Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag (med flera) har studerat (och sedan hjälpt) en äldre man på cykel, längst fram i en korsning.
Med en ambulans bakom, blåljus och sirener. Gubben blinkade inte ens :rofl:

Oj. Hoppas personen i ambulansen klarade sig trots gubbens brist på trafikvett (och starkt nedsatta hörsel och syn)

Nu kom jag på en sak till!
Dom journalister som har skrivit om kronprinsessans och prinsessans Sofias gigantiska gravidmagar och spekulerat i om det minsann inte är tvillingar!
Dom kan inte ha sett en gravid kvinna som väntar tvillingar om dom tycker att deras magar är så gigantiska.

Högt motorljud. Vilket yttrar sig i att

1. Jag blir på fruktansvärt dålig humör av folk som gasar i dåligt ljuddämpade bilar. Till på köpet verkar de tro att de är häftiga :banghead: Och det retar mig ännu mer :mad:

2. Jag skulle aldrig kunna ligga i topp i t ex Vasaloppet, för jag skulle störa mig alldeles för mycket på skotern som ligger jämte...:meh:

Nu kom jag på en sak till!
Dom journalister som har skrivit om kronprinsessans och prinsessans Sofias gigantiska gravidmagar och spekulerat i om det minsann inte är tvillingar!
Dom kan inte ha sett en gravid kvinna som väntar tvillingar om dom tycker att deras magar är så gigantiska.
Det har dom nog , men det skrivs för uppmärksamheten som allt annat =D

Jag stör mej nått så in i norden på folk som äter. 95% av befolkningen sitter och smackar och smaskar så man vill spy. Tuggar med öppen mun måste dom prompt göra också. Sen skiter jag i om det är vuxna eller små barn. När jag började på dagis vid tre fyra års ålder så fick man fan I mej lära sig att tugga med stängd mun. Undviker numera att äta ihop med andra.

Folk som ska tala om för mej hur jag är, hur jag känner och hur jag mår. Tack men jag vet nog det bäst själv.

Mina grannar. Jag hatar dom.

Fester som ska vara suparfester och som blir rens barnkalaset för att någon eller några prompt ska ha med sig sin/sina ungar. Stanna hemma istället.

Folk som ständigt kör med tyck synd om mej.

Post nord

Teknisk skit som inte fungerar när jag ska hantera den.

Ok. Jag trodde jag hade lärt mig rycka på axlarna åt det mesta, men det stör mig enormt med dåliga webshopar. Ogenomtänkt, ostrukturerat, inget kundfokus, inte användarvänligt för fem öre - hur tänker man? Inte alls, tydligen. Kunder, nej såna vill vi inte ha. De får väl ringa och fråga eller nåt. Eller komma in, så får vi se om vi har tid och lust.

Så tar man sig två steg utanför riksgränsen och tada: Enkelt, lättöverskådligt, precis det du vill veta, klick, köpt. Snabbt, lätt. Snabba leveranser, perfekt service. Thankyouverymuch.

I samma anda: Har du en häst till salu så uppdatera för bövelen hemsidan.

Jag stör mig oerhört mycket på mitt universitets planlösning :arghh::angel:

image.jpg

Det finns säkert en logisk tanke bakom, men när man gått på universitetet i tre år och ändå aldrig kommer ihåg vilket håll man skall gå för att hitta rätt seminarerum så... :angel:

Samma här. Fast mina då. Min närmaste granne som har fest, dagtid???, hela helgen. Jag är så jäääääävla less på att lyssna på hans dåliga musik och hans bröliga jävla vänner.

Jag blir aldrig så mordisk som när mina grannar stör.
Samma här. Jag gillar grannarna MEN dom har (sommartid) stereon igång nonstop hela dagar och kvällar och halva nätter, med dörrar och fönster öppna mot oss. Allt man hör är ett dovt dunk-dunk-dunkdunk-dunk..... Timma ut och timma in. OM man vill lyssna på musik så kan man ha dörrarna och fönstren stängda, eller ännu hellre sätta på sig hörlurar!! Ett tag stod bilstereon på med alla bildörrarna öppna, jag antar högtalarna i bilen var häftigare än de i huset. Då ville jag flytta.

@Lena Furberg Sånt där gör mig galen. Jag har aldrig drömt så mycket om ett eget hus mitt ute i ingenstans som när jag bodde i ett villaområde ett tag. Gud vad JOBBIGT det var att lyssna på detta eviga dunkadunk!

Här i lägenhetshuset brukar de inte störa men på senaste tiden verkar min ena granne bestämt sig för att bästa tiden att festa är hela dagarna på helgen :confused:. Vilket är fett irriterande eftersom: störningsjouren arbetar inte dagtid och 2. de spelar så hög musik att de inte hör en när man knacka på för att tigga och be dem att sänka.

SUCK.

Jag blir av nån anledning oerhört irriterad när jag ser folk i högklackade skor som inte kan gå med dem! Speciellt när de går och böjer på knäna... Sååå fult. :wtf: Nu tror ni kanske att jag är en professionell klackanvändare, men nej. Jag äger inte ett enda par, och är definitivt mer för gummistövlar och outdoor-sandaler från Keen! :love: Jag har ingen aning om varför jag blir så provocerad av fult klackgående. Jag behöver (och borde) ju inte bry mig alls egentligen...
Kanske för att du kommit på hur man ska gå men inte klarar av det,

När folk ändrar namn på saker till något helt annat

Värg = dvärg

Avlida = avliva

Urininfektion = urinvägsinfektion

Emmerlie = emmelie

Jag stör mig enormt på de som blandar ihop svenska och engelska. 's ser man allt oftare på företagsnamn och jag har sett det på stuterinamn. Man skriver aw istället för åh (förstår verkligen inte varför det är ju inte ens färre bokstäver) och nom istället för nam. Man översätter engelska uttryck till svenska, särskriver och lägger in engelska ord.

Det är fult och ibland helt obegripligt. På vägen till ett tidigare jobb var jag tvungen att gå förbi en skylt där det stod typ Bettan's fotvård och det gjorde ont i ögonen varje gång som jag tittade på det. Ibland gick jag omvägar för att de stackars ögonen skulle få vila.

Stör mig orimligt mycket på hur mycket folk orkar bry sig om diverse småsaker i samhället. Typ debatten om ifall det nya lilla barnet i kungahuset är en pojke för att han har snopp och om han måste vara en pojke för att han har snopp, och debatter i allmänhet som saknar vett och rimliga gränser och som får en att vilja smiska huvudet i väggen. Gärna sånt som är igångdraget av folk som helt redan är motbevisade eller som tycker dom har rätt även om forskningen talat om motsatsen

Stör mig på folk som bryr sig onödigt mycket om onödigt lite. (Vilket är exakt vad jag då också måste göra eftersom jag stör mig på det - ond cirkel.)

Stör mig på folk som saknar kritiskt tänkande i alla situationer och blint tror på allt från nigeriabluffar till marknadsföring, dåligt gjorda dokumentärer, konspirationsteorier eller nya dieter.

Eller fuck it, det här är säkert mitt fjärde inlägg i tråden.

Stör mig på folk. Avskyr folk.

@Görel Jag som själv till och med har problem med att hålla isär svenska och engelska (och spanska :crazy:) håller SÅ med! Alla dessa hunduppfödare som samtliga verkar ha missförstått hur man uttrycker genitiv på svenska. Ser dagligen en massa 's och ´s och `s i min feed på Facebook :banghead:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka