Sv: Öppet förhållande?
Tvåsamhet iform av äktenskap är inte en så gammal tradition trots allt. Det är egentligen bara de senaste 200 åren (knappt!) som det varit viktigt bland vanligt folk. Kungahus etc har haft det jobbigare då äktenskapet egentligen bara hade ett syfte och det var att garantera ägandet och arvet.
Kärlek är ännu nyare. För inte så länge sedan så hade vi arrangerade äktenskap även här.
Fast det tänker jag att man aldrig kan få, av någon människa, därför har man fler än en person i sitt liv. Alltså, olika personer finns i ens liv av olika anledningar och tillfredsställer olika behov hos en. Jag hoppas verkligen att min pojkvän inte anser att jag ska tillfredsställa ALLA hans behov, för det kan jag inte. Sedan lever vi ju i en kultur där sex är en grej vi har "bestämt" ska vara mellan två personer, men det är ju just kulturellt betingat och det finns ju ingenting som säger att det måste vara så (förutsatt att alla parter är nöjda med den andra lösningen).
Tvåsamhet iform av äktenskap är inte en så gammal tradition trots allt. Det är egentligen bara de senaste 200 åren (knappt!) som det varit viktigt bland vanligt folk. Kungahus etc har haft det jobbigare då äktenskapet egentligen bara hade ett syfte och det var att garantera ägandet och arvet.
Kärlek är ännu nyare. För inte så länge sedan så hade vi arrangerade äktenskap även här.