Sv: Ord ni inte står ut med?
Usling är väl typ nubbe eller shot?
Usling är väl typ nubbe eller shot?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med dig i allt, förutom "kontext". Det är väldigt användbart och ligger bra i munnen. Däremot "diskurs" är ett sådant där universitetsuttryck som jag tycker låter konstlat.
2. Kontext. Ordet som överanvänds till leda av nyblivna studenter som börjar få smak för det akademiska livet.
Jag jobbade i somras med en yngling i din ålder som sa "käringa" om sin partner. Där höll jag på att få spader. Han nämnde det några ggr så jag lovade mig själv att nästa gång så protesterar jag men det blev aldrig någon mer gång."Hej gumman, hur mår du idag?"
Överanvändning är jobbigt av nästan alla ord och inte minst av trendiga uttryck. Som corporate bullshit eller typiska nätuttryck.
Själv ska jag just sätta mig i eller hur-karantän. Det har jag använt alldeles för mycket ett tag.
Jag jobbade i somras med en yngling i din ålder som sa "käringa" om sin partner. Där höll jag på att få spader. Han nämnde det några ggr så jag lovade mig själv att nästa gång så protesterar jag men det blev aldrig någon mer gång.
Vad betyder detta? Och hur uttalar man det, säger man varje bokstav?