Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan du ju ställa dig i kö till titeln, inte till exemplaret ;) Det ökar dessutom chansen för att du får boken i tid eftersom det finns fler exemplar.
Den gången jag gjorde det såg jag att ett ex skulle bli ledigt just när jag behövde det och det var böcker det var ständig rulle på. Kanske fanns bättre sätt att göra det på, men nu fick jag boken till det datum jag ville(hade jag köat på och fått ett av de andra exemplaren hade jag fått boken för tidigt och således även fått lämna den ifrån mig för tidigt). Makar det sense?

Den gången jag gjorde det såg jag att ett ex skulle bli ledigt just när jag behövde det och det var böcker det var ständig rulle på. Kanske fanns bättre sätt att göra det på, men nu fick jag boken till det datum jag ville(hade jag köat på och fått ett av de andra exemplaren hade jag fått boken för tidigt och således även fått lämna den ifrån mig för tidigt). Makar det sense?

Jag förstår vad du menar men det stör mig ändå. Systemet borde gå att utforma bättre så att om det den aktuella dagen finns ett annat exemplar inne så byts det bokade exemplaret ut per automatik.
Nu måste jag åka till Lund för att lämna in min bok och sen låna ett exakt likadant exemplar av de åtta som finns inne. Irriterande!

Jag förstår vad du menar men det stör mig ändå. Systemet borde gå att utforma bättre så att om det den aktuella dagen finns ett annat exemplar inne så byts det bokade exemplaret ut per automatik.
Nu måste jag åka till Lund för att lämna in min bok och sen låna ett exakt likadant exemplar av de åtta som finns inne. Irriterande!
Det borde det och i ditt läge är det verkligen sjukt störigt. Och jäkligt onödigt när det uppenbarligen inte är fråga om en bok med stor efterfrågan.

Det är inte många tjocka som påstår att dom har en psykisk sjukdom..
Du behöver verkligen inte googla speciellt länge för att se att det finns tämligen stora samband mellan övervikt och psykisk ohälsa, du ska i stort sett behöva leva utan uppkoppling under en sten för att inte kunna se det.
Själv försöker jag gå ner i vikt men det är en sjujäkla berg- och dalbana på vägen neråt mycket pga att jag brottas med känsloätande och medföljande katastroftänk. Det är verkligen inte lätt att gå ner i vikt i ett samhälle där man inte ens kan motionera utan att folk hånskrattar åt en under tiden. Vilja är inte en mirakelmedicin.

Upptäcker bara fler saker jag blir orimligt irriterad över.
Senast i raden är folk som har facebooknamn i stil med Anna Flerbarnsmamma Andersson och Hasse Lärare Hansson eller bloggnamn som Bennys Mamma eller Nisses fru (dom är betydligt vanligare än man först kan tro). Är yrket/föräldrarollen så extremt viktiga att det inte räcker med enbart för och efternamn för de förstnämnda? Har de sistnämnda ingen egen identitet?
Det stör mig helt vansinnigt mycket, och det riktigt kliar i fingrarna efter att skicka en länk till någon lämplig kurs i självständighet/självförtroende (men hittills har jag lyckats låta bli).

Senast i raden är folk som har facebooknamn i stil med Anna Flerbarnsmamma Andersson och Hasse Lärare Hansson eller bloggnamn som Bennys Mamma eller Nisses fru (dom är betydligt vanligare än man först kan tro). Är yrket/föräldrarollen så extremt viktiga att det inte räcker med enbart för och efternamn för de förstnämnda? Har de sistnämnda ingen egen identitet?
Det stör mig helt vansinnigt mycket, och det riktigt kliar i fingrarna efter att skicka en länk till någon lämplig kurs i självständighet/självförtroende (men hittills har jag lyckats låta bli).
Som lärare kan man ha en facebookprofil till sina elever, dvs som lärare. Söker man sin gamla kompis Nisse Karlsson, hittar två med rätt utseende men den ena står det Nisse Karlsson Lärare på, så skickar man rimligtvis vänförfrågan till den andra profilen :) Och vice versa.

Som lärare kan man ha en facebookprofil till sina elever, dvs som lärare. Söker man sin gamla kompis Nisse Karlsson, hittar två med rätt utseende men den ena står det Nisse Karlsson Lärare på, så skickar man rimligtvis vänförfrågan till den andra profilen :) Och vice versa.
Men det ser man ju när man går in på profilen, eftersom man kan fylla i sitt yrke där. Dessutom vet man ju inte om den där gamle vännen Nisse skolat om sig om man inte träffat honom på många år.

Det är en sak att ha en företagssida där man heter Frisör Jenny Jansson, det är ju logiskt eftersom det ju gäller ens yrke. Men som privatperson på sin privata facebook, och med yrket inlagt som ett mellannamn? (man får ju inte ha fler konton, så för lärare som vill ha fb-kontakt med sina elever känns det rimligare att starta en fb-grupp för klassen eller låta dom sköta kontakt öga mot öga, via mail eller skolans egen onlinelösning, det låter jättejobbigt att ha nuvarande elever som ser allt man skriver och att inte kunna koppla bort jobbet på fritiden)

......eh, psykisk sjukdom?
Det är inte många tjocka som påstår att dom har en psykisk sjukdom..

......psykisk sjukdom? :confused:
Hört talas om hypothyreos? Det är låg sköldkörtelfunktion som ger låg ämnesomsättning = man går upp i vikt. Det handlar om sköldkörtlar och hypofysen.
Finns flera fysiska åkommor, men men jag är så mållös så jag kommer inte på fler nu. :confused:

Du behöver verkligen inte googla speciellt länge för att se att det finns tämligen stora samband mellan övervikt och psykisk ohälsa, du ska i stort sett behöva leva utan uppkoppling under en sten för att inte kunna se det.
Själv försöker jag gå ner i vikt men det är en sjujäkla berg- och dalbana på vägen neråt mycket pga att jag brottas med känsloätande och medföljande katastroftänk. Det är verkligen inte lätt att gå ner i vikt i ett samhälle där man inte ens kan motionera utan att folk hånskrattar åt en under tiden. Vilja är inte en mirakelmedicin.
Heja dig! :)
Vad du är duktig som kämpar på. :heart

......eh, psykisk sjukdom?

......psykisk sjukdom? :confused:
Hört talas om hypothyreos? Det är låg sköldkörtelfunktion som ger låg ämnesomsättning = man går upp i vikt. Det handlar om sköldkörtlar och hypofysen.
Finns flera fysiska åkommor, men men jag är så mållös så jag kommer inte på fler nu. :confused:
Hade en barndomskompis som gick upp i vikt pga en hjärntumör, för att lägga till ett exempel. Men hon ville nog inte tillräckligt bara.

Heja dig! :)
Vad du är duktig som kämpar på. :heart
Tack! :)

Jag blir orimligt arg när någon trycker på knappen vid övergångsstället på en gata precis där vi bor. Det slår alltså inte om automatiskt till grönt för gångtrafikanter. Grejen är att det är så lite trafik på den här vägen så du hinner typ krypa över vägen tur och retur innan någon bil hinner komma. Men trycker du på knappen innebär det att ca 3-4 bilar får stanna vid rödljuset istället, medan gångtrafikanten för länge sen är borta. Eftersom hen gick innan hen fått grönt för det kom ju ändå inga bilar :rage:
(Det är dock okej om du är ett barn)

Jag är ständigt lika fascinerad av de som inte förstår att om man låter de som är inne i vagnen gå av först blir det mer plats åt en själv:banghead: Tänkte på det vid Slussen så sent som härom dagen då en ungdom som tänkte trycka in sig i vagnen så fort dörrarna öppnats men blev undanputtad av de som skulle av, och han såg så förolämpad ut, som om det var alla andra som gjorde fel och inte han.
Låter som inget har hänt sen -70talet

Och alla som meddelat (på fb) att deras yrke är mamma i företaget Familjen Andersson AB. Jag spyr.

Omvänd variant: i en djurgrupp skriver någon "Min tik valpade igår, tretton valpar med navel strängen om halsen så alla dog, även tiken. Och hon var det enda jag hade sedan jag fick cancer så att sambon dumpade mig för en 20-åring och drog med alla våra pengar".

Någon svarar "Det heter faktiskt navelsträngen."

Troligtvis jag.

;-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka