Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

Jag har nog sett fler ...

Men varför, egentligen? Mens är ju inget skamligt. Sedan pratar man väl inte om det vid en bättre middag - men det gör man ju inte om andra kroppsfunktioner heller.

Jag tycker sex är något man gör och inte något man har, därför tycker jag det låter konstigt.

Då borde verbet sexa tilltala dig?:devil: Jag hade faktiskt inte hört det förrän jag såg det här i tråden.

Sexa för mig är en sittning eller fest typ.

Verbet sexa var en buketrend för några år sedan - men har som väl är till stor del fallit i glömska.

Det har nog med min uppväxt att göra, och med hela min syn på manligt och kvinnligt. Känns som om den här tråden skulle kunna spåra iväg hur som helst just nu :p

Nej, det är som väl är inget man måste prata om och om en nära kompis tar upp det, försöker jag bara snyggt byta samtalsämne.

Jag har nog sett fler ...

Men varför, egentligen? Mens är ju inget skamligt. Sedan pratar man väl inte om det vid en bättre middag - men det gör man ju inte om andra kroppsfunktioner heller.

Kan det vara någon sorts kvarleva från den tiden då menstruerande kvinnor avskiljdes från resten av familjen eller byn för att de ansågs orena eller hur det nu var?

Kommer för övrigt att tänka på Mr Garrison i South Park som vid något tillfälle säger "I don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die". :D

Så är det helt klart! Mens är av tradition orent och skamligt. Även jag, som är född på åttiotalet, är uppfostrad att inte tala om mens. Något jag försöker träna bort.:D

Usch. Alla fåniga ord för sex alltså. Mysa, ligga, sexa... Varför kan man inte bara säga sex?
Sex funkar men jag uttrycker det hellre i verbform, det är ju en aktivitet, någonting man gör. Så jag säger oftast knulla. Tycker att det fungerar fint till vardags även om många kanske upplever det som grovt. Men så gillar jag kuk och fitta också.

Alltså mens, det har aldrig ens slagit mig att jag skulle kalla det någonting annat än mens. Skulle vara menstruation då, i något uppkört, stelt och naturvetenskapligt sammanhang.

Pippa går bra.

På finska använder jag nog motsvarigheten till knulla, tror jag. Om jag diskuterar det i andra sammanhang (med kollegor eller familj så är det nog ordet sex som gäller).

KL

Tur att den här tråden fanns kvar nu när jag äntligen kom på ett uttryck jag inte tål!

Jag ryser och tvår mina händer när jag hör engelskans "I surrender" i en låttext:wtf:
Så uttjatat och klyschigt och äckligt så jag vet inte vad!
Hörde just dessa ord som även var titeln på låten med Laura Pausini:yuck:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka