Jag lägger alltid upp mina varor noga på bandet, så att streckkoden hamnar åt rätt håll och personen i kassan slipper vända och vrida på allt. Ibland kommer det dock någon bakom och föser fram mina prydligt uppradade varor med kundpinnen så att de hamnar huller om buller för att få plats med sitt eget berg av varor. Detta gör mig vansinnig. Vad fan, tror de att det går snabbare om kassapersonen ska vända, vrida och gräva i ett varuberg? Tror hen att jag vill ha mina bär under mjölkpaketen? Morr, mutter, dubbelmorr. Jag föser alltid demonstrativt tillbaka bakomvarandes varor och rättar till mina egna(denna gång med extra luft emellan) så att ordningen är återställd.
Det var tålmodigt av dig. jag var med om det en gång och jag fullständigt exploderade. Jag hade lagt upp varorna fint, inplastad lax i sånt där plasttråg, grönsaker, mejerier mm och stod helt lugnt och skulle betala när tanten bakom tar sin arm och skyfflar fram alla mina saker i en stor hög. Det såg ut ungefär som när norrlandspilen plöjer in i en grupp renar. Varor ramlade ner på golvet, vällde över pinnen ner bland hennes varor, plasten runt fisken gick sönder och jag minns att jag blev så jävla arg. Så här i efterhand var det rätt skönt att få leva ut det. Vill minnas att några av mina varor som hamnade bland hennes blev betalda av henne och sedan gav kassörskan tillbaka dem till mig, "De här var nog dina" och jag slapp betala för dem. He-he.