Sv: Örebro

Jag tror mycket på att låta just FT-hästar börja om, desto snabbare kommer man sen uppåt när hindertyps problemet är löst på låg nivå.

Jag hoppas att du har rätt :angel:

Min gammelman gjorde sin första "riktiga" hoppträning förra onsdagen (7 månader sen skadan på onsdag och 10 månader sedan han gick terräng/hoppade senast, trodde inte ens att han skulle klara sig så allt han gör nu är en bonus :) ) men jag känner lite sådär att "om han sköter sig nu så kör vi på och ser hur det går, annars blir han förvisad till alla dumma fälttävlanshästars skamvrå - dressyrbanorna ( :angel: ) och så får vi se hur länge jag har kvar honom isåfall".

Orkar inte med att han börjar krångla igen, då får han det bättre hos någon annan för jag kommer aldrig någonsin att göra något halvdant med den hästen.. har ju nya plutten att satsa på nu, han kommer att gå långt om jag ger honom den tid och träning han behöver :) den här gången ska jag inte göra några misstag.

För att inte göra inlägget offtopic :angel: , jag kommer att rida lättklass och anmäler nog Örebro istället för Botkyrka (är ju ganska mkt närmare :p ). Blir lillkillen som får visa upp sig där..

Senast ändrad:

Vet inte exakt vad ditt monster gör men min kunde hoppa 130 banor ena veckan och dumma sig på 1 meters hinder nästa vecka. Men nu när jag har satt igång honom igen så har han inte visat några tendenser.

I terrängen går han som tåget över allt, smalt, brett, högt och lågt och jag har ridit upp till **-ig utan att någonsin känna mig osäker på honom. Men kommer man inte igenom hoppningen så spelar inte det någon roll :grin:

Oj då, det låter som att vi kanske skall korsa våra hästar med varann? Min går som en klocka i hoppningen, hoppar allt, i 99% av fallen alltid felfri.
Terrängen kan han gå som tåget en period för att sedan vara backig som tusan och låta matte bada i varenda litet vattenhinder han kan hitta...
Hur ser din häst ut? Kanske vi kan byta till de olika momenten när ingen ser? :D Du lånar min till hoppningen och jag lånar din till terrängen! :angel:

Hur ser din häst ut? Kanske vi kan byta till de olika momenten när ingen ser? :D Du lånar min till hoppningen och jag lånar din till terrängen! :angel:

:rofl::rofl: Du e ju för kul du....men ett hett tips annars är ju att du tar åt dig det som din pålle försökt säga dig....dvs LÄR DIG ATT SIMMA!:devil:

:rofl::rofl: Du e ju för kul du....men ett hett tips annars är ju att du tar åt dig det som din pålle försökt säga dig....dvs LÄR DIG ATT SIMMA!:devil:

Nu ska du bara vara tyst! Undertecknad har tidigare haft en lyckad karriär som simmare, och vunnit flertalet priser i ryggsim! :bow:
Problemet är att hästen min inte fattar att man inte kan simtävla i sådär små bassänger - o de ska dessutom vara tempererade, inte en kall rinnande å som i hofors, eller en pöl i skuggiga skogen som i botkyrka!

Nu ska du bara vara tyst! Undertecknad har tidigare haft en lyckad karriär som simmare, och vunnit flertalet priser i ryggsim! :bow:
Problemet är att hästen min inte fattar att man inte kan simtävla i sådär små bassänger - o de ska dessutom vara tempererade, inte en kall rinnande å som i hofors, eller en pöl i skuggiga skogen som i botkyrka!

Har du prövat Boxholms? Inte så djupt men ganska rent och frächt :angel: :D

Annars kan jag rekommendera Bad Segebergs vatten ifall vi ska gå internationellt i jakt på den perfekta bassängen :angel: gjorde ett plask (med pålle och allt :eek: ) där ifjol och jag måste säga att djupt var det iaf...

Boxholm?? Där har jag sett kräftor med rejäla klor:devil:
Vattentemperaturen bör anges redan i proppen.:idea:

kl
Jag har nästan bestämt mig för att anmäla till Örebro, nu är jag tävlingssugen!

kl*
Nu är det bara att duscha och packa in häst och dotter kvar

Både jag och hästen är duschade och jag packar in mamma och labrador kl 05.45 imorgon bitti och far till stallet :D

Beräknad avgång från stallbacken är 06.30 och starttiden var 10.06 om jag inte minns galet.

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Fille
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka