Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är jag. Tack!!
Men vad roligt!! Minns bara att du skrev i nån tidigare tråd här då vi funderade på ålder och barnafödande.
Njut!!! Hoppas att allt går bra för er!
(ni andra ursäkta att jag är OT)
Oj! Minns du just mig från andra trådar. *smickrad*
Tack för lyckönskningarna! Det är rätt tidigt (v6) så man får ha lite "is i magen" . Det känns jättespännande och obegripligt...
Slut på OT! Over and out
Nä ! Inte slut !
GRATTIS GRATTIS GRATTIS
Grattis!
Jag minns också dig, du har pratat mycket om barn, och velat ha också så klart Vad kul för dig!
Hurra för det!
Jag har allt undrat när och hur.
Du är verkligen värd att vara förälder.
Ni kommer att få det såååå roligt.
De fick barn men begränsade hennes ledighet så mycket som möjligt för att kunna bo kvar i sitt nyköpta hus.
(och lite sömnlöst också kanske, men det är smällar man får ta..)
Nej, i mina ögon är det golvet som är skamligt lågt och borde göras något åt, men som vanligt är det mycket som får mer först...
Tycker det är lite märkligt att det tjatas om taket i föräldraförsäkringen när det är de som tjänar över det som verkligen borde ha möjligheter att själva lägga undan för sin föräldraledighet. Lever de över sina marginaler så får de väl anpassa munnen efter matsäcken, precis som alla vi andra som tjänar mindre. Nej, i mina ögon är det golvet som är skamligt lågt och borde göras något åt, men som vanligt är det mycket som får mer först...
Ja varför skall golvet höjas? Inte Ung har påpekat en anledning - att det är mycket svår ekonomiskt att skaffa barn under pågående utbildning, vilket leder till att många tvingas vänta (vilket jag inte tror är fördelaktigt rent samhällsekonomiskt) - och jag kan komma på fler anledningar.
Föräldraförsäkringen är inte till för föräldrarnas bästa utan för barnens. Därför tycker jag bland annat att det är orimligt att barn "straffas" för att föräldrarna inte hunnit jobba 6 månader (eller ett år som är på förslag nu, vad jag vet).
Ja varför skall golvet höjas? Inte Ung har påpekat en anledning - att det är mycket svår ekonomiskt att skaffa barn under pågående utbildning, vilket leder till att många tvingas vänta (vilket jag inte tror är fördelaktigt rent samhällsekonomiskt) - och jag kan komma på fler anledningar.
Föräldraförsäkringen är inte till för föräldrarnas bästa utan för barnens. Därför tycker jag bland annat att det är orimligt att barn "straffas" för att föräldrarna inte hunnit jobba 6 månader (eller ett år som är på förslag nu, vad jag vet).
Jag säger som Miss Philodina. Med högt golv och lågt tak såär det inte längre en föräldraförsäkring. Då är det ett vårdnadsbidrag vi pratar om.
Hur många i tråden vill ha ett vårdnadsbidrag?