Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ordet har jag aldrig hört! Hygge?
Hoppsan - eftersom min dator inte visar nya inlägg på Buke om jag inte klickar Uppdateraknappen då och då, såg jag inte förklaringen som kom lite senare!
Ändalykt är vackert också. Visserligen endast tre stavelser, men ändock användbart och ett bra bidrag till den lilles ordförråd.
KL.
Jag är så hemsk och svenneaktig att jag tillochmed infört ordet fredagsmys i min danska sambos vokabulär .
Ändalykt är vackert också. Visserligen endast tre stavelser, men ändock användbart och ett bra bidrag till den lilles ordförråd.
Röv. Snabbt och enkelt även för de minsta.
Mitt ex bror är faktiskt forskare i hygge .
https://heinz.sdu.dk:8443/ws/files/38094393/Linnet Phd dissertation.pdf
Löv då.
Flytta till Skåne. Här säger man gump om den där sitt-kroppsdelen. Inga 'r' och dessutom bara en stavelse. Föredömligt.
Sen finns det ord som jag bara tycker är botten: f-ck t.ex. (ska jag skriva ut hela, kanske...?)
Det används mer och mer även i svenskan, även om det ju är i engelskan somliga använder ordet en eller ett par gånger i varje mening Men min brittiske man reagerar ofta på hur svenskar gärna använder f-ordet lite hur som helst och stör sig lite på det (fastän han är allt annat än pryd och ordningssam).
Motherf-cker ska vi bara inte tala om.