Organisationer som omplacerar hundar

S

susekl

Jag och sambon har funderat på hund. Jag har tidigare vana av hund, har haft egen och passat mängder med hundar, jag jobbar dessutom deltid och har mycket tid. Har därför funderat lite på en omplaceringshund, varför inte ge en hund som behöver ett nytt bra hem. Vill gärna ha tips på organisationer som jobbar med omplaceringshundar, jag har varit inne på hundfrämjandets sida men det borde väl finnas fler antar jag. Har ni några tips?

Sv: Organisationer som omplacerar hundar

susekl skrev:
Jag och sambon har funderat på hund. Jag har tidigare vana av hund, har haft egen och passat mängder med hundar, jag jobbar dessutom deltid och har mycket tid. Har därför funderat lite på en omplaceringshund, varför inte ge en hund som behöver ett nytt bra hem. Vill gärna ha tips på organisationer som jobbar med omplaceringshundar, jag har varit inne på hundfrämjandets sida men det borde väl finnas fler antar jag. Har ni några tips?

Hundstallet finns också :)

Pjäsens Hundhem och Hundar utan hem :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Du kan ju kolla på specifika rasklubbars hemsidor också om du vet att du vill ha några speciella raser. Ofta skriver dom ut omplaceringshundar där.

Annars har du ju HOPP - Hundarnas Omplaceringsprojekt

Tack för era svar!

Escodobe: vet du hur man kommer i kontakt med Aktiagården?

falukorw: Såg tyvärr att HOPP hade lagts ner.

hundarutanhem.se och neverneverland.se
Räddar hundar på Irland och placerar i goda hem i Sverige. Irland har inte samma otäcka sjukdomar mm som tex Spanien har.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 545
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 217
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 938
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 412
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar