Öppet brev till kvinnan i mitt liv

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har sagt och skrivit det.
På riktigt.
Ja det roligaste exemplet för många år sen var när en medlem här absolut aldrig i livet någonsin ville träffa mig för att jag var obehaglig, skrämmande mm. och sen MINEN när det gick upp för höga vederbörande att vi känt varann IRL sen flera år tillbaks och festat tillsammans och jag haft dennes jycke hos mig när denne var bortrest och vi sovit över hos varann. :rofl:

Gissa om denne fått höra det efteråt. :devil:
Vi skrattar gott åt detta fortfarande. :laugh:

Ja det roligaste exemplet för många år sen var när en medlem här absolut aldrig i livet någonsin ville träffa mig för att jag var obehaglig, skrämmande mm. och sen MINEN när det gick upp för höga vederbörande att vi känt varann IRL sen flera år tillbaks och festat tillsammans och jag haft dennes jycke hos mig när denne var bortrest och vi sovit över hos varann. :rofl:

Gissa om denne fått höra det efteråt. :devil:
Vi skrattar gott åt detta fortfarande. :laugh:

Tänk att du så ofta får så många trådar att handla om dig själv och hur du lever....

Jag hade verkligen inte en susning, det var därför jag var tvungen att googla. Fick bl a upp den här så TS sambo bör nog vara försiktig :D

snabeldrake-2_86135091.jpg
Så underbar! :D

Jag tillhör skaran som småler lite. Det är kanske inte det mest eleganta skämtet, men jag hade inte blivit sur om det hade varit min sambo. Det är liksom ingen hemlighet att jag är en stor egoist i vissa sammanhang, och att jag är beroende av att han står ut med denna egoistiska sida för att vi ska kunna ha en relation. Att vara riktig hundbörd som jag är, det tar en himla massa tid. Det är inte bara mina egna hundar som ska tränas, det är kamraternas hundar också. Som om det inte räckte så tränar jag okändas hundar (instruktör) utan att tjäna en krona på det. De pengarna går rätt ner i klubbens kassa. Klubben där jag dessutom är ordförande. Som om inte DET räckte, så har jag också vissa ytterligare uppdrag åt klubben. Dels är jag tävlingsledare på våra lydnadstävlingar, dels är jag testledare när vi har BPH vilket är en sorts mentaltest. Och vad kan man bättre använda en semester till än att åka på hundläger?

Som grädden på moset så är min sambo pälsdjursallergiker :p. Han får alltså extra mycket astma av att det bor hundar i lägenheten och han kan sällan följa med på hundaktiviteter för han är ännu mer allergisk mot andras hundar. Att bo i en klubbstuga med 10 andra hundar är liksom inte ens något att fundera på.

Senast ändrad:
Tänk att du så ofta får så många trådar att handla om dig själv och hur du lever....
Ja tänk va, :grin: om jag blev ignorerad så skulle jag ju inte skriva nåt mer inlägg i trådarna men "vissa" (ingen nämnd och ingen glömd) går visst igång på att få nån sorts reaktion och då gärna försöka få mig att överreagera och skriva nåt så jag blir bannad,,,,,,,,vilket inte lyckas.

Nej, man behöver ju inte dra några slutsatser av att han väljer att kalla sig dammsugaren (jag blev verkligen tvungen att kolla vad snabeldrake var :D)
Nja, hen väljer att kalla sig Snabeldrake och det används också som slang (!) om dammsugare. Sörlatungus "väldigt underliga bilder" kan mycket väl stämma. Nu tolkas det hej vilt.

Ja tänk va, :grin: om jag blev ignorerad så skulle jag ju inte skriva nåt mer inlägg i trådarna men "vissa" (ingen nämnd och ingen glömd) går visst igång på att få nån sorts reaktion och då gärna försöka få mig att överreagera och skriva nåt så jag blir bannad,,,,,,,,vilket inte lyckas.

Öh, va?

Nja, hen väljer att kalla sig Snabeldrake och det används också som slang (!) om dammsugare. Sörlatungus "väldigt underliga bilder" kan mycket väl stämma. Nu tolkas det hej vilt.
Tja, det var ett skämt som jag hakade på @Sörlatungu s inlägg om överanalys. Och jag tror nog att du förstod att jag inte läser bokstäverna i snabeldrake som dammsugare.

Precis där går väl skiljelinjen i tråden. Medvetet eller omedvetet sätter man sig i TS sambos roll. Och vissa dör då lite grand, medan andra inte gör det. Första gänget tycker det är gräsligt, andra tycker det är roligt.
Hehe..
Ja det är ju intressant hur olika man tolkar det.
Vissa tyckte det var kul
Jag tyckte det var tramsig och att TS behöver bli mer självständig.

Eh nä, jag kräks inte på människor. Jag använder smileyn som heter "wtf" och inte "yuck" :D.

Och nej, jag säger inte att det är fel att använda det, folk får säga vad de vill. Däremot tycker jag, niphredil, personligen att det är snorfult. Skulle inte fixa att ha en partner som pratade om mig som "älskling".
Snorfult att säga älskling? Oj :eek:

Nej men nämn dem, snälla! Det är ett jädra hintande hela tiden bara, det blir så tramsigt.

Vilka inlägg i den här tråden har försökt att få dig bannad? :confused:

Precis där går väl skiljelinjen i tråden. Medvetet eller omedvetet sätter man sig i TS sambos roll. Och vissa dör då lite grand, medan andra inte gör det. Första gänget tycker det är gräsligt, andra tycker det är roligt.

Ändrade lite i inlägget, sorry.

Ja, jag hade kunnat förstå om TS hade blivit sur. Hade mitt ex skrivit något liknande så hade det slutat med ett rejält gräl. Men han HADE också synpunkter på att jag var borta mycket, så det hade inte bara varit på skoj. Allt handlar ju om vilken typ av relation TS har med sin sambo, och eftersom hen intygar att sambon kommer ta det som ett roligt skämt så väljer jag att tro på det.

Hehe..
Ja det är ju intressant hur olika man tolkar det.
Vissa tyckte det var kul
Jag tyckte det var tramsig och att TS behöver bli mer självständig.
Ja, man kan ju läsa det så också - som en "min partner ägnar för mycket tid åt sitt intresse"-tråd.

Men reaktionerna verkar bero på själva idén att skriva ett sådant inlägg på buke. Det är det som får något att gå sönder i vissa. (Jag ingår i vissa :D)

Nej, jag trodde bara du satte likhetstecken mellan dammsugare och Snabeldrake. Har du googlat Sörlatungu också?
Nej. Det låter som något isländskt och jag kan inte isländska. Men jag kan svenska och därför blev jag nyfiken på ett svenskt ord jag aldrig hört.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka