Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

Googleträffarna är så få att jag funderade på om jällefall kunde vara nån förrymd autocorrect men en av träffarna var så tidig som 2006 ...

En annan träff var härifrån Buke men hon som skrev är tyvärr inte med i den här tråden så man kan inte fråga. En sökning på buke visar att samma person använt ordet 19 gånger:(

Senast ändrad:

Så tänkte jag också. Kanske det är så i alla fall. T9 har ju funnits med länge.

Hoppas.:p

Jag har varit vansinnigt sugen på att berätta för personen att det inte stavas så, men jag försöker förtrycka den där besserwisser-sidan av mig själv. Åtminstone tygla den lite.

KL

Nu är det här inte ett särskilt ord men det kvalar ändå in, fast så får man väl inte säga längre i det här landet.

ajaj, där är jag skyldig ibland... det är så svårt att säga insexnyckel (låter för övrigt som ett gammeldags ord för våldtäktsdrog)... Det känns mycket naturligare med insektsnyckeln... Men jag är medveten om mina brister, så då är det ok eller :D? Jag kan ju alltid skylla på att jag menade en insekts-nyckel, att jag ville identifiera insekter :P!

Thé (för den varma drycken man kan dricka).

Dels för att det är en felstavning, men även för att de som använder sig av stavningen thé för te ofta är samma personer som lägger upp bilder på sin kopp framför TVn/vid en bok/bla bla och skriver någon obetydlig status (1 av 3 statusar den dagen) om hur mysigt och härliga deras liv är ("Riktigt skräpväder hela dagen, då är det bara att mysa ner sig i soffan med en god bok och en kopp thé"). Tedrickande kanske blir ännu bättre om man stavar te thé istället? Den senaste veckans dåliga väder har explosionsartat ökat tedrickandet och "intresseklubben antecknar"-statusar på FB, kan vara därför jag är bitter ;)

Tack, jag hade inte förstått betydelsen. Jag tänkte att det kanske var dialektalt, men jag har aldrig vare sig hört eller sett det förrän i tråden på förälder.

Jag har fått svar nu! Och det var att antingen är det "slarvig användning av språket" eller att hon hittar på ord som hon själv tycker passar.

Det konstiga är bara att jag får träff på en annan person som också skriver det där - en till synes mycket ung person som använder det på sin blogg.

Och jag förstår bara inte hur de kan få till det på det viset. I alla fall uttalas ju inte jällefall ens på det mest infantila barnspråk:crazy:. Och jag fattar inte hur man kan begära att bli tagen på allvar när man skriver så.

mandalaki, varför gör du inget mellanslag mellan ord och smiley?

Or;)ka

Edit. Backade i tråden och ser att jag tydligen aldrig gör det. Har inte funderat på det förrän du frågade.

Är jag slut som människa nu?

:(

:(

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka