Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan ju även vara fråga för att partnern ska få önska, det framgår ju trots allt inte om det är något som sker hela tiden, om man nu ska tolka det seriöst.

Men det kanske bara är jag som inte ser det som något fel eller brist på initiativtagande om man frågar vad ens partner/någon annan i familjen önskar att äta till middag någon dag innan man handlar.

Nä, jag fattar inte heller vad som är konstigt eller offer-koftigt med att fråga vad den man bor med vill ha handlat om man nu ska iväg och handla.

Det kan ju även vara fråga för att partnern ska få önska, det framgår ju trots allt inte om det är något som sker hela tiden, om man nu ska tolka det seriöst.

Men det kanske bara är jag som inte ser det som något fel eller brist på initiativtagande om man frågar vad ens partner/någon annan i familjen önskar att äta till middag någon dag innan man handlar.
Ja vi har ingen aning. TS kanske bara är omtänksam. Jag uppfattade det som att TS är "för omtänksam"

TS frågar vad partnern vill ha för frukost,
om TS ska handla ngt annat till kylskåpet,
vad TS vill ha för middag,
vad TS vill göra på lördag kväll
vad partnern vill att TS ska köpa för present.

Man är ju olika och tolkar det olika. Jag skrev bara hur jag uppfattar det.
Jag skulle inte gilla att få alla dessa frågor.

Nä, jag kan inte heller se varför det skulle vara något fel att fråga vad sambon vill ha till middag
Oftast är det jag som handlar och ibland är det skönt att slippa tänka ut maten varje helg....

Ja vi har ingen aning. TS kanske bara är omtänksam. Jag uppfattade det som att TS är "för omtänksam"

TS frågar vad partnern vill ha för frukost,
om TS ska handla ngt annat till kylskåpet,
vad TS vill ha för middag,
vad TS vill göra på lördag kväll
vad partnern vill att TS ska köpa för present.

Man är ju olika och tolkar det olika. Jag skrev bara hur jag uppfattar det.
Jag skulle inte gilla att få alla dessa frågor.

Och jag hade tyckt min sambo var skitstörig om han skulle handla och bara handlade det han själv ville ha och inte kollade om jag ville ha något särskilt. :down:

Och jag hade tyckt min sambo var skitstörig om han skulle handla och bara handlade det han själv ville ha och inte kollade om jag ville ha något särskilt. :down:
självklart ska man kolla om man vill ha ngt speciellt.
Men jag gillar att personen också tar lite eget ansvar.
Jag tycker det är tråkigt att vara den i förhållandet som ska ta allt ansvar. Den som ska bestämma vad som ska ätas till middag, till frukost, vilken present som ska köpas.
Jag tycker TS framställer det som att han är så snäll och fixar allt.
Och att det sen kommer en "man har ju regeringen hemma kommentar".

Men vi behöver inte överanalysera allt i detalj,.:D :p
Det var bara så jag tolkade inlägget-.-.:D

Jag tycker det är tråkigt att vara den i förhållandet som ska ta allt ansvar. Den som ska bestämma vad som ska ätas till middag, till frukost, vilken present som ska köpas.

Och i det här fallet kan det ju lika gärna vara så - TS som normalt tar allt det ansvaret och "för en gångs skull" ber sin partner om input. Det har vi ingen aning om baserat på texten, du tar för givet att det är tvärtom.

Ska han lämna över dem på rim också? :D

Ack Dentaku, du får mig inte överge
Vill du ha något mer, så bara be
Jag har överröst dig med godis sött
När du kommer från jobbet är du så trött
För att visa att jag inte är något svin
väntar även ett glas med vin

Tyvärr är mitt rimmande lite ur form! Hur som helst så uppmanar jag @Dentaku att rimma (förlåt, jag menar DIKTA) på trådstarten!

Fast just att du alltid trycker på att du minsann vet vilka folk är, att du har koll på dem, att de inte är anonyma. Det tycker jag är obehagligt. Jag gillar inte att du viftar med "jag vet att x tycker jag är otäck, men det är jag inte. Men jag vet minsann massor om x via mina hemliga kanaler".

Creepy.

Jag har haft en galen chef som stalkade mig och fortfarande 10 år senare skickar sporadiska sms. Inga hot, men jag blir ändå skärrad av att hen så tydligt markerar att hen kommer ihåg min födelsedag, namnsdagar mm.
Jag stalkar ingen, det finns liksom inte på kartan att göra nåt sånt för jag har mycket intressantare saker för mig. Stalkning är dessutom olagligt och varför vissa ägnar sig åt sånt eller anmäl folk för ditten och datten som aldrig hänt, tja dom har väl för mycket fritid eller också är dom avundsjuka, fan vet?

*Du ska inte tro att dom slutat leta efter dig bara för att du inte är paranoid längre,,,,,,,* :devil: :angel: :D

Missförstår jag dig nu eller spyr du (:wtf:) på folk som kallar sin partner älskling?
Eh nä, jag kräks inte på människor. Jag använder smileyn som heter "wtf" och inte "yuck" :D.

Och nej, jag säger inte att det är fel att använda det, folk får säga vad de vill. Däremot tycker jag, niphredil, personligen att det är snorfult. Skulle inte fixa att ha en partner som pratade om mig som "älskling".

Haha, är inte det lite överanalyserande i såfall att anta att att TS partner alltid får ta allt ansvar och att han brukar kalla henne regeringen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka