Öppet köp i köpekontrakt?

J

jessicaaa

Vet någon hur man formulerar det, och vart i kontraktet man skriver in det villkoret?

Beror kanske lite på vad man säljer/köper...

Ett förslag
"Öppet köp gäller fr o m 2004-06-01 och med sista dag för retur 2004-07-01. Varan ska återlämnas i samma skick som den utlämnades. Köparen ansvarar för varan såsom sin egen under perioden då öppet köp gäller. Köparen bekostar själv eventuell frakt åter till säljaren.

Är det en häst det gäller kan det vara bra att skriva in att det åligger köparen att hålla hästen försäkrad...

Japp, det gäller en häst. Tack så mycket, det där lät jättebra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: warg
·
Hemmet Jag är på väg att flytta in i en lägenhet på markplan. Jag var där och fixade lite igår och märkte att det blir varmt när solen ligger...
2
Svar
25
· Visningar
1 316
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 536
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar