Ord ni inte står ut med?

Sv: Ord ni inte står ut med?

Tuttar gillar jag inte, i mina ögon heter det bröst.
Tuttar är ok för mig men inte pattar. Låter betydligt råare, om det inte som i Linnés norrländska resa skrivs att "finnpigor hava stora pattar". Linné är förlåten men där går gränsen.

Ett uttryck som är jättevanligt bland yngre, och som aldrig användes så "förr", är - "enligt mig". Jag skulle aldrig någonsin använda det själv, det låter så fult i mina öron utan att jag riktigt kan ta på varför.

Enligt Bibeln, enligt statsministern, enligt min kompis, enligt Buke - helt okej. Men enligt mig - låter helfel. "Tycker jag" heter det.

Har på senare tid läst väldigt mycket snubben och snubbigt i trådar här, och jag står helt enkelt inte ut med de orden! :wtf:
Mina ord! :love: :D

Just snubbigt är så bra tycker jag, bästa beskrivningen liksom :D

:laugh::laugh:

Andra extremen är ju "min gubbe" och det är tamejfasen inte bättre:yuck:

Vad ska man säga då?

Jag har svårt för det här med ord faktiskt. Jag kan säga maken, men det känns jättekonstigt, för han är ju inte min make även om han är det? Så då blir det gubbe. Det verkar mer neutralt :D

Vad ska man säga då?

Jag har svårt för det här med ord faktiskt. Jag kan säga maken, men det känns jättekonstigt, för han är ju inte min make även om han är det? Så då blir det gubbe. Det verkar mer neutralt :D

Gubbe låter både ålderdomligt och bonnigt för mig. Maken, min man, min partner, min fästman, min sambo, min livskamrat - allt funkar, kanske i lite olika sammanhang. Men gubbe - aldrig:crazy:

1. Shit påmfritt. Ordlek på Åsa-Nisse-nivå och om det verkligen används för att uttrycka något som är illa eller värt att bekymra sig om så faller det bara platt. Används av yngre eller de som önskar de vore yngre.

2. Kontext. Ordet som överanvänds till leda av nyblivna studenter som börjar få smak för det akademiska livet. De tror väl att det ska ursäkta all tidigare användning av nr 1.

3. Livspussel. Ordet som den övre medelklassen kan använda och få bekräftande blickar av omgivningen. De vägrar inse att det är de själva som skapar sitt j***a "pussel" och att det inte är ett dugg imponerande att offra hälsa och mående för allt som syns utåt.

4. Räkfrossa. Ordet som används för att locka folk att äta ohämmat med räkor av taskig kvalitet låter mest som om det vore en virussjukdom från asien. Ger mig tankar om feber och kräkningar.

"Shit påmfritt så mycket jag åt på räkfrossan igår" :wtf:

Word på den.:bow:

Konstiga ord du lär ut, men brunka var tydligen ett rart ord, hittade den här bilden somillustrerar brunkande
images

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka