Optimalt par?

Natasja

Trådstartare
Om ni fick välja två nu levande individer som föräldrar till erat nästa föl, vilka skulle ni välja då och varför skulle ni kombinera just de två?
Utan att titta på hur stamtavlan ser ut skulle jag spontant kunna tänka mig Varenne - Mara Bourbon! Två fantastiska tävlingshästar, men det betyder ju inte att de blir lika bra i aveln förstås, men de har ju egna stamtavlor som duger långt!

Sv: Optimalt par?

Utan att veta så tycker jag att Varenne är stamlös på moderssidan och jag tror inte ett dugg på honom i aveln, maran vet jag heller inte.

Viking Kronos o Skogsbotösen skulle jag vilja ha en långbent hingstunge efter :D

Ja, jag kanske får äta upp det :D
Men jag tror ändå inte på honom...absolut inte för det priset heller.

Viking Kronos o Skogsbotösen skulle jag vilja ha en långbent hingstunge efter :D

var det inte levande hästar :angel:? enligt travsport så är skogsbotösen iaf död ;) fast jag förstår dig, en sån skulle jag oxå vilja ha :love:

Jag skulle välja Going Kronos på Snazzy millie, jag har inte kollat om det funkar stammässigt men jag blev djupt impad på Snazzy i fjorårets elitlopp, och Going skulle vara ett kul val..:bow:

Tja Andover Hall ville vi haft på vår märr , men där gick det inte att komma till. Vi var alldeles för sent ute.
Men det är ju verkeligen en fin hingst...

Hrm en fråga: varför Pearl Queen, hon hade ju inte mycket att komma med på moderns sida.
Eller är hon din egen kanske?

:rofl: man kan ju önska.. nej, då hade jag inte vart här iaf ;) jag bara tog den första jag kom att tänka på :)

:rofl:

Ut med språket nu misscocacola..käkar du sniglar till middag efter att ha en sådan kanon "i stallet"?:angel:

Och när plockar du hem denna pärla till gården?;)

Mamman är efter Qlorest du Vivier som är Guldstammad ( Florestan /Ua Uka)

Detta vet jag för att min franskmärr efter Qlorest skall betäckas med Carpe Diem med tanke på att det bli ung lika som Pearl Queen :D ( enl den nya ägaren)

oj, nu kom ni på mig :cool: jag tänkte att hon skulle få ta och springa in några miljoner till så skeppas hon hem sen ;) jag kan ju ta och plocka hem jag de bellouet också då medans jag ändå håller på eftersom han också är min ;) :rofl:

Utan att veta så tycker jag att Varenne är stamlös på moderssidan och jag tror inte ett dugg på honom i aveln, maran vet jag heller inte.

Jag tycker inte Varenne är helt stamlös på mödernet, dock är jag inte säker på att han kommer att bli en lika fantastisk avelshingst som han var tävlingshäst.

Maran har ett mycket starkt möderne. :d

Franska stammar är hopplösa att utvärdera verkar det som ( iallafall för en vanlig svensk i sverige)

Mamma till "min" fransyska hade banrek på V, sprang in nästan 800 000 på mitten av 80 talet, finns INGENSTANS att få den infon vad jag vet iallafall....:mad:
( kan ju vara bra i försäljningssyfte)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 526
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar