Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

Det är också irriterande när folk säger "så att säga" mellan varannan mening när de talar.

Eller "som man sär" (skånskt uttal på "säger"). Jag träffade en gång en man som sa det och/eller "lisom" (liksom) i varje mening. Oerhört irriterande.

Eller om man avslutar varje mening med "va"

Eller om man när man beskriver nåt allmänt inte använder ordet "man" (eller "en" som dyker upp allt mer) utan istället säger "du"

Det är också irriterande när folk säger "så att säga" mellan varannan mening när de talar.

En jag känner säger flera gånger i varje mening; "vad hetter dee".

"Jag var och red igår och vad hetter dee så var tränaren där vad hetter dee och hon frågade om vad hetter dee....." :o

*knapplån*
Jag stör mig på Dem.
Dem nya språkvanorna är att dem överallt skriver dem för att dem lärt sig att inte skriva dom. Dem har även lärt sig att de ska vara dem. :)

Senast ändrad:

*knapplån*
Jag stör mig på Dem.
Dem nya språkvanorna är att dem överallt skriver dem för att dem lärt sig att inte skriva dom. Dem har även lärt sig att de ska vara dem. :)

Haha, jag kan bara hålla med dig. Folk som anstränger sig på facebook för att skriva rätt, skriver fel istället.

KL
Jag börjar störa mig på damer och herrar inom idrotten. Det känns gammalt och mossigt.

Kl
Ja dem överallt är irriterande. Hjärnan hakar upp sig på det.

Ett annat ord som det kryper i mig av (utan att jag vet varför :p ) är uttrycket att hästar ska "pilla" med halm. Vaddå pilla? Det gör klåfingriga barn. Hästar pillar inte på halm, de äter den.

jag tål inte ordet "hen". Eller att folk inte kan använda de/dem korrekt. Eller när människor säger "han/hon" istället för "henne/honom", och eftersom jag bor i Dalarna så är "Jag pratade med han" vardagsmat. Sedan blir jag vansinnigt irriterad på uttryck som "jag gillar ditt tänk", eller: "han har ett helt annat tänk kring den här frågan" Vad är det för jäkla låtsasord?! Då kan man ju börja använda "Jag har ett säg" istället för "Jag har något att säga"

kl

Kopparjärn.

Det heter kopp-järn! KOPPjärn!!!! Inte kopparjärn!!! Vad är det för ny typ av legering?!

Ser fler och fler sadelannonser där folk skriver kopparjärn.

Nenej. Sponken är sprit. Att dricka sprit är att ta till sponken. Det har inget med sex att göra ;)

Jag vet att sponken är sprit. Är det ingen här som känner till seriefiguren Razor?

razor%20assar%20ulf%20lundkvist%20bryna%20nuppa%20fj%C3%A4ssa%20sponken.jpg

Snälla, snälla, säg att du säger det på tåget ibland?

"Vi står för tillfället still därför att vi saknar strömming."

:D

Skrattade högt. Kollegorna kollade konstigt på mig. Underbart :D! Ännu bättre om man råkar läsa:
"Vi står för tillfället sill därför att vi saknar strömming"

*KL*

Jag känner att jag måste spy hårbollar när jag ser ord som ska stavas med fs skrivna med ff.

Toffs, tjaffsa, klaffsa, luffsa, raffsa.

Uäpp, där kom hårbollen. :wtf:

Jag tror att det är en konspiration och att de som ligger bakom är samma som samlar på dessa:

TRO-229_S.jpg

Ja - och dubbel-j! Dojja, tjejjer, tröjja...

jällefall

Hittat det på föräldrar, får klåda på insidan. Förstår inte ens vad det betyder, men det spelar ingen roll.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka