Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väljer att tolka det här som ett ändå ganska kul skämt, om än kanske lite klumpigt formulerat.
Det hade lika gärna kunnat vara min sambos försök till ett skämt eftersom han 1, ibland tycker att hundar och hundprat upptar en väl stor del av vår vardag (kan inte förstå det? :confused::angel:) samt 2, inte tycker att Buke har samma givna plats i vår familj som jag tycker :D
Jag har sett liknande texter om hästfolk, fast med mer finess och utan att framställa sig själv som TS gör. Kan ju hoppas att TS partner tycker detta var kul dock.

Jag har sett liknande texter om hästfolk, fast med mer finess och utan att framställa sig själv som TS gör. Kan ju hoppas att TS partner tycker detta var kul dock.

Ja, som sagt håller jag med om att det kanske var lite klumpigt. TS verkar ju ändå skrivit inlägget med förhoppningen om att hens partner kommer tycka att det är kul, så det får vi väl hoppas på :)

Jag förstår om du inte vill ge dig tillkänna här i tråden, i så fall kan du väl skicka ett pm, sms eller kontakta mig på messenger via facebook.

Trodde det kunde uppskattas med lite humor på ett sånt här forum, jag vet att min älskade kommer skratta gott när hon läser detta :D

Om nu din partner kommer skratta så gott när hen läser tråden kan hen ju lika gärna svara och dela skratten med oss andra! Och då kan vi ju alla tillsammans glädjas åt vilken lustig och finurlig partner hen har lyckats skaffa sig :)

Det roliga med sånna här inga klagomål är ju att dom som svarar gaddar ihop dig och förlöjligar om Ts råkar vara man. Om Ts råkar vara kvinna så är det helt annat ljud i skällan. Då är det pepp och ojoj, ställ sambon mot väggen, passar det inte så gå din väg osv :laugh:
Om dom på forumet hade trott att TS varit kvinna som skrev till sin man...
Då hade hon blivit ännu mer förlöjligad här bland alla feminister...

Ja, som sagt håller jag med om att det kanske var lite klumpigt. TS verkar ju ändå skrivit inlägget med förhoppningen om att hens partner kommer tycka att det är kul, så det får vi väl hoppas på :)

På något sätt hade jag nog tagit det hela värre om min partner gjort något dylikt i en uppriktig och ärlig tro att jag skulle tycka det var roligt än om hen menade att pika mig.

På något sätt hade jag nog tagit det hela värre om min partner gjort något dylikt i en uppriktig och ärlig tro att jag skulle tycka det var roligt än om hen menade att pika mig.

Fast kanske inte om du faktiskt tyckt att det var kul?
TS partner kan ju lika gärna tycka att det här är skitkul, det vet ju inte vi. Förhoppningsvis tycker hen det, eftersom det verkar vara meningen med det hela.

Jag hade helt klart föredragit om min sambo skrivit något som jag tyckte var roligt, än om han pikat mig offentligt.. Men det kanske bara är jag.

Fast kanske inte om du faktiskt tyckt att det var kul?
TS partner kan ju lika gärna tycka att det här är skitkul, det vet ju inte vi. Förhoppningsvis tycker hen det, eftersom det verkar vara meningen med det hela.

Jag hade helt klart föredragit om min sambo skrivit något som jag tyckte var roligt, än om han pikat mig offentligt.. Men det kanske bara är jag.

Just eftersom han skrev att han förstod om hon inte ville ge sig tillkänna i tråden tolkade jag det som att han förstod att hon inte skulle tycka det var sådär jätte-haha-klacksparksroligt. Men det kanske bara är jag.

Alltså, jag hade ju inte blivit glad för en pik och speciellt inte på det här sättet (om det var så inlägget var menat). Men jag hade blivit mer upprörd om inlägget var menat att roa mig eftersom jag så tydligt tolkar det som en pik. Min partner hade uppenbarligen inte känt mig om hen skrivit ett sådant inlägg. Du har dock väldigt rätt i att jag inte tyckt så om jag uppskattat det. Dock hade JAG inte uppskattat det, därav min kommentar. (Sen gäller ju tråden inte mig alls, det var mer en personlig kommentar på ditt inlägg.)

Jag hade faktiskt blivit snorirriterad (och chockad) om min partner reggade sig (Hola_Hosay) och ramlade in här och föreslog "bubbelbad eller kanske samlag" tillsammans med skämt om hur upptagen och trött jag jämt är. Jag skulle inte på något vis uppskatta att han ramlade in här och delade med sig av vårt privatliv och en massa om "privata" niphredil som jag inte alls har gått med på att dela med mig av.

Men så är jag ju en sån där bitterfittig typ också.

Jag hade faktiskt blivit snorirriterad (och chockad) om min partner reggade sig (Hola_Hosay) och ramlade in här och föreslog "bubbelbad eller kanske samlag" tillsammans med skämt om hur upptagen och trött jag jämt är. Jag skulle inte på något vis uppskatta att han ramlade in här och delade med sig av vårt privatliv och en massa om "privata" niphredil som jag inte alls har gått med på att dela med mig av.

Men så är jag ju en sån där bitterfittig typ också.
Vi hade alla tagit Hola_Hosays parti, förstår du väl. Stackars honom att ha en kvinna som prioriterar sina intressen till den grad att hon varken orkar med bubbelpoolen eller samlag. Att bli offentligt pikad är ett rimligt straff för en sådan kvinna, om du frågar mig.

Just eftersom han skrev att han förstod om hon inte ville ge sig tillkänna i tråden tolkade jag det som att han förstod att hon inte skulle tycka det var sådär jätte-haha-klacksparksroligt. Men det kanske bara är jag.

Alltså, jag hade ju inte blivit glad för en pik och speciellt inte på det här sättet (om det var så inlägget var menat). Men jag hade blivit mer upprörd om inlägget var menat att roa mig eftersom jag så tydligt tolkar det som en pik. Min partner hade uppenbarligen inte känt mig om hen skrivit ett sådant inlägg. Du har dock väldigt rätt i att jag inte tyckt så om jag uppskattat det. Dock hade JAG inte uppskattat det, därav min kommentar. (Sen gäller ju tråden inte mig alls, det var mer en personlig kommentar på ditt inlägg.)

+ @niphredil
Hade det varit min sambo hade jag som sagt garvat högt, det är ganska typiskt vår jargong och humor :p
Är det menat att pika så är det så klart inte kul, men ibland är Buke jäkligt snabba på att ta till piskan.

Tycker TS partner inte att det är roligt så kanske hen inte ger sig till känna, tycker hen att det faktiskt var kul så kanske hen skriver en rad i tråden. Den enda som kan säga hur tråden tas emot är ju TS partner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka