Öppningstråden - adventskalender 2022

Lite dålig uppdatering från min sida senaste dagarna.

Rituals har innehållet schampo, balsam, hårmask, duschgel för män och idag handkräm! Kommer ge bort allt utom handkrämen.

Kahls har varit olika mörkrostblandningar som alla varit goda, men jag föredrar lite mer mellanrostat.
 
3719DBBE-EBF1-41DC-9DA6-63833F32457F.jpeg


Glossybox - Ögonbrynspenna, tror faktiskt den funkar för mig.
Yves Rocher - Schampoo.
Tvålbutiken - Har glömt öppna, och nu sitter jag för bekvämt för att palla :p
Tebutiken - Rooibos med citrusskal, solrosblomma, citrongräs, citronarom, gräddarom, naturlig citrusarom och yoghurtarom.
Beauty Pro - Ansiktsmask, som jag antar kan dofta rosor :p
Les Confitures a l'Ancienne - Apelsinmarmelad.
MrCake - Kola med choklad och havssalt. Finns inte med på bild pga åt upp den i morse :D
Åre chokladfabrik - God pralin med ljus fyllning
Monty Bojangles (vegan) - Cocoa nib nights, tror samma smak som igår? Har inte testat än.
Monty Bojangles (pralin) - ”Creamy coffe” står det på innehållet. Har inte smakat.
Gränna polkagris - Har missat bild på denna med, men tror det var bär och lakrits.
Malmö chokladfabrik - God choklad med okänd smak.
Pralinhuset - Tror hallonkräm. God i alla fall.
 
Bodyshop - handkräm i Almond Milk. Har en Body yoghurt i den serien ståendes på mitt kontor och min kollega älskar den så handkrämen lär försvinna fort om jag tar med den också 😅

L'occitane - handkräm i cherry blossom-serien. Ironiskt nog fick vi den här i Glossybox kalender för någon vecka sedan 😂

Lyko - sun lotion, bara 15 SPF men okej, jag undviker gärna solen överlag så det kanske räcker ändå. Och nej, jag är inte vampyr 😂

Lancôme - en liten burk ögonkräm. Jag föredrar verkligen små storlekar på ögonkräm eftersom det ofta bara är 6 månaders hållbarhet (enligt tillverkarna), jag hinner liksom inte göra slut på det annars.

Jo Malone - doftljus i Lime Basil & Mandarin. Måste testa idag 🤩

Cult Beauty - serum från Dr Dennis Gross

Glossybox - sheet mask från AHC

Pappas Tekalender - te med aloe vera & ginseng. Innehåller lakrits, fänkål, yerba maté (?), kanel, papaya och röda vinbärsblad. Luktar jättegott!

IMG_20221221_083446_edit_3138628011973147.jpg
 
Nån slags nattkräm i egengjorda, garanterat ett varuprov men lika glad är jag för det. :)

MM var det en mascara (kommer inte behöva köpa mascara på flera år) och LH hade en multiprodukt med guldglitter. :love: Så jag avvaktar att köpa paletten tills jag ser hur mycket jag använder den här. Sugen på att sminka mig på nyår fast jag bara ska vara i stallet.

694D3320-872F-4BAE-B20F-0C1F00B5837A.jpeg
 
Visa bifogad fil 108458

Glossybox - Ögonbrynspenna, tror faktiskt den funkar för mig.
Yves Rocher - Schampoo.
Tvålbutiken - Har glömt öppna, och nu sitter jag för bekvämt för att palla :p
Tebutiken - Rooibos med citrusskal, solrosblomma, citrongräs, citronarom, gräddarom, naturlig citrusarom och yoghurtarom.
Beauty Pro - Ansiktsmask, som jag antar kan dofta rosor :p
Les Confitures a l'Ancienne - Apelsinmarmelad.
MrCake - Kola med choklad och havssalt. Finns inte med på bild pga åt upp den i morse :D
Åre chokladfabrik - God pralin med ljus fyllning
Monty Bojangles (vegan) - Cocoa nib nights, tror samma smak som igår? Har inte testat än.
Monty Bojangles (pralin) - ”Creamy coffe” står det på innehållet. Har inte smakat.
Gränna polkagris - Har missat bild på denna med, men tror det var bär och lakrits.
Malmö chokladfabrik - God choklad med okänd smak.
Pralinhuset - Tror hallonkräm. God i alla fall.
Vilken chokladkalender är du mest nöjd med? 🍫
 
Jag blir mer och mer sugen på att fixa en egen till nästa år, inspirerad av dig @Habina 😊 (som komplement till minst eller två köpta såklart). Jag skulle nog kunna lägga undan några saker från i år, och förmodligen klicka hem nåt lagom nödvändigt på rea efter jul. Jag har några tomma kalendrar att fylla också så det skulle nog bli lite kul.

Men något jag hellre använder någon av mina gamla kalendrar till är att fylla den med roliga smågrejer till min bästa kompis barn, men det får nog vänta några år till så att barnet är tillräckligt gammalt att uppskatta det (och uppskatta mig mer som snälla Tant Entourage 😅).
 
Jag blir mer och mer sugen på att fixa en egen till nästa år, inspirerad av dig @Habina 😊 (som komplement till minst eller två köpta såklart). Jag skulle nog kunna lägga undan några saker från i år, och förmodligen klicka hem nåt lagom nödvändigt på rea efter jul. Jag har några tomma kalendrar att fylla också så det skulle nog bli lite kul.

Men något jag hellre använder någon av mina gamla kalendrar till är att fylla den med roliga smågrejer till min bästa kompis barn, men det får nog vänta några år till så att barnet är tillräckligt gammalt att uppskatta det (och uppskatta mig mer som snälla Tant Entourage 😅).

Jag kommer slänga min body shop-kalender från 2021 och spara Glossybox istället, den är både snygg och praktisk. :) Så det blir en egengjorda även nästa år.

På temat kan jag avslöja att en kompis nyss nämnde att hon var med mig när jag köpte teerna och tydligen är det ett åttapack med mest sålda teer hos nån teaffär, därav en massa svart te.

Till nästa år ska jag planera lite bättre och köpa småförpackningar med grönt eller rött te enbart. Får börja i september så glömmer jag det utan problem till december. :D
 
Jag kommer slänga min body shop-kalender från 2021 och spara Glossybox istället, den är både snygg och praktisk. :) Så det blir en egengjorda även nästa år.

På temat kan jag avslöja att en kompis nyss nämnde att hon var med mig när jag köpte teerna och tydligen är det ett åttapack med mest sålda teer hos nån teaffär, därav en massa svart te.

Till nästa år ska jag planera lite bättre och köpa småförpackningar med grönt eller rött te enbart. Får börja i september så glömmer jag det utan problem till december. :D
Jag kommer att spara Mr Cake-kalendern och ha annat i nästa år.
 
Visa bifogad fil 108458

Glossybox - Ögonbrynspenna, tror faktiskt den funkar för mig.
Yves Rocher - Schampoo.
Tvålbutiken - Har glömt öppna, och nu sitter jag för bekvämt för att palla :p
Tebutiken - Rooibos med citrusskal, solrosblomma, citrongräs, citronarom, gräddarom, naturlig citrusarom och yoghurtarom.
Beauty Pro - Ansiktsmask, som jag antar kan dofta rosor :p
Les Confitures a l'Ancienne - Apelsinmarmelad.
MrCake - Kola med choklad och havssalt. Finns inte med på bild pga åt upp den i morse :D
Åre chokladfabrik - God pralin med ljus fyllning
Monty Bojangles (vegan) - Cocoa nib nights, tror samma smak som igår? Har inte testat än.
Monty Bojangles (pralin) - ”Creamy coffe” står det på innehållet. Har inte smakat.
Gränna polkagris - Har missat bild på denna med, men tror det var bär och lakrits.
Malmö chokladfabrik - God choklad med okänd smak.
Pralinhuset - Tror hallonkräm. God i alla fall.
Oj, har du köpt så många kalendrar? 🎅🏻😱
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp