mandalaki skrev att man har kundvagnen framför sig så kan man ju tycka det. Igår när jag handlade stod jag däremot bakom en kvinna som hade vagnen bakom sig. Genom hela proceduren. Alltså dels är det ju extremt opraktiskt för oss andra bakom, men det måste ha varit omständligt för henne också. Hon plockade upp en vara i taget från kortsidan av vagnen vilket ju blev till ett litet bryderi när hon inte nådde de längst bak i vagnen. Sedan betalade hon med vagnen bakom sig - vilket innebar ett glapp på typ 8 meter (nåja) med tomt band till mina varor. Sedan packade hon ner sitt kort i sitt rätta fack i sin plånbok och sedan sin plånbok i sitt rätta fack i väskan och sedan stängde hon väskan extremt omsorgsfullt vilket då betydde att vi fick stå och vänta allihopa eftersom jag inte kunde betala för där stod ju fortfarande både en kvinna och en vagn. När det äntligen var dags för henne att packa ner sina varor hade hon fortfarande vagnen kvar BAKOM sig i själva gången och stod själv där man ställer kassarna och packade ner i sina påsar. När jag bad om att få komma fram till mina varor på andra sidan tittade hon på mig och min gravida buk som om jag var det mest udda hon någonsin upplevt.

För att nu avslöja mina fördomar, gödda av många år i gränsbutik... -Jaha, en alldeles normal norska på tur. :D
Lämnade hon inte vagnen mitt i vägen när hon gick ut?

Menar du att hälften av befolkningen har blivit sjuka mentalt eller fysiskt?

:confused:

OMG då har vi verkligen problem...

Ja det är ett jätteproblem och det är ett jätteproblem att i stort sett alla smärtlindrande och antidepressiva medel har viktuppgång som biverkan. Lägg också till att det ofta är svårt att laga vettig mat och att röra på sig tillräckligt när man är sjuk så kommer övervikten som ett brev på posten.

Sen är självklart inte alla överviktiga sjuka men att säga att det bara har med viljan att göra, ja då är man väl naiv.

Schampoflaskan innehåller 200ml men matchande balsam innehåller bara 125ml! Vad i helvete? Ingen jag vet som använder balsam behöver mindre balsam än schampo, snarare tvärtom. Man använder ju i princip samma mängd schampo oavsett hur långt håret är men balsam har man ju i längderna. Visst, jag fattar att ni vill ta mer betalt för balsam men gör det då, bara jag får stora balsamförpackningar. Stör mig sjukt mkt på detta.

Schampoflaskan innehåller 200ml men matchande balsam innehåller bara 125ml! Vad i helvete? Ingen jag vet som använder balsam behöver mindre balsam än schampo, snarare tvärtom. Man använder ju i princip samma mängd schampo oavsett hur långt håret är men balsam har man ju i längderna. Visst, jag fattar att ni vill ta mer betalt för balsam men gör det då, bara jag får stora balsamförpackningar. Stör mig sjukt mkt på detta.

Läste bara häromdagen en artikel om detta fenomen, ska tydligen bero på att det är meningen att man ska schamponera två gånger :cautious:

Läste bara häromdagen en artikel om detta fenomen, ska tydligen bero på att det är meningen att man ska schamponera två gånger :cautious:
Ok men det gör ingen skillnad för jag har lååååångt hår och använder minst 4 ggr mer balsam. Det är orimligt med mindre flaskor!!! ;)

Jag schamponerar två gånger men balsamet tar ändå slut fortare och jag köper en sort där båda flaskorna är lika mycket mängd i.
Tycker också det är irriterande precis som @Kirie

Jag har skrivit att självklart finns undantag från regeln (det gäller allt)
Dom flesta överviktiga är inte psykiskt sjuka
Eller menar du att den psykiska ohälsan har ökat i samma takt som fetman har?
Om du påstår att såna som jag är undantag från regeln så bor du definitivt under en jävligt stor sten alternativt på en helt annan planet. Hell majoriteten överviktiga förblir just överviktiga, är det något som gör mig till ett undantag så är det snarare att jag faktiskt går ner i vikt. Det tog mig ändå 30 års elände att komma till den här punkten, men jag ville väl inte tillräckligt ens när jag mådde så jävla uruselt att jag sysslade med självskada från 12 års ålder och försökte ta livet av mig framåt tonåren. Attans, om jag bara ville tidigare!

Ja, det finns rätt sjukt tydliga samband. Dels folk som blir feta pga psykisk ohälsa, dels folk som får psykisk ohälsa av att de blivit feta (nåja, fetma i sig skapar inte psykisk ohälsa, stigmatiseringen av feta som du och tyvärr stora delar av samhället bidrar till med era dumheter skapar psykisk ohälsa), dels givetvis en kombination av de båda. Psykisk ohälsa står inte skrivet i pannan på folk. Du vet inte om de tjocka du ser är psykiskt sjuka. Inte ens om du känner de.

(kanske dags för egen tråd istället för att kapa den här för övrigt?)

Tack för förklaringen (jag har också undrat länge över det) :up:

Idiotiskt skäl dock, tvättar jag håret två gånger vid samma tillfälle har jag snabbt en torr risbuske på skallen :cautious:

Ang viktnedgång, sluta röka etc har svårt att tro att det enbart sitter i viljan. För mig har det hängt mkt på (o)förmågan att agera. Jag kan vilja hur jävla mycket som helst men kan jag inte agera så kommer sällan en förändring.......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka