Öppningstråden - adventskalender 2022

IMG_20221220_062757.jpg

Nu borde det väl vara slut på de dåliga luckorna i Nivea 🤣
Resten är som synes Rituals 2d, invisibobble, Meds och Apoliva.
 
Dagens:

Cult Beauty - highlighterserum från Glow Recipe. Drömmigt fin flaska!

Lyko - Body butter med doft av Sweet Iris

Glossybox - ögonbrynspenna från OnColour. Alldeles för ljus för mig 😅

Lancôme - makeup remover i liten flaska

Bodyshop - liten burk med ansiktsmasken i british rose-serien

L'occitane - parfym, Néroli & Orchidée. Doftar ljuvligt! 😍

Jo Malone - Jasmine Sambac & Marigold 😍 Doftar ironiskt nog ganska likt parfymen från L'occitane 😂 det här är den sista lilla parfymen i kalendern, de sista luckorna är större.

Pappas Tekalender - te med kvitten 😍 luktar så gott!

IMG_20221220_080015_edit_3103281279491563.jpg
 
Alla miniparfymer från Jo Malone 😍

De svarta flaskorna är Cologne Intense medan de genomskinliga är bara Cologne.

Av tretton stycken är det bara en doft jag är osäker på om jag kan använda (Red Roses, den känns extremt tantig!) och en som jag tycker känns alldeles för manlig för min del (Oud & Bergamot).

Resten doftar underbart så jag tycker att kalendern levererar riktigt bra! Det andra jag fått hittills (bodylotion, bodywash, doftljus) är också helt i min smak!

IMG_20221220_082919_edit_3104341279561713.jpg
 
Det är Wolf Moon Silver by Lyko
Tack! Såg ut att kunna vara fint! Känner mig svårt sugen på något skimrande lack inför jul, men dessvärre har jag inte varit förutseende nog att skaffa i god tid, och nu är jag såklart sjuk med förmaningen om att jag är smittsam i minst 14 dagar, såååå. Får nöja mig med att flukta lite på avstånd, exempelvis i den här tråden.
 
Dagens

Glossybox - ögonbrynspenna från OnColour, tror den kan passa mig 👌
Lakritsfabriken - Salty Licourice Toffee
Pukka - Elegant Earl Grey
Visa bifogad fil 108407

Nu slog det mig att jag inte ens kollade färgen på pennan. :o Bara la den i högen från glossybox. Har fått mörkare ögonbryn sen jag började med astmamedicin (!) så det kan hända att jag faktiskt kan ha pennan.
 
Jag lider ju brist på karaktär när det gäller tålamod. Jag har således öppnat alla luckor i Molton Brown, Rituals 2D, och mina sömnadsrelaterade kalendrar 😂🙈
19: Okra färgat tyg från paapii ca 1,2 m, och någon typ av tråd. 🤷🏼‍♀️
20: en sprättare och en reflex 😑
21: matchande mudd till tyget i lucka 19. Nån typ av hake med ring, kändes klena så håller nog inte för en väska 😑
22: servetter 🤷🏼‍♀️ tvättrådslappar att sy in.
23: ca 1,4 m tyg också från paapii (ca 230 kr/m kostar paapii tygerna). Tygmärke 🤷🏼‍♀️
24: en skriv/ritbok typ mindre än en halv centimeter tjock 👎 en fin sax för att klippa trådar med.

Är jag nöjd med dessa två? Nej inte alls faktiskt. Den med tillbehör hade jag inga större förväntningar på då den kostade typ 300 kr. Men den med tyger är jag riktigt besviken på.
IMG_20221220_150542.jpg
 
I delikatesskalendern var det kryddor till "mulled wine". Får försöka lista ut vilken typ av rödvin som passar och hoppas det finns i småflaskor.

I tekalendern var det "nilgiri thaisola". Ok, men hade en lite konstig bismak.

Ingen vinst på triss.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp