Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
När folk inte svarar i telefon när jag ringer. Blir så orimligt irriterad (under min mest pubertala fas i tonåren blev jag så arg så jag bet i min mobiltelefon. Var ett snyggt bitmärke i den sen :up: )

Är vi samma person eller:eek:
Jag verkligen avskyr när folk inte svarar när jag ringer! Att jag själv kan lämna mobilen inne medans jag är i stallet och få missade samtal är INTE samma sak:angel:
Och på tal om bitmärken så hade jag en ihopfällbar Samsung när jag var ung och den fick snygga tandmärken när jag blev frustrerad och irriterad på den:mad: jag bytte telefon efter bara några veckor!

Just nu är jag orimligt irriterad på att komma hem till det här:

20160306_151436.jpg

Efter att ha varit i London och sett det här:

20160304_145546.jpg

Kom på en till sak, folk som har orimliga förväntningar på något och som sedan gnäller högljutt och känner sig kränkt när de inte kan få det som de vill ha från den/det stället man trott sig kunnat få det ifrån.

I min värld är aktuella exempel att man tror att socialtjänsten ska ordna en bostad åt en. Varje vecka blir vi kontaktade av föräldrar som inte lyckats ordna en ny bostad i kommunen och som tror att socialtjänsten ska ge dem en bostad de vill ha bara för att de har barn. Lagen säger att kommunen ska ge bostadslösa tak över huvudet, men det är inte samma sak som en egen lägenhet utan betyder vandrarhem. Många blir väldigt upprörda över det.

Läste precis i lokaltidningen om en ung mamma som tvingats flytta tre gånger på ett år och som kontaktade socialtjänsten efter att hon blivit rådd att göra det. Hon tyckte att hon blev spottad i ansiktet när hon blev erbjuden härbärge.
Jag kan förstå om man blir upprörd om man förväntat sig att få en bostad och istället får tak över huvudet, men felet ligger ju i att man har haft orimliga förväntningar, inte i att socialtjänsten är elak mot en.

Jag kände att jag blev orimligt upprörd över artikeln och genast ville skriva en insändare om mångas orimliga krav på samhället, så det var skönt att få gnälla av sig det här istället!

Jag stör mig på prassel med papperspåsar. Något enormt! :o
Det skär i öronen och jag mår nästan fysiskt dåligt av det.

Just nu stör jag mig orimligt mycket på alla lyckliga par som får somna nära varandra. Jag vill ju meeeeed.

Jag stör mig orimligt mycket på att virala uttryck aldrig får dö. Just när man tror att det ÄNTLIGEN somnat in kommer ytterligare någon lustigkurre och skriver "gör om, gör rätt" eller något annat uttjatat.

Jag stör mig orimligt mycket på folk som inte stänger av vindrutetorkarna innan de stänger av bilen och därför låter torkarna stanna halvvägs över rutan! Det ser så jävla korkat och fult ut, vem gör sånt?!!! Jag vill gå fram och bryta av torkjäklarna varje gång jag ser det, AAHH! :rage::arghh:

Jag stör mej nått så in i norden på folk som äter. 95% av befolkningen sitter och smackar och smaskar så man vill spy. Tuggar med öppen mun måste dom prompt göra också. Sen skiter jag i om det är vuxna eller små barn. När jag började på dagis vid tre fyra års ålder så fick man fan I mej lära sig att tugga med stängd mun. Undviker numera att äta ihop med andra.

Folk som ska tala om för mej hur jag är, hur jag känner och hur jag mår. Tack men jag vet nog det bäst själv.

Mina grannar. Jag hatar dom.

Fester som ska vara suparfester och som blir rens barnkalaset för att någon eller några prompt ska ha med sig sin/sina ungar. Stanna hemma istället.

Folk som ständigt kör med tyck synd om mej.

Post nord

Teknisk skit som inte fungerar när jag ska hantera den.
Postnord !

Kom på en till sak, folk som har orimliga förväntningar på något och som sedan gnäller högljutt och känner sig kränkt när de inte kan få det som de vill ha från den/det stället man trott sig kunnat få det ifrån.

I min värld är aktuella exempel att man tror att socialtjänsten ska ordna en bostad åt en. Varje vecka blir vi kontaktade av föräldrar som inte lyckats ordna en ny bostad i kommunen och som tror att socialtjänsten ska ge dem en bostad de vill ha bara för att de har barn. Lagen säger att kommunen ska ge bostadslösa tak över huvudet, men det är inte samma sak som en egen lägenhet utan betyder vandrarhem. Många blir väldigt upprörda över det.

Läste precis i lokaltidningen om en ung mamma som tvingats flytta tre gånger på ett år och som kontaktade socialtjänsten efter att hon blivit rådd att göra det. Hon tyckte att hon blev spottad i ansiktet när hon blev erbjuden härbärge.
Jag kan förstå om man blir upprörd om man förväntat sig att få en bostad och istället får tak över huvudet, men felet ligger ju i att man har haft orimliga förväntningar, inte i att socialtjänsten är elak mot en.

Jag kände att jag blev orimligt upprörd över artikeln och genast ville skriva en insändare om mångas orimliga krav på samhället, så det var skönt att få gnälla av sig det här istället!
Speciellt just nu när det finns så många lediga boenden till så få människor ;)

Väggfuckingord! Någon måste ju ha skrivit det tidigare men jag kommer faan inte ihåg alla inlägg i en 30-sidors tråd.

När någon har väggord eller tavlor med citat på så tror jag seriöst att de är mycket trögare än vad jag är. Automatiskt. Även om jag känner personen.

Jag hatar förresten spandex. Typ, varianten som är i träningskläder och morphsuits och sådant. Jag hatar att röra vid det och jag hatar ljudet som blir av det. Allra mest av ALLT hatar jag ljudet och känslan när någon drar på sig typ tights över skrovliga hälar.

Min make är träningsnörd, äger en spindelmannen-morphsuit (som då enligt honom är en perfekt partyutstyrsel) och har torra jävla hälar. Måste gömma mig i andra änden av lägenheten när han ska hålla på med sina vedervärdiga bestyr.

Jag kan bli orimligt arg på min micro.
Ställer in något för värmning, startar den och ägnar mig sedan åt något annat en stund. Tiden går ut, micron plingar till och jag tänker att jag bara ska göra färdigt det jag håller på med innan jag hämtar det som befinner sig där i. Då börjar microhelvetet att tjata på mig, genom att pipa med jämna mellanrum. Det slutar väldigt ofta med att jag ryter till med ett "jag kan väl för fan få diska klart först!" eller "men TA DET LUGNT!".
Den stackars micron försöker ju bara vara hjälpsam.

Jag stör mig orimligt mycket på folk som inte stänger av vindrutetorkarna innan de stänger av bilen och därför låter torkarna stanna halvvägs över rutan! Det ser så jävla korkat och fult ut, vem gör sånt?!!! Jag vill gå fram och bryta av torkjäklarna varje gång jag ser det, AAHH! :rage::arghh:
Tur att min bil står utanför vårt hus långt ute på landet så de inte är avbrutna i morgon bitti. :o

Kan erkänna att jag i början störde mig orimligt mycket på ordet Hen. För inte sjutton är det vackert någonstans! Men det var bara att försöka att vänja sig då ordet faktiskt behövs. Även om det inte är mitt favoritord nu heller så har min irritation med ordet övergått till att handla om de där smurfarna som alltid ska ifrågasätta själva ordet. Kan man inte se behovet är man rätt dumförklarad i min värld. Det är väl egentligen inte orimligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka