Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
JÄVLA RADIOTJÄNST som vill ha det till att jag har en tv och skickar en räkning där de påstår att de fått uppgifter om att jag har en tv-mottagare. Vilket jag inte har. Just nu är lägenheten helt tom dessutom (den renoveras). Är så förbannad att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Folk som inte flyttar på sig när man ska av tunnelbanan :rage: Får lust att gå rakt på dem.

Jag är ständigt lika fascinerad av de som inte förstår att om man låter de som är inne i vagnen gå av först blir det mer plats åt en själv:banghead: Tänkte på det vid Slussen så sent som härom dagen då en ungdom som tänkte trycka in sig i vagnen så fort dörrarna öppnats men blev undanputtad av de som skulle av, och han såg så förolämpad ut, som om det var alla andra som gjorde fel och inte han.

Idag kom jag på att jag stör mig på människor som har målat sina hus i totalt vidriga färger, vi körde förbi ett hus som va målat i skrikig ljusgrön färg, runt fönsterna en mörkare skrikig grön färg, fönsterna va målade i en mörk brunröd färg...:wtf:
Va fan?!?!? Har folk inget färgseende ! :rage:

Jag stör mig också på folk som säger att dom inte KAN sluta röka, gå ner i vikt etc.
Jag har lust att säga till dom
JO, DET KAN DU VISST! Om du bara vill ! men du vill inte tillräckligt mycket
Sitt inte där som ett jäkla offer och tyck synd om dig själv

Jag kan bli orimligt arg på min micro.
Ställer in något för värmning, startar den och ägnar mig sedan åt något annat en stund. Tiden går ut, micron plingar till och jag tänker att jag bara ska göra färdigt det jag håller på med innan jag hämtar det som befinner sig där i. Då börjar microhelvetet att tjata på mig, genom att pipa med jämna mellanrum. Det slutar väldigt ofta med att jag ryter till med ett "jag kan väl för fan få diska klart först!" eller "men TA DET LUGNT!".
Den stackars micron försöker ju bara vara hjälpsam.
Gaaaash, det gör min med! Omåttligt störande :D

JÄVLA RADIOTJÄNST som vill ha det till att jag har en tv och skickar en räkning där de påstår att de fått uppgifter om att jag har en tv-mottagare. Vilket jag inte har. Just nu är lägenheten helt tom dessutom (den renoveras). Är så förbannad att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Vi fick ett brev från radiotjänst där de skrev typ "vi har försökt nå er angående blablabla. Vi har fått uppgifter om att ni har en tv-mottagare så vi kommer skicka en räkning till er blablabla".
Jag blev skitarg för 1. Jag hade typ en vecka tidigare pratat med dem i telefonen och sagt att vi INTE hade tvmottagare och 2. vadå fått uppgift om???

Så jag skickade ett mejl och skrev ungefär det och att om de skickade faktura skulle jag bestrida den. Fick autosvar "vi svarar på ditt ärende inom 5 arbetsdagar". Det var i juli förra året och jag har varken fått svar eller faktura. :idea:

Slut på roman.

Ojojoj jag stör mig på väldigt mycket för tillfället.

Kan störa ihjäl mig på min man som tvunget måste dra handbromsen alltid när han stannat bilen. Herregud bilen lär ju inte rulla iväg precis när den står i vårt garage!!!!!!!! Sen stör jag mig på att han ALLTID pillar på en fläck i sitt huvud, det gör han just nu och jag var tvungen att påpeka att han pillar där ännu en gång.

Stör mig på fotboll. Eller egentligen mest personer som är så himla intresserade av fotboll men bara intresserade av att glo på den tråkiga löjliga sporten PÅ TV!!! Jag blir så irriterad så jag kokar!! Särskilt när svärmor sa "Vi vann matchen igår" då brukade jag fråga om hon var med och spela annars kan hon inte säga VI vann.

Sen stör jag mig på folk som kräks i sin mun. Det gör man väl fasen inte!

Stör mig på folk som måste snyta sig hela tiden. Hur mycket snor kan man ha? Om man inte ens är förkyld varför snyter man sig då?

Vissa personer som andas ut så himla mycket när dom pratar. Herregud prata utan att flåsa.

Sen stör jag ihjäl mig på hur folk parkerar vid skolan. Om alla hade gjort som jag hade man fått in 10 bilar där utan problem. Men nu ställer sig folk så jävla illa och är så lata så det får plats max 3 bilar där. Åh alltså jag blir så irriterad bara jag ens tänker på det.

Jag stör mig också på folk som säger att dom inte KAN sluta röka, gå ner i vikt etc.
Jag har lust att säga till dom
JO, DET KAN DU VISST! Om du bara vill ! men du vill inte tillräckligt mycket
Sitt inte där som ett jäkla offer och tyck synd om dig själv

Riktigt så enkelt är det inte! :meh:
I sådana fall skulle det varken finnas missbrukare, rökare eller tjockisar.
Orsakerna är betydligt mer komplexa än bara viljan.
Man kan ha övervikt pga mediciner eller om ämnesomsättningen är ur funktion.
Rökning är beroendeframkallande och en del behöver mer hjälp för att kunna sluta än bara viljan.

Jag stör mig på dom som har förutfattade meningar och dömer folk utan att ha alla fakta klart för sig. :cool:

Just nu är jag rentav fly förbannad på att något jävla stolpskott på Juridiska fakulteten har valt att köa på just det exemplar som jag har hemma. Kollade på hemsidan och visst fan fanns det åtta exemplar av exakt samma utgåva inne på plats :banghead: Jag vill både strypa just den idioten och det efterblivna systemet! :mad:

Jag tycker visserligen att det är rimligt att bli förbannad på idioter men samtidigt är det inte jättelångt till Lund :angel:

Senast ändrad:
Man skriver aw istället för åh (förstår verkligen inte varför det är ju inte ens färre bokstäver) och nom istället för nam. Man översätter engelska uttryck till svenska, särskriver och lägger in engelska ord.

Fast för mig är det stor skillnad mellan ett "aw" och ett "åh". Aw är för mig förkortning av ett "naw", alltså något som man säger när något är sött eller liknande, man går liksom upp lite i tonläge och det har en positiv klang. Ett åh är mer negativt, "men åh va synd", typ :)

Just nu är jag rentav fly förbannad på att något jävla stolpskott på Juridiska fakulteten har valt att köa på just det exemplar som jag har hemma. Kollade på hemsidan och visst fan fanns det åtta exemplar av exakt samma utgåva inne på plats :banghead: Jag vill både strypa just den idioten och det efterblivna systemet! :mad:
Kan det vara någon som vill försäkra sig om att ha boken vid en viss tid(till en kurs)? Jag har gjort så någon gång:angel:, men inte när det funnits en massa andra exemplar inne.

Fast för mig är det stor skillnad mellan ett "aw" och ett "åh". Aw är för mig förkortning av ett "naw", alltså något som man säger när något är sött eller liknande, man går liksom upp lite i tonläge och det har en positiv klang. Ett åh är mer negativt, "men åh va synd", typ :)

Åh så söt!

Ett åh kan användas med hur många tonfall som helst. Naw ser helmärkligt ut i mina ögon och får mig att tänka att det betyder nej.

Riktigt så enkelt är det inte! :meh:
I sådana fall skulle det varken finnas missbrukare, rökare eller tjockisar.
Orsakerna är betydligt mer komplexa än bara viljan.
Man kan ha övervikt pga mediciner eller om ämnesomsättningen är ur funktion.
Rökning är beroendeframkallande och en del behöver mer hjälp för att kunna sluta än bara viljan.

Jag stör mig på dom som har förutfattade meningar och dömer folk utan att ha alla fakta klart för sig. :cool:
Visst finns det undantag (människor som är sjuka) mitt inlägg syftade på flertalet människor som inte är sjuka

Jo, det är enkelt om en inte är sjuk. Det handlar om vilja och bara det.

Kan det vara någon som vill försäkra sig om att ha boken vid en viss tid(till en kurs)? Jag har gjort så någon gång:angel:, men inte när det funnits en massa andra exemplar inne.

Då kan du ju ställa dig i kö till titeln, inte till exemplaret ;) Det ökar dessutom chansen för att du får boken i tid eftersom det finns fler exemplar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka