wtf

Trådstartare
jag och sambon råkade visst bli lite heta på gröten utan att ha nåt gummi hemma, så det blev oskyddat :crazy:
detta var på typ sista dagen av min mens, det var så lite så det knappt märktes och iom att det var i "menstider" så tänkte jag att det var lugnt.

blir ändå lite nojig över risken (eller chansen, beroende på hur man ser det) att bli gravid! tajmingen är inte den bästa just nu eftersom vi ska åka till thailand i feb, sambon vill byta jobb och jag vill ha en till hund. Dessutom vill jag bo i hus innan vi skaffar barn.. å andra sidan så har vi försökt få barn i ett år (gav upp för ca 6-7 mån sen och började med gummi istället), så skulle jag mot förmodan vara gravid så är det väl meningen :p

gah, visst är oddsen jävligt små?

Senast ändrad:
Sv: oops

jisses, nu blev jag skraj!
jag har haft ljusrosa flytningar igår och idag och så googlade jag på rosa flytningar, kom ju bara upp en massa gravidsnack! nidblödningar å grejer :crazy:
det är 4-5 dagar sen nu vi hade sex och jag har "kramp" till å från i livmodersregionen.

blärk, det är tur att jag är hypokondriker och mästare på att vara skengravid haha :)

ja det är väl säkrast så, men det syns väl inget så här tätt inpå?
får snällt vänta och se antar jag.

haha skitspännande :crazy::p
min logiska del säger att det borde vara omöjligt, men som gunde brukar säga "iiiingenting äää omöjligt!" :D

vad jag kan minnas har jag aldrig haft rosa flytningar förut, men rent teoretiskt borde det inte vara pga graviditet.. för ägget ska ju åka ut med mensen, och det här var ju på sista dagen av mensen!

Lite rosa kan ju bero på att nåt blodkärl gått, så det skulle jag inte haka upp mig på :) Chansen/risken är ju väldans liten att du skulle vara gravid, men om du testar och det blir minus och du blir lite besviken så är det väl ett tecken på att ta upp försöken igen ;)

Du kan testa tidigast då du ska få nästa mens, ifall den inte hinner komma. Det är ingen mening att testa tidigare än så. Ägglossningen brukar (för de flesta) ske ca 14 dagar före nästa mens. Nidblödning är det som sker för ytterst fåtal så att det märks, när det befruktade ägget fäster i livmodern, vilket inte sker omedelbart efter ÄL/befruktning. Det tar några dagar eller så. Chansen att du skulle haft nidblödning nu är i stort sett minimal. De allra flesta har inte ÄL i slutet av mensen.

Hur långa cykler har du?.... Kan dra mig själv som exempel 24-25 dagars cykler, mens 5 dagar och ägglossning ca 5-6 dagar efter mensen slutat (14 dagar innan mens).... om jag juckar på strax efter mens finns risken.... :angel:

Och om du skulle vara gravid är det inget som hindrar att ni åker till Thailand i februari, att din sambo byter jobb och att du skaffar en till hund. Hus har spädbarn ingen större glädje av, så det behöver inte vara någon brådska.

Ja, du vet ju själv bäst när du vill bli mamma men barn behöver inte heller vara ett hinder i livet.

Hur långa cykler har du?.... Kan dra mig själv som exempel 24-25 dagars cykler, mens 5 dagar och ägglossning ca 5-6 dagar efter mensen slutat (14 dagar innan mens).... om jag juckar på strax efter mens finns risken.... :angel:

Och jag har 35 dagar cyckel, och har ägglossning lite mer än 2 veckor efter att mensen slutat!

jisses, nu blev jag skraj!
jag har haft ljusrosa flytningar igår och idag och så googlade jag på rosa flytningar, kom ju bara upp en massa gravidsnack! nidblödningar å grejer :crazy:
det är 4-5 dagar sen nu vi hade sex och jag har "kramp" till å från i livmodersregionen.

blärk, det är tur att jag är hypokondriker och mästare på att vara skengravid haha :)

Troligtvis slemhinnan som blöder, men det kan indikera ägglossning, men det är väl inte bättre nyheter om ni inte vill ha barn... ;)

vill å vill, det passar inte så bra just nu bara :p
men OM det är så så är det väl mer än välkommet.. :)

om detta va när mensen precis slutat eller börjat så e chansen inte så stor att du blir gravid då du måste ha äl för o lyckas.. men testa så är du ju 100% säker.. men det låter isf ovanligt om du nu lyckas blir gravid när du ej hade äl..

fast här låter det som att du inte vill ha barn nu, punkt, och varför köper man inte ett dagen-efter piller då? :confused:

att skaffa barn när man inte vet vad man vill är ju knappast sjysst mot sig själv, eller de andra.

fast här låter det som att du inte vill ha barn nu, punkt, och varför köper man inte ett dagen-efter piller då? :confused:

att skaffa barn när man inte vet vad man vill är ju knappast sjysst mot sig själv, eller de andra.

Tror inte hon behöver köpa ett dagen efter piller då hon ej kan va gravid. hade ju ej sex när hon hade äl. så skulle inte proppa i mig tabletter i onödan...

jo fast om hon inte var säker på att hon inte var gravid tar man väl ändå ett piller för att vara på den säkra sidan?

"jag hade sex men kan inte vara gravid, men jag kanske kan vara det ändå.." ?

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 501
Senast: Badger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 329
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 485
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka