Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker TS partner inte att det är roligt så kanske hen inte ger sig till känna, tycker hen att det faktiskt var kul så kanske hen skriver en rad i tråden. Den enda som kan säga hur tråden tas emot är ju TS partner.
Nej. Den enda som kan säga hur TS partner tar emot tråden är TS partner.

Samtidigt vänder sig TS till hela buke varför alla vi som hänger här också är mottagare av tråden och kan säga hur vi tar emot den. Ville TS undvika det, hade hen troligen inte skrivit här utan vänt sig direkt till partnern.

Själv ser jag en rätt obehaglig ton i det öppna brevet, som jag inte kan låta bli att reagera på och som jag uppfattar som obehaglig oavsett vad partnern ifråga tycker. Det är ju inte så att TS partner är den som avgör hur jag uppfattar det TS skriver.

Nej. Den enda som kan säga hur TS partner tar emot tråden är TS partner.

Samtidigt vänder sig TS till hela buke varför alla vi som hänger här också är mottagare av tråden och kan säga hur vi tar emot den. Ville TS undvika det, hade hen troligen inte skrivit här utan vänt sig direkt till partnern.

Själv ser jag en rätt obehaglig ton i det öppna brevet, som jag inte kan låta bli att reagera på och som jag uppfattar som obehaglig oavsett vad partnern ifråga tycker. Det är ju inte så att TS partner är den som avgör hur jag uppfattar det TS skriver.

Ja? Det var ju det jag skrev. Att den enda som kan säga hur tråden tas emot, är TS partner. Det är ju hen som tråden riktar sig till (även om vi andra såklart kommer med på ett hörn eftersom det är skrivet på ett öppet forum).

Hur vi tar emot den kan naturligtvis diskuteras, men vi kanske inte bör diskutera hur TS partner tar emot den, eftersom vi inte vet något om det.

Jag ser inte den obehagliga tonen i inlägget, och det verkar vara fler än jag som inte gör det. Liksom det verkar vara fler än du som tycker att inlägget är obehagligt.

+ @niphredil
Hade det varit min sambo hade jag som sagt garvat högt, det är ganska typiskt vår jargong och humor :p
Är det menat att pika så är det så klart inte kul, men ibland är Buke jäkligt snabba på att ta till piskan.

Tycker TS partner inte att det är roligt så kanske hen inte ger sig till känna, tycker hen att det faktiskt var kul så kanske hen skriver en rad i tråden. Den enda som kan säga hur tråden tas emot är ju TS partner.

För mig är det ändå lite viktigt att reagera på sånt här. Oavsett vad tänker jag mig att om TS partner inte tycker det är roligt blir det kanske lättare för henne att stå emot och stå på sig när TS säger "hhöhöh men ha lite humor det var ju bara ett skämt". Och ja, det gäller ju andra också som kanske har partners som pikar dem med "humor".

Och tycker hon att det var jättekul är det ju ändå ingen skada skedd med en diskussion om ämnet.

Trodde det kunde uppskattas med lite humor på ett sånt här forum, jag vet att min älskade kommer skratta gott när hon läser detta :D
Jag är utrustad med enormt mycket och dessutom ganska så sjuk humor.
Men det där var inte roligt.

Om jag eller min sambo hade skrivit något liknande till varandra offentligt så hade vi båda blivit singlar efteråt.
Bara som en upplysning sådär.
Det är riskabelt att göra som du har gjort.

Ja? Det var ju det jag skrev. Att den enda som kan säga hur tråden tas emot, är TS partner. Det är ju hen som tråden riktar sig till (även om vi andra såklart kommer med på ett hörn eftersom det är skrivet på ett öppet forum).

Hur vi tar emot den kan naturligtvis diskuteras, men vi kanske inte bör diskutera hur TS partner tar emot den, eftersom vi inte vet något om det.

Jag ser inte den obehagliga tonen i inlägget, och det verkar vara fler än jag som inte gör det. Liksom det verkar vara fler än du som tycker att inlägget är obehagligt.
Jag skrev inte att TS partner är den enda som kan säga något om hur tråden tas emot. Jag skrev att TS partner är den enda som kan säga hur TS partner tar emot tråden. Därutöver kan tusentals människor kan ta emot den här tråden och säga något om det. Det är dessutom fullt möjligt att någon annan än TS partner tror att tråden är riktad till henne, vilket ju skulle kunna bli en smula besvärligt.

Vi har inte heller diskuterat hur TS partner tar emot tråden. Vi har diskuterat det lämpliga/olämpliga i att överhuvudtaget skriva en tråd av det här slaget. Om TS ville undvika en sådan diskussion, var det osmart att starta tråden.

För mig är det ändå lite viktigt att reagera på sånt här. Oavsett vad tänker jag mig att om TS partner inte tycker det är roligt blir det kanske lättare för henne att stå emot och stå på sig när TS säger "hhöhöh men ha lite humor det var ju bara ett skämt". Och ja, det gäller ju andra också som kanske har partners som pikar dem med "humor".

Och tycker hon att det var jättekul är det ju ändå ingen skada skedd med en diskussion om ämnet.

Ja, eftersom du helt klart tolkar det på ett annat sätt än jag så förstår jag att du reagerar.

Jag skrev inte att TS partner är den enda som kan säga något om hur tråden tas emot. Jag skrev att TS partner är den enda som kan säga hur TS partner tar emot tråden. Därutöver kan tusentals människor kan ta emot den här tråden och säga något om det. Det är dessutom fullt möjligt att någon annan än TS partner tror att tråden är riktad till henne, vilket ju skulle kunna bli en smula besvärligt.

Vi har inte heller diskuterat hur TS partner tar emot tråden. Vi har diskuterat det lämpliga/olämpliga i att överhuvudtaget skriva en tråd av det här slaget. Om TS ville undvika en sådan diskussion, var det osmart att starta tråden.

Det kanske är otydligt, men jag menar också att hur TS partner tar emot tråden, är det bara TS partner som vet.

Baserat på uppgifterna i inledningsinlägget finns det mig veterligen bara någon enstaka som kan vara personen som TS åsyftar.

Jag hade faktiskt blivit snorirriterad (och chockad) om min partner reggade sig (Hola_Hosay) och ramlade in här och föreslog "bubbelbad eller kanske samlag" tillsammans med skämt om hur upptagen och trött jag jämt är. Jag skulle inte på något vis uppskatta att han ramlade in här och delade med sig av vårt privatliv och en massa om "privata" niphredil som jag inte alls har gått med på att dela med mig av.

Men så är jag ju en sån där bitterfittig typ också.

Jag är lika bitterfittig som du i så fall, hade jag haft en partner som reggat sig på ett forum jag hänger på bara för att klaga på mig och mitt livsval på ett så klumpigt sätt, så hade jag blivit rejält förbannad och funderat på vad det var för människa jag var ihop med och varför hen måste lägga snipiga kommentarer om mig till allmänheten.

Jag hoppas förTS partners skull att partnern finner detta roligt. Jag hade inte gjort det, jag tycker inte att det är "roligt" skrivet utan obehagligt nedlåtande, otrevlig och gnälligt.

Ni vet den där känslan när man försöker skaka av sig ett klibbigt plåster och det bara fastnar på fingrarna? Yeah. Såna ryckningar fick jag av inlägget.

För övrigt tror jag inte TS har nån partner här. Däremot kanske hen hade - eller skulle vilja ha.

Baserat på uppgifterna i inledningsinlägget finns det mig veterligen bara någon enstaka som kan vara personen som TS åsyftar.

Inte minst baserat på avataren innan han bytte - den som visade rasen. Den gjorde det lätt att göra en kvalificerad gissning.

Fram till avatarbytet tänkte jag att detta var en ren trolltråd av ett dubbelnick. Efter bytet tror jag snarare att hon sagt till honom att för helvete ta bort avataren så att hon inte blir så lättidentifierad. Helt road av det jätteskojiga skämtet verkar hon alltså inte vara.

Inte minst baserat på avataren innan han bytte - den som visade rasen. Den gjorde det lätt att göra en kvalificerad gissning.

Fram till avatarbytet tänkte jag att detta var en ren trolltråd av ett dubbelnick. Efter bytet tror jag snarare att hon sagt till honom att för helvete ta bort avataren så att hon inte blir så lättidentifierad. Helt road av det jätteskojiga skämtet verkar hon alltså inte vara.

Precis.

Ja, alltså, det är ju mycket möjligt att TS partner tycker att det här är ett riktigt lågvattenmärke och inte alls roligt. Det kan ju finnas massor av anledningar till avatarbytet, där din teori kan vara en av dem.
Eller så trodde TS att hens partner inte skulle identifieras så enkelt, och insåg det först när folk börjat göra inlägg. Det är ju inte säkert att hens avsikt var att partnern skulle identifieras alls, utan mer ett internt (fast officiellt) skämt.

Jag anmäler mig till "gillar inte"-partiet. :D

Jag ser (nog) vad som är avsett att vara roligt, men jag tycker inte att det är det. För mig står det "Jaha, du ger mig inte tillräckligt mycket uppmärksamhet (för att du prioriterar internet och hundarna) så jag ställer mig mitt bland dina bekanta och brölar ut hur sällan vi ses och hur väl jag tolererar det trots allt (jag som är så mild och snäll). Inte ens valpen bryr du dig riktigt om när det finns tävling på gång. Haha... Ha...."

Kul? Nja. O_o

Påminner om "Brev till min älskling" som finns på ett mansdominerat fora sen ett antal år tillbaka:

Hej Älskling!

Det är ju så mycket nu med allt möjligt så jag tänkte underlätta din vardag lite. Jag förstår att det är svårt att få tillräckligt med forumtid med tanke på allt annat som är på gång, men som den goda hustru jag är har jag löst en del av problemet. Min förhoppning är att du samtidigt som du surfar här på forumet ska kunna ta del av information som rör vårt hem, vår familj eller på annat sätt kan vara av intresse. På så sätt går du inte miste om någon forumtid för att du måste lyssna på mina utläggningar om vilket barn som har vuxit ur vilka kläder eller vad vi ska ha till middag i övermorgon. Bra va? Och eftersom vi alltså sparar tid på det här sättet så blir det mer tid över för de olika föreläsningsserierna som antagligen snart kör i gång. Jag menar alltså "Ladda patroner och få det att verka som om man meckar med traktorn", "Åka på jobbärenden och råka ta med bössan för en snabbvisit på skjutbanan" och liknande. Kanske du rentav får tid med kursen "Hur man flår en koala kan vara bra att veta även om du aldrig kommer att skjuta någon sådan"?

Här nedan kan du alltså ta del av mina tankar rörande den närmaste framtiden. Eftersom allt står här kommer jag inte längre att påminna dig utan hoppas att dina lekkamrater här kan göra det i stället.

- Piskställningen jag i vredesmod ensam bar iväg från gräsmattan i höstas är fortfarande trasig. Vem ska jag kontakta för att få den bortforslad alternativt reparerad och målad?
- Vad tycker du vi ska göra med det f.d. jordgubbslandet? Förslag? Planer? Drömmar? Nej älskling, jag tycker inte vi ska mata rådjur just där, men det är förhandlingsbart.
- Lådan du transporterade kött i står fortfarande odiskad. Blir jag förkyld snart löser det sig, då känner jag inte lukten längre.
- Snart har snön smält och det är inte motiverat med ullfodrade vinterskor på barnen längre. Vad ska de ha i stället?
- Har du betalat min pappa det han lagt ut för oss på byggvaruhuset?
- Ska jag köpa nya skidor till A nu när det är rea eller kommer du att visa mig hur man reparerar de befintliga skidorna?

Veckans tips: Tulpaner är jättefina och inte speciellt dyra heller.

Älskvärda hälsningar

din hustru

som tycker mycket om viltkött men ännu mer om sin man de dagar han inte tänker på att ha ihjäl något

Emottogs med stor del humor från majoriteten av övriga forumister och väcks till liv ibland.

Jag hade faktiskt blivit snorirriterad (och chockad) om min partner reggade sig (Hola_Hosay) och ramlade in här och föreslog "bubbelbad eller kanske samlag" tillsammans med skämt om hur upptagen och trött jag jämt är. Jag skulle inte på något vis uppskatta att han ramlade in här och delade med sig av vårt privatliv och en massa om "privata" niphredil som jag inte alls har gått med på att dela med mig av.

Men så är jag ju en sån där bitterfittig typ också.
Ja verkligen :D

Jag är lika bitterfittig som du i så fall, hade jag haft en partner som reggat sig på ett forum jag hänger på bara för att klaga på mig och mitt livsval på ett så klumpigt sätt, så hade jag blivit rejält förbannad och funderat på vad det var för människa jag var ihop med och varför hen måste lägga snipiga kommentarer om mig till allmänheten.

Jag hoppas förTS partners skull att partnern finner detta roligt. Jag hade inte gjort det, jag tycker inte att det är "roligt" skrivet utan obehagligt nedlåtande, otrevlig och gnälligt.
Är det läge för sambo som anser du :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama