R
Raderad medlem 6459
Åh nej, inte igen!Du borde bli bannad nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej, inte igen!Du borde bli bannad nu.
Om man skriver "gå och bajsa, älskling" då?Du borde bli bannad nu.
Kontroversiellt vet jag väl inte om jag tycker det är. Snarare en aning ledsamt.Kopplingen är att båda är smeknamn som människor använder istället för namnet på en person de tycker om. Jag tycker gumman, snuttan, pluttan, älskling, älsk, gums, pojken etc etc är fula ord helt enkelt och jag ser inte varför det är märkligare att ogilla gumman än älsklingen.
Ingenstans har jag nämnt någonting om att ordet skulle vara nedlåtande. Jag tycker bara att det är fult. Fattar inte vad som är så kontroversiellt med det faktiskt.
Åh Ludde Lump och Greta Garn Vi hade två böcker, jag var tvungen att googla fram lite bilder!Absolut! Kommer från den fantastiska barnboken av Camilla Gripe om dammråttorna Ludde Lump och Greta Garn, som bor hemma hos fru Topp och är livrädda för snabeldraken som kan komma och suga upp dem! Och den store, elake dammråttan Hubu som bor bakom elementet och inte vill dela med sig av godiset
(Nej, jag har inte poppat LSD, det ÄR så. Eller ja. Det kan såklart ha funnits som uttryck innan dess, men det var min första kontakt med ordet. )
Du kanske ska tillägga enligt dig, det känns som du vill göra dig till taleskvinna för forumet. Alla delar inte din åsikt.Självklart är användningen viktig, jag har inte sagt något annat. Det är skillnad på om någon delar en viral text med kommentaren "kolla, såhär kan det vara att leva med oss" och om någon registrerar sig på partnerns hemmaplan för att skriva en egen text till henne. I det senare fallet får den vara skriven med en ocean mer fingertoppskänsla och ffa självdistans än den här, för att vara annat än ledsam.
Om man skriver "gå och bajsa, älskling" då?
När jag är bland engelsktalande vänner är det så med "babe" och "dude", det kallar vi varandra och även eventuella närvarande ligg eller ragg eller partners.
Skulle en kompis till mig kalla mig hjärtat skulle jag nog inte fatta att de pratade med mig utan tro att de vände sig till nån söt unge eller nåt som råkade gå förbi.
Nej, "enligt mig" är ungefär det fulaste uttryck jag vet så det kommer aldrig att hända. Jag föredrar att skriva t ex "jag tycker". Men om man inte förstår att det där inlägget är MIN åsikt så får det väl vara så.Du kanske ska tillägga enligt dig, det känns som du vill göra dig till taleskvinna för forumet. Alla delar inte din åsikt.
Jamen allt är väl enligt oss? Jag hoppas verkligen inte att @As_Vegas till exempel tar mina inlägg ang "hjärtat" som att jag menar att jag hävdar nån form av universell sanning utan att jag ju såklart bara argumenterar för vad JAG tycker.Du kanske ska tillägga enligt dig, det känns som du vill göra dig till taleskvinna för forumet. Alla delar inte din åsikt.
Ja, och förmodligen är den käre cirka 2. Eller när det nu är som potträningen är som intensivastDå är det naturligtvis ok Då vill en förmodligen bara den käre väl, kanske har hen ont i magen som kan avhjälpas genom ett besök på tronen?
Menar du att det du skriver är DINA EGNA åsikter?!Nej, "enligt mig" är ungefär det fulaste uttryck jag vet så det kommer aldrig att hända. Jag föredrar att skriva t ex "jag tycker". Men om man inte förstår att det där inlägget är MIN åsikt så får det väl vara så.
Haha, herregud. Du behöver inte vara ledsen för min skull, jag lever nog i världens mest kärleksfulla relation med världens i särklass urbästa människa. Vi klarar oss finfint utan att kalla varandra just specifikt "älskling", det finns MÅNGA sätt att visa sin kärlek på utan att använda orden älskling eller gumman eller snuttipluttan .Snarare en aning ledsamt.
Nej, det gör jag på andra ställen. Där är jag Bukes talesperson. Jag brukar inleda med "Vi på Bukefalos har kommit fram till att ..." och så fortsätter jag med något subversivt radikalfeministisktMenar du att det du skriver är DINA EGNA åsikter?!
Och hela den här tiden har jag trott att du informerat oss andra om hur livet ska vara.
Jamen allt är väl enligt oss? Jag hoppas verkligen inte att @As_Vegas till exempel tar mina inlägg ang "hjärtat" som att jag menar att jag hävdar nån form av universell sanning utan att jag ju såklart bara argumenterar för vad JAG tycker.
Jag har flera bekanta som använder det påhittade ordet "älski". Jag vet faktiskt inte vilket som är fulareHaha, herregud. Du behöver inte vara ledsen för min skull, jag lever nog i världens mest kärleksfulla relation med världens i särklass urbästa människa. Vi klarar oss finfint utan att kalla varandra just specifikt "älskling", det finns MÅNGA sätt att visa sin kärlek på utan att använda orden älskling eller gumman eller snuttipluttan .
Vilken wifebeater som helst kan säga ordet "älskling" så att det skulle ha nån form av särställning håller jag verkligen inte med om.
Jag ser nog inte riktigt kopplingen älskling=gumman.
När jag använder älskling eller blir tilltalad med det så är det ett utryck för att tycka om någon/bli omtyckt.
När någon av mina barn slår sig så säger jag "Kom till mig min lilla älskling" (barnen är inte 15 år gamla nu alltså utan det äldsta är nyss fyllda 7 år).
Men om ordet älskling används som nedsättande så är det ju givetvis inte bra. Men å andra sidan spelar det ingen roll vilket ord man använder då.
Jag har flera bekanta som använder det påhittade ordet "älski". Jag vet faktiskt inte vilket som är fulare
Bra. Kan du i fortsättningen även använda "Nej, Hedinn, såhär ska du tycka:" när det inte är din åsikt, utan en åsikt som även jag borde ha? Det skulle underlätta SÅÅÅÅ mycket, så slipper jag tänka själv.Nej, det gör jag på andra ställen. Där är jag Bukes talesperson. Jag brukar inleda med "Vi på Bukefalos har kommit fram till att ..." och så fortsätter jag med något subversivt radikalfeministiskt