Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just eftersom han skrev att han förstod om hon inte ville ge sig tillkänna i tråden tolkade jag det som att han förstod att hon inte skulle tycka det var sådär jätte-haha-klacksparksroligt. Men det kanske bara är jag.

Alltså, jag hade ju inte blivit glad för en pik och speciellt inte på det här sättet (om det var så inlägget var menat). Men jag hade blivit mer upprörd om inlägget var menat att roa mig eftersom jag så tydligt tolkar det som en pik. Min partner hade uppenbarligen inte känt mig om hen skrivit ett sådant inlägg. Du har dock väldigt rätt i att jag inte tyckt så om jag uppskattat det. Dock hade JAG inte uppskattat det, därav min kommentar. (Sen gäller ju tråden inte mig alls, det var mer en personlig kommentar på ditt inlägg.)
Jag tycker nog inte "piken" är värst...
Jag tycker inlägget mest är pinsamt, ts framstår ju lite som en mes
Vem vill ha en mes till karl :confused:

Alltså, den här texten är en kärleksförklaring med glimten i ögat till min partner som hänger en del på detta forum. Ni vet inget om vår relation, hur våra liv ser ut men många har bestämt sig för att jag la ut den här texten av elakhet, ni kunde inte ha mer fel. Det här var ett sätt att locka fram ett skratt hos min sambo i den jäktade vardagen som vi lever i. Ironi, känslor och uttryck kan vara svårt att förmedla i en text, särskilt om man inte vet vad det handlar om. Den här texten är till henne, la upp den här för att hon ska bli glad när hon läser texten.:heart Ni andra får ursäkta men jag är inte så intresserade av vad ni tycker.

Vi får hoppas att snabeldraken känner sin partner och har rätt i att hon kommer tycka det är roligt & inte ta illa vid sig.

Alltså, den här texten är en kärleksförklaring med glimten i ögat till min partner som hänger en del på detta forum. Ni vet inget om vår relation, hur våra liv ser ut men många har bestämt sig för att jag la ut den här texten av elakhet, ni kunde inte ha mer fel. Det här var ett sätt att locka fram ett skratt hos min sambo i den jäktade vardagen som vi lever i. Ironi, känslor och uttryck kan vara svårt att förmedla i en text, särskilt om man inte vet vad det handlar om. Den här texten är till henne, la upp den här för att hon ska bli glad när hon läser texten.:heart Ni andra får ursäkta men jag är inte så intresserade av vad ni tycker.
Du var inte medveten om att det här är ett offentligt forum?

Jag hade faktiskt blivit snorirriterad (och chockad) om min partner reggade sig (Hola_Hosay) och ramlade in här och föreslog "bubbelbad eller kanske samlag" tillsammans med skämt om hur upptagen och trött jag jämt är. Jag skulle inte på något vis uppskatta att han ramlade in här och delade med sig av vårt privatliv och en massa om "privata" niphredil som jag inte alls har gått med på att dela med mig av.

Men så är jag ju en sån där bitterfittig typ också.
Samma här

Stackars ts sambo...kan jag tycka :(

Påminner om "Brev till min älskling" som finns på ett mansdominerat fora sen ett antal år tillbaka:

Emottogs med stor del humor från majoriteten av övriga forumister och väcks till liv ibland.
Jag letade upp det och åtminstone de första svaren, som exv.

"Jag visste väl det, att "Telgeklok" har en riktigt smart hustru
icon_wink.gif
icon_mrgreen.gif

Nu får man själv börja fundera........................
icon_confused.gif
"

och telgeklok svarade:

"Faktum är att jag och min kära hustru är helt oskyldiga till denna geniala ide.
Högaktar ideen som sådan och förbannar mej själv för att inte kommit på den själv."

Ganska stor kontrast mot Bukefalos:)

Är det bara jag som tycker att TS partner kanske borde tänka till om det som står är sant? Menar ni som kommenterar hånfullt, på allvar att ni vill ha ett förhållande med någon som inte ens ser er eller pratar med er? Jag tycker det är elakt och respektlöst, och hade aldrig accepterat det i ett förhållande.

Någon ovanför uttryckte det som "Jaha, du ger mig inte tillräckligt mycket uppmärksamhet (för att du prioriterar internet och hundarna)". Som om det vore fel att klaga över att man inte får uppmärksamhet i ett förhållande, när man faktiskt inte får någon uppmärksamhet? Som om det vore helt rimligt att prioritera internet före sin partner??

Jag hade tyckt det var för jävligt om min partner valde internet (kanske inte hundarna) framför mig varje dag, hela tiden. Man måste inte sitta klistrade på varandra men att prata lite varje dag kan väl inte vara för mycket begärt istället för att slösurfa. Annars kan man ju lika gärna vara singel så gör man som man vill. Min bild av ett förhållande är att man vill vara med varandra och göra varandra glada, vill man inte umgås måste man ju inte vara tillsammans. Jag anser att det är bådas ansvar att det fungerar.

Och ja, sen är jag övertygad om att just internet tar alldeles för stor plats i de flestas liv idag!

TS, om inte "din kvinna" uppskattar dig när du finns där så är det hennes problem och förlust. Kanske blir detta en väckarklocka så hon inser vad hon har där hemma. ibland kan det vara lätt att glömma vad man faktiskt har, man tar det för givet :)

Är det bara jag som tycker att TS partner kanske borde tänka till om det som står är sant? Menar ni som kommenterar hånfullt, på allvar att ni vill ha ett förhållande med någon som inte ens ser er eller pratar med er? Jag tycker det är elakt och respektlöst, och hade aldrig accepterat det i ett förhållande.

Någon ovanför uttryckte det som "Jaha, du ger mig inte tillräckligt mycket uppmärksamhet (för att du prioriterar internet och hundarna)". Som om det vore fel att klaga över att man inte får uppmärksamhet i ett förhållande, när man faktiskt inte får någon uppmärksamhet? Som om det vore helt rimligt att prioritera internet före sin partner??

Jag hade tyckt det var för jävligt om min partner valde internet (kanske inte hundarna) framför mig varje dag, hela tiden. Man måste inte sitta klistrade på varandra men att prata lite varje dag kan väl inte vara för mycket begärt istället för att slösurfa. Annars kan man ju lika gärna vara singel så gör man som man vill. Min bild av ett förhållande är att man vill vara med varandra och göra varandra glada, vill man inte umgås måste man ju inte vara tillsammans. Jag anser att det är bådas ansvar att det fungerar.

Och ja, sen är jag övertygad om att just internet tar alldeles för stor plats i de flestas liv idag!

TS, om inte "din kvinna" uppskattar dig när du finns där så är det hennes problem och förlust. Kanske blir detta en väckarklocka så hon inser vad hon har där hemma. ibland kan det vara lätt att glömma vad man faktiskt har, man tar det för givet :)
Tjena anonym! :)

Jag tillhör dem som läste inlägget och bara såg det som humor, om än inte riktigt min typ av humor. Kanske för att jag som hundmänniska läst liknande som folk friskt delat. För några år sedan cirkulerade t ex "Information från Svenska Brukskarlsklubben" och med jämna mellanrum kommer saker i stil med "Du vet att du är hundmänniska om...".

Inte min kopp te, jag skrattar åt andra saker, men i stilen är det så likt trådstarten att jag var övertygad om att det här var skrivet i samma anda.

Jag tillhör dem som läste inlägget och bara såg det som humor, om än inte riktigt min typ av humor. Kanske för att jag som hundmänniska läst liknande som folk friskt delat. För några år sedan cirkulerade t ex "Information från Svenska Brukskarlsklubben" och med jämna mellanrum kommer saker i stil med "Du vet att du är hundmänniska om...".

Inte min kopp te, jag skrattar åt andra saker, men i stilen är det så likt trådstarten att jag var övertygad om att det här var skrivet i samma anda.
Det finns sådana om hästmänniskor också. Som generell humor är det förmodligen större chans att det är roligt än om det uttryckligen är riktat till "min partner".

Spännande med en anonym användare!

Jag hade inte heller accepterat det i ett förhållande. Men jag har en känsla av att jag, om mitt förhållande kommit till en sådan punkt, hade valt en bättre kommunikationsväg än internetforumet min partner hänger på. Jag hade förväntat mig detsamma av en partner som ville ta upp problem i vår vardag.

Spännande med en anonym användare!

Jag hade inte heller accepterat det i ett förhållande. Men jag har en känsla av att jag, om mitt förhållande kommit till en sådan punkt, hade valt en bättre kommunikationsväg än internetforumet min partner hänger på. Jag hade förväntat mig detsamma av en partner som ville ta upp problem i vår vardag.
Men det är tydligen ok att göra sambo som trådar här o många gaddar ihop sig p spyr sin galla över sambon när denne inte är här o kan försvara sig. Då är det roligt och ok

Det finns sådana om hästmänniskor också. Som generell humor är det förmodligen större chans att det är roligt än om det uttryckligen är riktat till "min partner".
Jag tror att många här som är feminister inte får utlopp för sin feministiska syn i sina förhållanden. Då går man bananas här istället

:confused: :rofl: O_o :crazy: :rofl:
Tack för morgonens skratt! Om du på riktigt har en partner så lider jag dock med denna :(.

Oavsett hur det var menat tycker jag det lyser igenom en ganska obehaglig ton som jag reagerar på.

Alltså va? Bäst att hålla med majoriteten?

Vissa grupperingar här är ju verkligen helt humorbefriade. Varför ta allt så bokstavligt och börja analysera ordval och formuleringar?

Dessutom, självständiga kvinnor som lämnar hemmet åt mannen borde väl vara nåt att uppskatta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka