Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

*kl*

Kommit på ett ord som jag egentligen inte ens trodde var ett riktigt ord utan nåt som nån rökt på hittat på. "Flummig". Usch.

Ändalykt är vackert också. Visserligen endast tre stavelser, men ändock användbart och ett bra bidrag till den lilles ordförråd. ;)

Det ordet har jag aldrig hört! Hygge?

Hoppsan - eftersom min dator inte visar nya inlägg på Buke om jag inte klickar Uppdateraknappen då och då, såg jag inte förklaringen som kom lite senare!

Senast ändrad:

Sen finns det ord som jag bara tycker är botten: f-ck t.ex. (ska jag skriva ut hela, kanske...?)

Det används mer och mer även i svenskan, även om det ju är i engelskan somliga använder ordet en eller ett par gånger i varje mening :yuck: Men min brittiske man reagerar ofta på hur svenskar gärna använder f-ordet lite hur som helst och stör sig lite på det (fastän han är allt annat än pryd och ordningssam).

Motherf-cker ska vi bara inte tala om.

Varför denna McDonaldsmentalitet? Försök vara lite kultiverad en stund; tänk på den uppväxande generationens framtid. Vi måste alla hjälpas åt att driva utvecklingen i rätt riktning. Slow food, long words etc. :D

KL.
Jag är så hemsk och svenneaktig att jag tillochmed infört ordet fredagsmys i min danska sambos vokabulär :devil:.

Haha vad roligt, det har jag också! Min sambo älskar myskonceptet :D Det fick honom till och med att lära sig de övriga veckodagarna på svenska, så snart kommer han antagligen hemhoppandes och tjuter mondaaagsmyyyys :D

Haha, jag var tillsammans med hans lillebror i över tre år (och är bästa vänner fortfarande) :D

Haha så himla kul :D Jag har bara träffat hans bror en gång, på Jeppe och Annas bröllop så det var ju några år sen nu :p

Kl

Jag har läst "onna" som förkortning av onanera flera gånger här på buke. Så galet fult.

Flytta till Skåne. Här säger man gump om den där sitt-kroppsdelen. Inga 'r' och dessutom bara en stavelse. Föredömligt.

Sen finns det ord som jag bara tycker är botten: f-ck t.ex. (ska jag skriva ut hela, kanske...?)

Det används mer och mer även i svenskan, även om det ju är i engelskan somliga använder ordet en eller ett par gånger i varje mening :yuck: Men min brittiske man reagerar ofta på hur svenskar gärna använder f-ordet lite hur som helst och stör sig lite på det (fastän han är allt annat än pryd och ordningssam).

Motherf-cker ska vi bara inte tala om.

Min brittiska pappa använde fick så ofta att det var ett av min brors första ord...:nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka