Öppningstråden - adventskalender 2022

Gårdagens och dagens:
LF: serum och gua sha
Glasskalender: brynt smörglass, god men smakade mest som en fyllig vanilj, inte smör. Drottningglass, god med mycket smak, men lika som hallonglassen hade den här också fröbitar vilket jag inte var så förtjust i.
20221221_200242.jpg
 
Oj, har du köpt så många kalendrar? 🎅🏻😱
Såklart! :D

83679063-4DC2-48B2-B123-C36E8A267ABF.jpeg


Glossybox - Sheet mask.
Yves Rocher - Hudkräm för känslig hud.
Tvålbutiken - Med doft av barrskog typ. Tycker inte den doftar det, men okej.
Tebutiken - Rooibos med choklad och vaniljsmak.
Les Confitures a l'Ancienne - Marmelad av mirabelleplommon.
MrCake - Pepparkakstryffel? Gillar’t oavsett.
Åre chokladfabrik - Lakrits :wtf:
Monty Bojangles (vegan) - Caramel Haze. Förra MB tryffelkalendern (den jag rev i sönder) hade rätt liten variation på smaker, så misstänker att det kanske inte blir så mycket variation i denna heller.
Monty Bojangles (pralin) - Karamelltryffel. Gott!
Malmö chokladfabrik - Vit choklad och nåt. God!
Pralinhuset - Syrlig körsbär, men gott.

Polkagriskalendern har jag slitit upp och itu, för den var både stor och rätt kass att öppna. Det var dessutom rätt lite variation på smaker kalendern igenom, och inget direkt nytt på de sista luckorna.
 
Lancôme - bodylotion i La vie est belle. Jag gillar parfymen men har varit dålig på att använda den. Kanske blir ändring nu då 😅

Cult Beauty - något sorts skydd mot föroreningar från Dr Levy

L'occitane - ett gulligt litet serum

Jo Malone - en till liten parfym! 😂 Jag blev lurad, jag trodde att alla redan hade kommit. Alla andra parfymer kom i kalenderns minsta lådor och i de större fanns det doftljus och liknande men i dagens stora låda låg den här.
Doften är Wood Sage & Sea Salt. Tidigare fick jag en bodylotion i samma doft som är helt ljuvlig så jag tror att det kan vara en trevlig kombo 😍

Lyko - ansiktsolja

Glossybox - någon sorts multiprodukt från dr Botanicals. Ska funka som både fuktkräm/reparerande mask för torra ställen/cleanser med mera.

Bodyshop - en sheetmask i Edelweiss-serien

Pappas Tekalender - Rooiboste med exotiska frukter. Har redan fått det här tidigare i kalendern men okej, jag tyckte att det var gott så jag är inte bitter 😂

IMG_20221222_082149.jpg
 
Lancôme - bodylotion i La vie est belle. Jag gillar parfymen men har varit dålig på att använda den. Kanske blir ändring nu då 😅

Cult Beauty - något sorts skydd mot föroreningar från Dr Levy

L'occitane - ett gulligt litet serum

Jo Malone - en till liten parfym! 😂 Jag blev lurad, jag trodde att alla redan hade kommit. Alla andra parfymer kom i kalenderns minsta lådor och i de större fanns det doftljus och liknande men i dagens stora låda låg den här.
Doften är Wood Sage & Sea Salt. Tidigare fick jag en bodylotion i samma doft som är helt ljuvlig så jag tror att det kan vara en trevlig kombo 😍

Lyko - ansiktsolja

Glossybox - någon sorts multiprodukt från dr Botanicals. Ska funka som både fuktkräm/reparerande mask för torra ställen/cleanser med mera.

Bodyshop - en sheetmask i Edelweiss-serien

Pappas Tekalender - Rooiboste med exotiska frukter. Har redan fått det här tidigare i kalendern men okej, jag tyckte att det var gott så jag är inte bitter 😂

Visa bifogad fil 108581
Testade bara att smacka på lite av produkten som var i Cult Beauty, Pollution Shield från Dr. Levy som jag spontant tänkte var onödig. Något att Applicera efter SPF liksom? Jobbigt. Men tror den kommer funka skitbra under smink, nästan som en primer.

Med det sagt är min hy verkligen skit nu, sårig av allt snorande och livlös rent allmänt, torra fläckar.... etc. Lär dröja innan jag kan ge någon rättvis recension :(
 
20221222_104907.JPG


Jag ångrar både Mr Cake och Lyko Me-Phoria.

Mr Cake för att jag plötsligt helt saknar godissug och inte har smakat en enda av bitarna. Kommer att bjuda familjen på allt på julafton och hoppas att det går åt då.

Me-Phoria för att jag måste ha kollat slarvigt på Margareta Grääs öppning eller blandat ihop kalendrarna, för det är inte många av sakerna som jag har användning för.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp