Den är nog borttagen utan motivering. Men vi kan skärmdumpa!Nu måste jag iväg. Hoppas att tråden inte är låst pga 2000 inlägg när jag kommer tillbaka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är nog borttagen utan motivering. Men vi kan skärmdumpa!Nu måste jag iväg. Hoppas att tråden inte är låst pga 2000 inlägg när jag kommer tillbaka
Mitt svar är att du kan väl laga vad du gillar,. Behöver du din partners godkännande för allt?Hej älskling,
Menar inte att störa dig men tänkte att jag kunde regga mig här på detta forumet så kan du läsa det jag skriver om vårat gemensamma liv och vardagsbestyr samtidigt som du följer och svarar i viktiga trådar. Exempelvis vilken hundförarväst som är bäst eller varför det vanliga skyddet är så mycket bättre och coolare än IPO-skyddet. Jag vet att du har mycket att tänka på nu inför helgens stundande tävlingar och träning och lovar därför att försöka hålla mig så kortfattad som möjligt.
Kommer du hem efter tävlingen på fredag och sover hemma, tycker du var lite svävande i ditt svar sist jag frågade. När åker du på lördag morgon? Har du tid att äta frukost med mig och i så fall när? Om ja, vad vill du ha till frukost? Har du möjlighet att ta med dig valpen på lördag till tävlingen så slipper hon stå ute i hundgård, det skulle ju bli -15 grader. Skulle du kunna ta en titt i kyl/frysen och se om det är något du vill jag ska handla inför helgen, jag tänker i första hand på mat till oss människor som bor i huset, inte köttbullar att ha när du tränar hundarna. Skriv gärna och fyll på inköpslistan som ligger på vanliga stället så fixar jag det.
Om jag har förstått dig rätt så har vi en gemensam kväll denna vecka utan något inbokat, den infaller på lördag. Min fråga är då vad du vill ha till middag, jag kan försöka ha den färdig tills du är hemma om du ger mig något förslag på önskad måltid. Nej älskling, mackor & oboy duger inte till lördagsmiddag. Förslag på aktiviteter efter middagen: Se en film, kanske vi kunde lägga oss i bubbelpoolen eller samlag? Jag är öppen för förslag. En liten ödmjuk önskan från min sida är om du kunde försöka hålla dig vaken längre än till kl 20:00 när vi sitter i tv-soffan. Jag vet det är tufft och slitigt att träna hund men försök.
Som du vet har du nyligen fått ett nytt brorsbarn, jag anser att vi borde köpa någon present till den nyfödda. Nej min älskade, vi ska inte ge bort en helårsprenumeration på brukshunden. En fin leksak, skallra, filt eller bebiskläder tror jag blir bra. Jag kan handla om du ger mig ett besked. Jag förstår om du inte vill ge dig tillkänna här i tråden, i så fall kan du väl skicka ett pm, sms eller kontakta mig på messenger via facebook.
Ja, det är väl inget konstigt? Du tycker den är rolig, jag tycker det inte och förklarade bara varför.Enligt dig. Vi tolkar helt enkelt texten olika.
Det KAN ju vara så att jag skrev det med ironi.Min mening med frågan var alltså att lite fint påpeka "välkommen till paradiset", inte att hålla med om det du skrev.
Tillhör man en av de mer gamla och aktiva medlemmarna med >18 000 inlägg är det lite ironiskt att kalla forumet man själv är med och underhåller som ett dårtillhåll. Men kanske bara jag som tänker så.
Är det prat om innegänget igen..,
Kan inte någon säga vilka som ingår där eller i Bukemaffian?
Och trots det så är du väldigt aktiv härinne...
Ja, det är väl inget konstigt? Du tycker den är rolig, jag tycker det inte och förklarade bara varför.
Ja precis, och att en del blir livrädda för mig utan att ens träffat mig och inte ser ironin i det jag skriver fast jag försöker vara övertydlig när jag retas med nån.Alltså att vissa inte vill träffa dig och andra vill bli vän på FB känns inte särskilt konstigt alls. Alla har ju inte samma åsikt liksom. Det finns människor här inne som tycker att jag är pest medan andra PM:ar om att träffas, det är ju lite så livet är.
Hur vet du att de är rädda?Ja precis, och att en del blir livrädda för mig utan att ens träffat mig och inte ser ironin i det jag skriver fast jag försöker vara övertydlig när jag retas med nån.
Genom vissa kanaler, man är ju inte så anonym på nätet samt att det kan finnas gemensamma bekanta. Rädslan är dock obefogad.Hur vet du att de är rädda?
Men det vet man ju inte innan man träffat personen IRL, det är en sak att sitta och tjöta på nätet på ett forum och en helt annan att träffas IRL. Jag har fått många goda vänner här som gärna träffar mig och vi har kul ihop när vi träffas, nyckeln heter "kravlöshet".Det finns personer ( inte dig) jag inte jättegärna skulle träffa.
Men - jag är absolut inte är rädd.
Tycker bara det finns vissa här vars värderingar och attityder jag inte skulle fungera med i verkligheten.
Sen kan man ju fundera lite hur det hade varit om en kvinna hade skrivit det, hade någon dragit offerkofte-kortet då?
Jo det vet man visst ibland. Om en person skriver sina åsikter i en tråd och man tycker att personen är rasistisk, sexistisk och allmänt osympatisk.Men det vet man ju inte innan man träffat personen IRL, det är en sak att sitta och tjöta på nätet på ett forum och en helt annan att träffas IRL. Jag har fått många goda vänner här som gärna träffar mig och vi har kul ihop när vi träffas, nyckeln heter "kravlöshet".
Sitter och funderar på om jag har missat en intressant tråd om skydd eftersom "vanligt" skydd och IPO-skydd nämns i inledande posten
Det kanske var en kvinna?om en kvinna hade skrivit det, hade någon dragit offerkofte-kortet då?
Jag är ju rätt ny i IPO-gemet genom att jag lever med en IPO-nörd så jag tänkte "wow, va kul med en skyddstråd!"Jag undrar samma sak. Var är tråden?
Var, var, var?
Jag behöver nörda ned mig lite till
Genom vissa kanaler, man är ju inte så anonym på nätet samt att det kan finnas gemensamma bekanta. Rädslan är dock obefogad.
Det kan ju även vara fråga för att partnern ska få önska, det framgår ju trots allt inte om det är något som sker hela tiden, om man nu ska tolka det seriöst.Mitt svar är att du kan väl laga vad du gillar,. Behöver du din partners godkännande för allt?
Kom med lite initiativ själv..
Jag skulle bli galen av någon som inte ens köpte frukost själv utan att fråga vad jag ville ha..
Förstår varför hon hänger på forumet istället..
nu är jag elak..
Men detta var ju bara en skämt-tråd..
Så då kan ju jag vara det..eftersom allt bara är på skämt..