Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gudskelov överväger det positiva än och därför är jag kvar, förresten har du aldrig gillat mig eller vad jag skriver och vissa är tom. rädda för att stöta ihop med mig IRL på nån buketräff, konstigt då att någon härinne vill bli fejjankompis med mig när jag är så gräslig och skrämmande (jodå båda "stämplarna" har jag fått flera gånger här).
Är det längesedan du fick uppmärksamhet härinne? ;)

Du vet väl att buke är dårarnas paradis? Jag har förut skrivit hästdårarnas paradis men omvärderat det hela och här ska allt som kan missförstås missförstås och kan det inte missförstås så tolkar man om det, lägger till och drar ifrån samt blandar in random oväsentligheter, rör om i grytan och hoppas få med sig ett antal medlemmar samt startar ett drev. :devil:
Innegänget igen ;)

Alltså, den här texten är en kärleksförklaring med glimten i ögat till min partner som hänger en del på detta forum. Ni vet inget om vår relation, hur våra liv ser ut men många har bestämt sig för att jag la ut den här texten av elakhet, ni kunde inte ha mer fel. Det här var ett sätt att locka fram ett skratt hos min sambo i den jäktade vardagen som vi lever i. Ironi, känslor och uttryck kan vara svårt att förmedla i en text, särskilt om man inte vet vad det handlar om. Den här texten är till henne, la upp den här för att hon ska bli glad när hon läser texten.:heart Ni andra får ursäkta men jag är inte så intresserade av vad ni tycker.
Hehe.. Du är rolig du..
Verkar som du inte förstår hur ett diskussionsforum fungerar? Dvs att man skriver ett inlägg och sedan får svar på det.
Istället ville du att bara din "älskling" skulle ha åsikter och läsa.
Då är det nog bättre med ett brev , mail eller lapp till bara berörd person.

Tack gärna, skulle sitta fint i kylan! :d

Min mening med frågan var alltså att lite fint påpeka "välkommen till paradiset", inte att hålla med om det du skrev.

Tillhör man en av de mer gamla och aktiva medlemmarna med >18 000 inlägg är det lite ironiskt att kalla forumet man själv är med och underhåller som ett dårtillhåll. Men kanske bara jag som tänker så.

förresten har du aldrig gillat mig eller vad jag skriver och vissa är tom. rädda för att stöta ihop med mig IRL på nån buketräff, konstigt då att någon härinne vill bli fejjankompis med mig när jag är så gräslig och skrämmande
Alltså att vissa inte vill träffa dig och andra vill bli vän på FB känns inte särskilt konstigt alls. Alla har ju inte samma åsikt liksom. Det finns människor här inne som tycker att jag är pest medan andra PM:ar om att träffas, det är ju lite så livet är.

Hej älskling,

Menar inte att störa dig men tänkte att jag kunde regga mig här på detta forumet så kan du läsa det jag skriver om vårat gemensamma liv och vardagsbestyr samtidigt som du följer och svarar i viktiga trådar. Exempelvis vilken hundförarväst som är bäst eller varför det vanliga skyddet är så mycket bättre och coolare än IPO-skyddet. Jag vet att du har mycket att tänka på nu inför helgens stundande tävlingar och träning och lovar därför att försöka hålla mig så kortfattad som möjligt.

Kommer du hem efter tävlingen på fredag och sover hemma, tycker du var lite svävande i ditt svar sist jag frågade. När åker du på lördag morgon? Har du tid att äta frukost med mig och i så fall när? Om ja, vad vill du ha till frukost? Har du möjlighet att ta med dig valpen på lördag till tävlingen så slipper hon stå ute i hundgård, det skulle ju bli -15 grader. Skulle du kunna ta en titt i kyl/frysen och se om det är något du vill jag ska handla inför helgen, jag tänker i första hand på mat till oss människor som bor i huset, inte köttbullar att ha när du tränar hundarna. Skriv gärna och fyll på inköpslistan som ligger på vanliga stället så fixar jag det.

Om jag har förstått dig rätt så har vi en gemensam kväll denna vecka utan något inbokat, den infaller på lördag. Min fråga är då vad du vill ha till middag, jag kan försöka ha den färdig tills du är hemma om du ger mig något förslag på önskad måltid. Nej älskling, mackor & oboy duger inte till lördagsmiddag. Förslag på aktiviteter efter middagen: Se en film, kanske vi kunde lägga oss i bubbelpoolen eller samlag? Jag är öppen för förslag. En liten ödmjuk önskan från min sida är om du kunde försöka hålla dig vaken längre än till kl 20:00 när vi sitter i tv-soffan. Jag vet det är tufft och slitigt att träna hund men försök.

Som du vet har du nyligen fått ett nytt brorsbarn, jag anser att vi borde köpa någon present till den nyfödda. Nej min älskade, vi ska inte ge bort en helårsprenumeration på brukshunden. En fin leksak, skallra, filt eller bebiskläder tror jag blir bra. Jag kan handla om du ger mig ett besked. Jag förstår om du inte vill ge dig tillkänna här i tråden, i så fall kan du väl skicka ett pm, sms eller kontakta mig på messenger via facebook.

Eftersom jag är hundnörd och även IPO-nörd vet jag hur insnöade och nördiga människor i den världen kan bli (och oftast är). Uttryck liknande detta hör man ofta från partners till ipo-nördar, men det bör poängteras att det sägs med humor och värme. Därför att det ligger nära verkligheten tyckte jag också det här var ganska så kul. Riktigt kul faktiskt. Hade jag haft en sambo hade han säkert kunnat skriva något dylikt.

Alltså spelar det ingen roll att texten som sådan är skriven till en fiktiv partner när den i och med hur den används blir riktad till en specifik person.
Självklart är användningen viktig, jag har inte sagt något annat. Det är skillnad på om någon delar en viral text med kommentaren "kolla, såhär kan det vara att leva med oss" och om någon registrerar sig på partnerns hemmaplan för att skriva en egen text till henne. I det senare fallet får den vara skriven med en ocean mer fingertoppskänsla och ffa självdistans än den här, för att vara annat än ledsam.

Du vet väl att buke är dårarnas paradis? Jag har förut skrivit hästdårarnas paradis men omvärderat det hela och här ska allt som kan missförstås missförstås och kan det inte missförstås så tolkar man om det, lägger till och drar ifrån samt blandar in random oväsentligheter, rör om i grytan och hoppas få med sig ett antal medlemmar samt startar ett drev. :devil:
Och trots det så är du väldigt aktiv härinne...

Självklart är användningen viktig, jag har inte sagt något annat. Det är skillnad på om någon delar en viral text med kommentaren "kolla, såhär kan det vara att leva med oss" och om någon registrerar sig på partnerns hemmaplan för att skriva en egen text till henne. I det senare fallet får den vara skriven med en ocean mer fingertoppskänsla och ffa självdistans än den här, för att vara annat än ledsam.

Enligt dig. Vi tolkar helt enkelt texten olika.

Eftersom jag är hundnörd och även IPO-nörd vet jag hur insnöade och nördiga människor i den världen kan bli (och oftast är). Uttryck liknande detta hör man ofta från partners till ipo-nördar, men det bör poängteras att det sägs med humor och värme. Därför att det ligger nära verkligheten tyckte jag också det här var ganska så kul. Riktigt kul faktiskt. Hade jag haft en sambo hade han säkert kunnat skriva något dylikt.
Nu är inte jag insnöad på just hundar men andra saker och min man hade helt klart kunnat skriva detta.

Jag hade tagit det som ett roligt brev med glimten i ögat men så gillar jag den typen av humor också

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka