T
tussa
Jag vill låta mina hästar gå på lösdrift så stor del av året som möjligt, men har ingen möjlighet att bygga en ny ligghall. Funderar därför på att sätta in dörrar direkt ut till hagen från boxarna, och sedan sätta upp ett tak med vindskydd åt ena hållet på väggen utanför. På så sätt kunde man låta hästarna gå in och ut som de ville (d.v.s. sätta upp dörrarna) under större delen av året och ändå ha dem inne i boxarna (stängda dörrar) som vanligt under den kallaste vintern.
Vi har ändå kallstall, så temperaturen borde inte spela någon roll om boxarna är öppna eller ej. Frågan är om det blir dragigt? Eller om det finns andra nackdelar med en sådan lösning?
Finns det någon som har provat att göra något liknande? Vad ska jag tänka på? Verkar det som en bra idé?
Snälla hjälp mig!
Vi har ändå kallstall, så temperaturen borde inte spela någon roll om boxarna är öppna eller ej. Frågan är om det blir dragigt? Eller om det finns andra nackdelar med en sådan lösning?
Finns det någon som har provat att göra något liknande? Vad ska jag tänka på? Verkar det som en bra idé?
Snälla hjälp mig!