T

Tippan

Finns det någon med kontakter (Stockholm +/- 10 mil eller nått sånt) som skulle kunna dra ihop folk för att hålla i ett MH? Vi är ett gäng hundar som skulle vilja boka upp en hel dag, men jag vet inte riktigt hur jag ska börja...

Sv: Ordna MH?

Det är bara att ringa till en klubb och fråga om de är intresserade av att ordna ett MH åt Er.

Om det inte löser sig kan jag höra med vår RUS och se om vi har något ledigt datum.

Okej... Hon jag surrade med först sa att det bara var tvärtstopp och INGET att försöka med *blää* Men då gör jag det ändå... Testar själv alltså ;)

Ja, det kan vara lite klurigt. Många klubbar vill gärna att det är en typ rasförening eller liknade som vill ha MH anordnat. Att dra ihop ett gäng kompisar är kanske lite svårare att få någon att nappa. Men det är så himla roligt att se sin hund genomgå ett MH så jag tycker absolut att Ni ska försöka hitta någon som vill hjälpa Er.

Ni måste nästan få ihop 8 st hundar.

Lycka till!

Fungerar det inte så kan jag prata med klubben och se. Men man planerar ju MH så långt i förväg så det kan vara svårt. Vi måste ju "ansöka" om att vi ska ha MH nästan ett år i förväg. Själv är jag ju figg på MH och Korningar. Då blir man ombedd att svara på om man kan ställa upp ett år i förväg. Nackdelen med det är att man har ju absolut inget inplanerat ett år i förväg, så när de börjar rabbla datum sdå de vill att man figgar, så kan man ju inte säga nej. ;) :angel:

Nä det är knepigt... Genom rasförening kan jag gå om det behövs. Vi får ihop åtta hundar med råge! Antar att vi måste säga nej till flera... Jag ska ringa på måndag så får vi se :P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 793
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 584
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 975
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar